løst

#1| 0

---

Redigeret af nogood d. 25-03-2014 23:50
11-03-2014 23:48 #2| 0

Det kommer klart an på, hvad du er lavet af.
Outbound er udfordrende, men klart også noget af det der giver en fed følelse når du lukker et salg på en kunde. Du skal ikke lade dig slå ud af at x antal kunder bliver pissesure over at du ringer dem op. Hvis du sidder på et team/arbejdsplads der udelukkende beskæftiger sig med dette, er der helt sikkert på forhånd sørget for højt energiniveau 24/7 omkring dig.

Jeg kender ikke til konkret løn/bonus i det job du har linket der, men i sådanne jobs er bonusserne / provision 9/10 gange lavet sådan at du konstant vil have et større incitament for at lave flere salg.

GL

12-03-2014 00:18 #3| 2

Ha ha, meget fedt at netop "Arigold" kommer med en lille salgstale for den slags :)

12-03-2014 09:37 #4| 0

Jeg har en hel del erfaring med outbound salg både til privat og business kunder. Min erfaring er at private kunder er de nemmeste og mest venlige, da de har valget om de vil ringes op. Forretningsdrivende har desværre intet valg, hvilket gør dem umådeligt negative af og til. Man skal virkeligt være god til at lukke af personligt for ikke at lade sig gå på af den meget dårlige stemning, som man oplever dag ud og dag ind på telefonen.

Det er nok også derfor at miljøet omkring dig på sådan en arbejdsplads fokuserer meget på at skabe sammenhold og et godt arbejdsmiljø. Der prøves tit at skabe en os mod dem mentalitet, hvilket faktisk gjorde jobbet ret sjovt. Jeg er dog langtfra fan af den slags jobs pga de nedenstående ting:

- Der hersker en mangel på etik i sådan nogen virksomheder, hvor man siger man ikke kan lide f.eks. pistolsalg men alligevel ansporer det.
- Et utroligt stort pres for at levere, hvor den enkelte typisk kun tænker på sig selv. Man tænker kun en dag frem for, at tænke på virksomhedens rygte fremadrettet.
- Managers har en tendens til at overvåge dig og prøve at ændre dig til, at passe ind i sådan en kultur igennem rådgivnings og performancemøder. Det er ret usmageligt, såfremt man ved hvad det reelt er.
- Lønnen og jobsikkerheden er sjældent noget der er til at råbe hurra for iforhold til det arbejdsstress der er i branchen. Dette er med indberegnet provision.

Derfor vil jeg råde dig til at holde dig fra outbound salg via telefon. I stedet vil jeg råde dig til at være sælger (ikke facer), som reagerer på allerede bookede møder. De tjener kassen, men du kan også bare være gadesælger (ikke for humanitære organisationer) så kan du også tjene godt. Vi tjente f.eks. 800 kr pr solgt abm på et tidspunkt i Århus, hvilket ikke var et særligt hårdt job. Folk har også en tendens til at være flinkere på gaden end i telefonen, mens der heller ikke er den samme grad af pres fra miljøet omkring dig til at levere resultater.

12-03-2014 09:50 #5| 0

@ Guldmageren
Snakker vi ganske almindeligt telefonsalg til virksomheder/private? I så fald er det bestemt muligt at blokere dette som virksomhed, ja nok egentlig lettere end private så undrer mig lidt over dit oplæg? Men måske mig der misforstår noget...

12-03-2014 10:05 #6| 0
Administrator

Jeg har undervist og arbejdet i branchen i 10 år.

Og for at svare konkret på dit spm - JO, det er svært for de fleste at holde motivationen oppe.

Der er dog stor forskel på hvilken virksomhed du arbejder i. Både ift. løn/bonus - men i høj grad også til de fysiske forhold - og de udfordringer du med tiden kan få i virksomheden.

Uden at kende dig, ville jeg ikke betænke mig ved at søge denne stilling. I en virksomhed som TRYG er der jo masser af muligheder for dig på sigt.

Men man skal ville det. Og man når man arbejder med outboundsalg skal man være indstilliet på at tage det lange seje træk.

Du er velkommen til at sende PM med andre spm hvis det er

12-03-2014 10:07 #7| 0
Administrator
Guldmageren skrev:
Jeg har en hel del erfaring med outbound salg både til privat og business kunder. Min erfaring er at private kunder er de nemmeste og mest venlige, da de har valget om de vil ringes op. Forretningsdrivende har desværre intet valg, hvilket gør dem umådeligt negative af og til. Man skal virkeligt være god til at lukke af personligt for ikke at lade sig gå på af den meget dårlige stemning, som man oplever dag ud og dag ind på telefonen.

Det er nok også derfor at miljøet omkring dig på sådan en arbejdsplads fokuserer meget på at skabe sammenhold og et godt arbejdsmiljø. Der prøves tit at skabe en os mod dem mentalitet, hvilket faktisk gjorde jobbet ret sjovt. Jeg er dog langtfra fan af den slags jobs pga de nedenstående ting:

- Der hersker en mangel på etik i sådan nogen virksomheder, hvor man siger man ikke kan lide f.eks. pistolsalg men alligevel ansporer det.
- Et utroligt stort pres for at levere, hvor den enkelte typisk kun tænker på sig selv. Man tænker kun en dag frem for, at tænke på virksomhedens rygte fremadrettet.
- Managers har en tendens til at overvåge dig og prøve at ændre dig til, at passe ind i sådan en kultur igennem rådgivnings og performancemøder. Det er ret usmageligt, såfremt man ved hvad det reelt er.
- Lønnen og jobsikkerheden er sjældent noget der er til at råbe hurra for iforhold til det arbejdsstress der er i branchen. Dette er med indberegnet provision.

