Hej PN!
Har fulgt med herinde i noget tid, men vil gerne være lidt mere aktiv, så nu smider jeg en hånd op som jeg håber nogle chefer vil kommentere lidt på. Jeg er egentlig ret meget i tvivl om hele min linie, så alle inputs modtages.
V1 er giga fisk.
V2 er reg, som efter min mening spiller meget stabilt. Har ikke set ham spasse ud.
V3 er semifisk.
Dealer: Seat 9
Seat 1: HERO ($1.008,48 in chips)
Seat 2: V1 ($375,20 in chips)
Seat 3: V2 ($880,25 in chips)
Seat 8: V3 ($436,59 in chips)
Seat 9: V4 ($832,41 in chips)
Seat 10: V5 ($54 in chips)
V5: posts small blind $2
HERO: posts big blind $4
Dealt to HERO [2♦,J♥,A♦,A♥]
V1: calls $4
V2: raises to $18
V3: calls $18
V4: folds
V5: folds
HERO: raises to $78
V1: folds
V2: calls $60
V3: calls $60
*** FLOP *** [5♥,6♦,A♠]
HERO: bets $120
V2: calls $120
V3: folds
*** TURN *** [9♠]
HERO: checks
V2: checks
*** RIVER *** [K♣]
Hero: bets $240
V2: is all in $682,25
HERO??
Som sagt er jeg interesseret i kommentarer til alle streets.
/hdhviid
Esser OOP 250bb dyb, PLO400
puke.
Synes du spiller den fint på alle streets. River afhænger meget af om villain tror du er i stand til at folde top set.
Jeg folder dog nok 8/10 gange.
hmm er selv en PLO fisk, men forstå ikke hans check på turn hvis han skulle side med 78,
Men som spillet går havde jeg nok betalt ham af
Nægter at tro at en god reg vil checke 87 i pos. Nogen der kan finde på det? Mit bud er at han ikke sætter dig på AA og gerne vil have dig af hånden. Et par gange kan han have ala KK74 som han shover for value. Call all day. Du skal kalde 442$ for at vinde ca 1850$ !!
Jeg har spillet ret stramt, så jeg er ret sikker på at han sætter mig på AAxx. Hans check på turn forvirrer også mig, især hvis han sidder med 78.. Han skal vel næsten have NFD på siden for at checke det turn bag med 78?
Kan bare heller ikke se han skulle spille blocker 77 eller 88, da man må formode han i så fald better turn. Tror aldrig han shover andet end nuts for value her.
Jeg seizer floppet lidt større. Som spillet b/c jeg turn, mod en semi fisk er der alt for meget som vi ikke kan tillade ham at trække gratis til i en pot på små 500 med 680 bag, udover det vil det os give ham mulighed for at slippe billigt med sets/to par + draws og alle hans random Ax hænder etc
Betalt og giv ham en note hvis han har spillet complettet nuts på turn sådan der. Eller - ja giv ham en note uanset hvad fanden han har og vælger at skubbe river med
Hvis han har en eller anden underlig NF på siden er det da et endnu større incitament for ham for at få nogle skillinger ind på turn når du selv mener du er vægtet så meget imod AAxx.
@AlexKP
Vallian er ikke semi fisk, men reg, og en ret tight en af slagsen. Men vil du som udgangspunkt altid b/c det turn?
@MetalMania
Det kan jeg godt se, det giver bare ikke mening for mig at han skal checke nuts uden redraw bag på turn? Aktuelt så foldede jeg, men med en lidt dårlig smag i munden. Fortryder en smule jeg ikke fik kaldt, om ikke andet så for at få en note.
hdhviid skrev:
@AlexKP
Vallian er ikke semi fisk, men reg, og en ret tight en af slagsen. Men vil du som udgangspunkt altid b/c det turn?
@MetalMania
Det kan jeg godt se, det giver bare ikke mening for mig at han skal checke nuts uden redraw bag på turn? Aktuelt så foldede jeg, men med en lidt dårlig smag i munden. Fortryder en smule jeg ikke fik kaldt, om ikke andet så for at få en note.
Kan ikke lide planen om at betfolde river. Selvfølgelig er det muligt han har nuts men jeg kan, qua din beskrivelse af dig selv, ikke se noget incitament fra hans synspunkt om at checke tilbage med 78, masser af kort der ødelægger hvor meget value han kan gaine de gange du har topset som i spottet, alle 2,3,4,7,8 ødelægger enten rigtigt meget eller delvist hvor meget value han kan få. Samme gør sig gældende for alle spar.
Hvis han checker 78 er det forfærdeligt ringe i dette spot. Det samme gør sig dog også gældende hvis han shipper andet end 78 da du er vægtet imod en range som ikke bør folde qua turnlinien.
I bund og grund handler beslutningen om hvor du tror han laver fejlen. Om det er ved at blive lidt for fancy med turnet nuts og lave checkback eller om han i frustration smider den ind i håb om du folder / ikke har den hånd du repper.
Uden større indblik i hans tendenser bliver du nødt til at calle et spot som dette.
Jeg har intet imod at checke 87 tilbage med de stacks, hvis jeg var villain.
Derudover.. yea, bet turn. Og b/c river, selvklart, omend dine givne reads trækker i den forkerte retning, så skal vi virkeligt være sikre før vi går igang med at folde hele vores range.
Hvis du folder river, har du ingen hænder du kan bet/calle, fra et teoretisk POV.
Ellers er det meste skrevet.
Tak for svarene alle sammen!, Næste gang hamrer jeg den ind på turn. GL :)
Hvor mange combos af 78xx kan han sidde med som han rr preflop med 4 mand bag oop som samtidig er en fornuftig reg? Plus caller 4 bet fra stram spiller.
call herfra dog langt over mit limit
Kartze, V2 rr ikke preflop. Han prøver vel at isolere giga fisken, så der kan da være masser af 87 combos i hans range.
Nemlig, tror også sagtens han kan have 8,7. Spørgsmålet er bare om han kan checke 8,7 bag på turn, og om han kan shove med andet end 8,7 på river..
Han kan jo være så fræk at mene at du aldrig har 87xx og derfor kan bluffe dig ud.
lad os sige ha samler et flush draw op på turn og du checker så har du jo aldrig 87 her da du vil barrel videre med en str8
Asger_b skrev:
Jeg har intet imod at checke 87 tilbage med de stacks, hvis jeg var villain.
Det må du gerne lige uddybe :)
Jeg tror, men er ikke sikker på, at min bluf-range er for smal til at bette alle mine 87-kombinationer. Til gengæld er jeg meget sikker på, at jeg har en reel check-range at beskytte mod river-heat.
Asger_b skrev:
Jeg tror, men er ikke sikker på, at min bluf-range er for smal til at bette alle mine 87-kombinationer.
Bør du ikke vælge din bluff range ud fra din value range og ikke omvendt?
Btw vi er enige om at SPR er cirka 1,5 right?
Joeh, det har du naturligvis ret i. Det er nok en dårlig metodik, jeg har gang i her - ifht evaluering af turn-bet-range. Hvad foreslår du?
Jamen altså fra villains POV bør ALLE 87 komboer være snap bet. Idet at SPR ligger på 1,5 er det nok brok at have en bet/fold range så tænker at de bluffs man skal balancere med skal være noget like højt farvetræk, gutter med par (som også har en 87 blokker). Ved ikke lige hvor mange komboer vi skal op på, men noget i den retning
@ares Asgers pointe er vel at der ikke kan være mange af den type hænder tilbage, efter vi har callet floppet med en mand bag. Jeg vil også klart bette nuts her, og det er rigtigt at valuekombis afgør antallet af bluffkombis og ikke omvendt. Vi skal nok bluffe en del af de svageste "made hands" med en enkelt strit-blocker, hvis vi vil være balanceret fordi ranges er så snævre. 567 568 579 a7 a8 osv. gætter jeg på bliver kandidater. Jeg er ikke stærk i 6m/3vejs spots med meget snævre ranges, så det kan være jeg tager helt fejl her. Jeg vil heller ikke udelukke at chck range kan være bedst med de stacks. Interessant spot.
Fra heros perspektiv er AA et must bet.
Det er netop pointen. Der er nogle enkelte 743/432-kombinationer tilbage, men ellers skal vi til at sidde og bluffe 2ps og sets.
Generelt er det jo ligegyldigt, om vi vælger bluff- eller valuekombis først, så længe det ene ikke medfører en konflikt hos det andet. I dette tilfælde tror jeg, at det bliver svært at støve nok bluff-kombinationer op, ifht. hvor ofte vi har 87. Med mindre vi da vil bluffe 2p's med en blocker, men det slår mig som uklogt.
Well hvis problemet er, at vi skal op og "bluffe" så stærke hænder fordi vi simpelthen ikke har andre (går ikke ud fra vi floater floppet med luft?) så har vi vel bare så kæmpe range superiority at et bet er indiskutabelt. I øvrigt ryger der vel også et par 87 komboer ved den forudsætning at vi shover nogle af dem på floppet...
Jeg er PLO-donk, men hvis vi folder alt andet end nuts i det her spot, er det vel rimeligt exploitable, hvilket vel giver villian incitament til at bluffe.
Ares_AA skrev:
@CDJ
Hvilket POV taler du om nu?
Jeg mener at hvis villain ved at hero folder topset i det her spot, er det vel et meget let bluff.
Hero folder ikke topset
Ares_AA skrev:
Well hvis problemet er, at vi skal op og "bluffe" så stærke hænder fordi vi simpelthen ikke har andre (går ikke ud fra vi floater floppet med luft?) så har vi vel bare så kæmpe range superiority at et bet er indiskutabelt. I øvrigt ryger der vel også et par 87 komboer ved den forudsætning at vi shover nogle af dem på floppet...
Jeg shover personligt ikke nogen 87 kombis på floppet, men det er selvf en strat-ting.
Mht overlegenheden, så mener jeg grundlæggende at det er en fejlslutning, at det medfører et bet. Til dette skal vi medregne vores equity på river og sandsynlige udfaldsrum til at vurdere dette. Det er sådan set (en del af) min pointe i #19.
med 87 kombis mener jeg også en hånd som 6789, hvilket jeg går ud fra du shover?
Okay dvs du er ude i et reelt slowplay af vores range? Jeg kan ikke komme med noget matematisk argument, men føler umiddelbart at det skal være ret forkert.
Slowplays kan da umuligt være forkert, hvis villain har få improver outs mod vores range - og vi til gengæld har mange ;).
Og nej, jeg shover ikke 6789 på floppet.
Lækkert, har så ikke set det er et rainbow flop... four colour deck ftw :(
Nu giver dine pointer lidt mere mening :) Det ændrer dog ikke på at jeg stadig mener du bør kunne bette alle dine 87 komboer, der bør være nok blocker/et par/gutter komboer at bluffe med til at det kan balanceres. Kunne være interessant at lave en fuld analyse på.