Jeg har givet 400nl et skud de sidste par dage - formåede at smide 7 buyins i dag. Jeg mener selv jeg undgik tilt hele vejen og det bare var "almindeligt" uheld.
Jeg 9 tabler og spiller som konsekvens af det ret tight - jeg sidder på nogle borde hvor folk kommer over the top af mine continuation bets og jeg i det hele taget ikke rammer med mine high cards.
Mit indtryk er at folk reraiser mine bets langt oftere end på 200nl - jeg har måske haft et for weak image i starten ved bordene.
Herunder er et par samle hænder jeg godt kunne tænke mig lidt respons på.
***** Hand History for Game 3397955953 *****
$400 NL Texas Hold"em - Thursday, January 19, 11:05:25 EDT 2006
Table Table 69703 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 3: AFK__ ( $494.90 )
Seat 5: kubera2006 ( $939.80 )
Seat 4: regista8 ( $293.50 )
Seat 1: DieselDenn ( $560 )
Seat 6: Lets_Dance ( $400 )
Seat 2: crazymads ( $442 )
Lets_Dance posts small blind [$2].
DieselDenn posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to AFK__ [ 3♣ 3♠ ]
crazymads folds.
AFK__ raises [$16].
regista8 folds.
kubera2006 calls [$16].
Lets_Dance folds.
DieselDenn folds.
** Dealing Flop ** [ 3♥, 5♣, Q♠ ]
AFK__ bets [$35].
kubera2006 raises [$75].
AFK__ raises [$115].
kubera2006 is all-In.
AFK__ is all-In.
***** Hand History for Game 3397942463 *****
$400 NL Texas Hold"em - Thursday, January 19, 10:59:59 EDT 2006
Table Table 69275 (6 max) (No DP) (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: prognosticat ( $682.45 )
Seat 3: AFK__ ( $394 )
Seat 4: threeNickels ( $520.80 )
Seat 2: Merc300CE24 ( $444.80 )
Seat 6: kubera2006 ( $440.60 )
Seat 5: j10suits4aG ( $207.16 )
threeNickels posts small blind [$2].
j10suits4aG posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to AFK__ [ 7♣ 7♠ ]
kubera2006 folds.
Merc300CE24 raises [$15].
AFK__ calls [$15].
threeNickels folds.
j10suits4aG folds.
** Dealing Flop ** [ 6♦, 4♥, 7♦ ]
Merc300CE24 bets [$30].
AFK__ raises [$100].
Merc300CE24 is all-In.
AFK__ is all-In.
***** Hand History for Game 3397937817 *****
$400 NL Texas Hold"em - Thursday, January 19, 10:58:06 EDT 2006
Table Table 64902 (6 max) (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: ustc9507 ( $913.45 )
Seat 2: AFK__ ( $606.72 )
Seat 3: prognosticat ( $1830.90 )
Seat 5: antikiller1 ( $165 )
Seat 6: AmazingWall ( $485.90 )
Seat 4: bobmobley ( $403.90 )
prognosticat posts small blind [$2].
bobmobley posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to AFK__ [ K♣ K♥ ]
AmazingWall folds.
ustc9507 calls [$4].
AFK__ raises [$20].
prognosticat folds.
bobmobley folds.
ustc9507 calls [$16].
** Dealing Flop ** [ T♦, Q♣, 8♠ ]
ustc9507 bets [$4].
AFK__ raises [$44].
ustc9507 raises [$80].
AFK__ calls [$40].
** Dealing Turn ** [ 9♦ ]
ustc9507 checks.
AFK__ checks.
** Dealing River ** [ 2c ]
ustc9507 bets [$200].
***** Hand History for Game 3397604790 *****
$400 NL Texas Hold"em - Thursday, January 19, 08:07:38 EDT 2006
Table Table 64902 (6 max) (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 1: ustc9507 ( $836.45 )
Seat 2: AFK__ ( $372 )
Seat 3: prognosticat ( $1164.10 )
Seat 4: dawaz2001 ( $258.80 )
Seat 5: LaserACE4 ( $295.21 )
Seat 6: jstdnknarnd ( $385.60 )
ustc9507 posts small blind [$2].
AFK__ posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to AFK__ [ A♥ Q♠ ]
prognosticat folds.
dawaz2001 folds.
LaserACE4 calls [$4].
jstdnknarnd folds.
ustc9507 calls [$2].
AFK__ raises [$16].
LaserACE4 call
Et skud 400 -
For det første ville jeg sætte antallet af borde ned, når du går op i niveau. Der er en del LAGs, der kræver noget opmærksomhed (blandt andre ustc9507).
Hånd 1 (33): Jeg caller bare hans raise, da han ellers kan smide AQ osv. væk på floppet. Nogle gange leder jeg turn, andre gange lader jeg ham om det.
Hånd 2 (77): Spiller den på samme måde
Hånd 3 (KK): Han kan være ret tricky, men jeg caller også hans 3-bet i desperation (burde nok mucke). Du kan ikke calle river.
Hånd 4 (AQ): Jeg laver det til minimum 24 preflop. Du er nok nødt til at lukke ned, når Lace flatcaller dit flopraise (du slår kun en voldsomt overspillet KQ)
EDIT: Du skal lave et større raise på floppet.
Hånd 5(66): Kan ikke lide dit overbet på turn sammenholdt med et lavt blockbet. Flere spillere kommer over the top med any two.
ustc9507 er 39/20 over 4k+ hænder i min PT.
Skræmmende at du har smidt 7 buy-ins (af 400$? Du regner vel ikke stadig med 200$?).
Men det er da godt, at du er rykket op... Glæder mig til at høre hvordan det kommer til at gå - man skal jo selv tage springet en dag... =)
Spillerne er sikkert for tricky på NL $400 til at jeg vil svare på alle dine hænder. De fleste virker dog til at være rent uheld, hvis du taber dem.
Hånd 3 med KK.
Kan godt se pethie vil have dig til at folde den på river. Synes dog ikke jeg kan sætte ham på en hånd, der ikke vil bette turn. Det virker lidt som et bluff-bet på river - men som sagt... Jeg er stadig kun på NL $200.
Kan godt lide dit preflop raise med 33 i hånd 1. Godt afvekslende spil. At han så formentlig har et højere set (55?) er jo bare ærgeligt.
Det er svært at pege fingre af de tre første, hvis altså du folder kongerne på river...
Til gengæld kan jeg ikke lide dine AQ i hånd4, hvad vil du opnå med dit turnbet? Du får næppe et call/push fra en hånd, der er dårligere end din egen og potcommitter dig selv.
Hånd 5 er jeg heller ikke glad for. Selvom jeg er glad for at stikke ud overfor pfraiser med et set checkraiser jeg gerne floppet her - stort - og håber jeg tager den ned allerede der, hvis han caller pusher jeg på turn hvis der kommer en blank.
Ja 7 buyins er lidt træls men har heldigvis +50-60 buyins fra 200nl her i januar så er godt kørende. Hopper tilbage til 200nl og bygger lidt op igen inden jeg hopper op igen.
Mht. til antallet af borde er jeg ved at være ret godt tunet ind til at have styr på det - det tager lidt længere tid at få reads på plads men ustc og instakill fx, ved jeg godt er lag.
KK lavede jeg et ½tiltet call og han viste AJ.
33 var jeg oppe imod QQ.
77 mener jeg ikke kan sløvspilles med så mange draws - han viser 8/5.
66 folder jeg på river. Jeg syntes selv det er elendigt spillet af mig da jeg næsten inviterer ham til at tage den fra mig på river. Den skal vel nok pushes turn Kalashnikov siger.
AQ overspiller jeg nok i det her tilfælde - tilt? Han viste 33.
Edit: Nedenstående er skrevet før Sasukes ovenstående svar!
Hånd 1, 33:
kubera2006 er ret TA. Derfor tror jeg, at jeg flatcaller flopraiset go checkraiser turn allin. Du vil ikke skræmme ham væk allerede nu, hvis han har en hånd du har crushed (én af jer har nok den anden kraftigt i sækken - jeg tvivler på, at han har en hånd som 64). Der er dog meget få hænder en TA kan have her som du er godt inde mod. Siden du poster tror jeg han har 55, evt QQ. Men det er kun 125 bbs, så de "skal" naturligvis ind i midten.