Derfor vil jeg råde dig til at holde dig fra outbound salg via telefon. I stedet vil jeg råde dig til at være sælger (ikke facer), som reagerer på allerede bookede møder. De tjener kassen, men du kan også bare være gadesælger (ikke for humanitære organisationer) så kan du også tjene godt. Vi tjente f.eks. 800 kr pr solgt abm på et tidspunkt i Århus, hvilket ikke var et særligt hårdt job. Folk har også en tendens til at være flinkere på gaden end i telefonen, mens der heller ikke er den samme grad af pres fra miljøet omkring dig til at levere resultater.


Dette indlæg er generelt helt i skoven imo.

Som i alle brancher er der rådne kar imellem - men at generalisere som du gør her mener jeg er way off.
12-03-2014 10:09 #8| 0

@Jungleras

Tja har ikke undersøgt lovgivningen. Mine managers i flere af de virksomheder jeg har arbejdet, samt kunderne jeg har ringet op, har i flere omgange fortalt mig at man ikke kan blokere. Det sagt så er det vel også det mindst interessante ved mit indlæg, da jobbet som telefonsælger er håbløst underbetalt ifht. hvad der kræves af arbejdsgiver i jobbet.

12-03-2014 10:11 #9| 0
Administrator

@Guldmageren

Jeg ved ikke hvilke virksomheder du har arbejdet i.

Jeg er enig med dig ift at uanset hvor man arbejder er det "hårdt" - og man skal have en høj grad af selvdiciplin.

Men jeg kender idag outbound telefonsælgere, både btc og btb der tjener 40k+/mdr
Så jeg synes igen du skal passe på med fordommene og din generalisering af tingene

12-03-2014 10:13 #10| 0

@Bridgeking

Måske har jeg været uheldig med de brodne kar, men jeg har som sagt arbejdet i adskillige salgsvirksomheder hvor outbound salg var det primære. Dette er fra forsikringsbranchen, telebranchen, gambling branchen og til generel salg af aviser osv. Ikke en af de her steder har adskilt sig fra det jeg skriver, hvilket er ret pudsigt. Men det kan da godt være der er gode outbound virksomheder, jeg har dog ikke været så heldig at møde bare én endnu.

Redigeret af Guldmageren d. 12-03-2014 10:15
12-03-2014 10:15 #11| 0
Administrator

Fair - jeg nævner det også bare fordi jeg personligt synes at OP ikke behøver at blive skræmt helt væk :)

12-03-2014 10:19 #12| 0

Man skal som virksomhed blot tilmelde sig Robinsonlisten, så bør man undgå at blive kontaktet af telefonsælgere.

www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/robinsonliste?tc=0D8669387CB44C70B4315E09220E708C

Redigeret af mckellberg d. 12-03-2014 10:43
12-03-2014 10:34 #13| 6

telefon sælgere er de værste udskud på denne jord. det burde være ulovligt!

12-03-2014 10:43 #14| 0

Telefonsælgere er gode mennesker som meget ofte bliver presset til, at gøre noget som de normalt ikke ville gøre. Personligt kan jeg da godt lide at ringe til folk og sælge et produkt, men når der er blevet sagt nej så bør man respektere det.

Det er desværre sådan et aspekt mange managers i sådan nogen virksomheder ikke forstår, hvilket vidner om at de kun ønsker at vinde på den korte bane. Det er også sådan noget som gør, at så mange mennesker ser telefonsælgere som pesten. Mange glemmer at tilføje kundeservicedimensionen til salget, hvilket er en kæmpe fejl i min verden.

Redigeret af Guldmageren d. 12-03-2014 10:44
12-03-2014 10:51 #15| 0

Som Mck påpeger tager det 4 klik or so og så er den skid slået - noget nær de bedste 5 minutter jeg har brugt :)

12-03-2014 16:33 #16| 0

Branchen er hård, men 'knækker' du koden til salget og får succes, så er det også en super fed branche. Jeg har aldrig oplevet et sammenhold som de der har været de steder jeg har arbejdet.

Er du det rette sted, hvor forholdene er i orden, så kan man sagtens overkomme presset. Desuden er det ofte relativt vellønnet, hvis man er dygtig. Vi har folk hos os der laver 50-60k/md.

Giv det en chance imo :)

12-03-2014 19:22 #18| 0

Snuxa wins the thread.

Til op, du skal godt nok kunne holde til en del pres i sådan et job, altså det er lidt at sammenligne med poker. Man kan ikke lige sidde og kigge ud af vinduet i fem minutter her og der. Så når man ikke dagens kvote i hvert fald. Men det lyder ud fra jobannoncen som om det ikke er iskold kanvas, men dog eksisterende kunder og "potentielle" kunder hvad det så end dækker over.

da.wikipedia.org/wiki/Kanvas_(salg)

12-03-2014 22:41 #20| 1

Hvis man er træt af telefonsælgere, skal man bare lave "Ruben-Søltoft-tricket" ;)
www.youtube.com/watch?v=QXkCgDOeNAg&t=1m15s

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar