For 2 år og 2 måneder siden købte jeg en mobiltelefon hos Elgiganten
Nu kan telefonen så ikke tænde mere så jeg har sendt den til reparation hos Elgiganten, og her efter en 12 dage får jeg et brev om at telefonen er repareret og prisen for reparationen er 1080 kr
Jeg har imidlertidig aldrig billiget at jeg ville betale 1080 kr for at få telefonen repareret, så mit spørgsmål er nu om jeg ikke kan kræve at få telefonen udleveret da Elgiganten jo har repareret telefonen uden min billigelse ?
Et Juridisk Spørgsmål
Idet du har sendt telefonen til reparation uden for den 2-årige periode med reklamationsret, ligger det vel implicit, at den skal repareres for din regning og derved, at du vil betale, hvad det koster.
Jeg er ikke jurist, meeeen... den virker lidt tyk...
Mener vel logisk set også, at hvis den ikke skal laves når du sender den til rep, så er det noget du skal bede om...
Det ser ud til at du har trukket nitten, hvis du ikke har bedt om et overslag inden de reparede.
Jeg har netop fået et brev med et tilbud hvor der står følgende
" Der er ikke garanti på apparetet, det kan repareres for 1080 kr, det kan returneres urepareret( koster 460 kr ) eller vi beholder apparatet ( koster ingenting)"
Jeg har så aldrig svaret på om jeg vil have det repareret dvs de har repareret det uden min billigelse
Spørgsmålet er vel hvordan du har formuleret dig ved afleveringen af telefonen til reparation eller som service hvor lidt personalet i El Giganten har oplyst til dig.
Uden for garanti vil et reparationstilbud oftest koste ca. 300-500 kr. i elektronikbranchen, uanset om du bestemmer dig for at få repareret produktet eller ej.
Så er spørgsmålet vel bare om du havde valgt at sende telefonen afsted, hvis du vidste at et tilbud ville koste de 460,- kr.?