Hånd 2, 77:
Den spiller du godt. Har han 58 giver du ham et klap på skulderen. Men det har han oftest ikke. Jeg tror du kigger på AA, evt A♦K♦.
Hånd 3, KK:
ustc9507 er en underlig spiller. Han spiller ikke decideret tight preflop, men meget loose er han heller ikke og så raiser han alt, alt for få hænder preflop ift. hvor mange han spiller. Han er desuden den "belærende" type. Jeg synes, at han ofte prøver at være en smude FOR tricky og derfor går glip af value.
EDIT: @Pethie
Jeg kan se, at vi har meget forskellige stats på ustc9507. Mine er 30.17/3.37 over ca. 1k hænder efter jul.
Dit flopspil ser fint ud. Jeg folder på river. For mig ligner hans spil mest 2 par/trips, og dem smider han næppe på river efter dit turn check, da han ofte kan have svært ved at give slip på stærke hænder.
Hånd 4, AQ:
Brug din position på floppet mod ustc9507. Du behøver her ikke bekymre dig særlig meget for at blive squeezet af LaserACE4, da han simpelthen er for ROCKish til at kunne lave sådan et move. Du får så en meget mindre pot, der er lettere at spille på turn/river.
På turn checker jeg. Jeg tror ikke at du særligt ofte for value af LASERACE4 her efter at han har cold-callet dit flopraise. Jeg tror faktisk du er bagud; især nu, hvor KT og Q9 også slår dig.
Hånd 5, 66:
Jeg kender ikke Villain, men de fleste better en høj hjerter for ikke at tale om et overpar med eller uden hjerter på floppet. Derfor går jeg efter et stort checkraise, pot size eller lidt derover. Jeg better så turn så meget, at han ikke har implied odds på stacken til at ramme flushen.
I den aktuelle situation efter floppet er dit turnbet fint. Det er dit riverbet derimod ikke. Det er næsten et bluff-inducerende bet - du skriger: "Rais mig, rais mig; jeg er svag!". Jeg checker klart river og folder vel egentlig også.
Men stort set, er det hele vel det der kan tilskrives varians, som vi snakkede om den anden dag. Det skal dog ikke afskrække dig fra de NL400 borde (med mindre jeg sidder ved bordet, selvfølgelig). Det gælder bare om at spotte alle TAGs"ene og så ellers komme væk når de viser styrke, og dernæst om at hamre på de weak"e spillere, som der er mange af.
Peter
Arh, vi andre nåede sku da overhovedet ikke at svare! Nå, men jeg er i øvrigt enig i Hardgrove"s analyse.
"men har heldigvis +50-60 buyins fra 200nl her i januar"
On fire!
- AB
Klasse post
Det er netop posts som denne man kan lære meget af.... kanon analyser...
CbR
Jeg spillede en del mod dig i dag... du folder for ofte til raises.
Så ikke nogle af de hænder du viser her, men det er fair nok at gå broke de fleste af stederne. Men lad være med at min raise med 33 aldrig reminraise plz. Det er for nemt at se.
USTC er ikke lag... han er faktisk loose passive, men svær at tilpasse, da han ikke er til at få væk fra tptk. Han er ret god til at pille bluffs ned. Smider nok KK mod ham når han clicker dig på flop der. Han er god.
Hånd 4 faltcall flop.. checker han en blank turn så value bet, hvis han potter fold, better han andet end pot så call ham ned. River CC eller value bet jo mindre its scary.
Den sidste hånd hader dit river bet. Der er ingen hånd der caller dig der du kan slå så det er et effektivt bluf som endda er nemt at raise. Check og fold til any bet. Ingen grund til at bluffe med den potentielt bedste h
@baeist
Tak for svarne - lagde ikke mærke til du var dansker. Jeg medgiver at 33 var lidt for tynd :)
@Asber_B
Jeg har faktisk en avg BB/100 - har bare spillet mange hænder :)
Det er jo også kun 3.500 om dagen.. Jesus.
Men alright, med 9 borde der kører næsten 100 i timen er det selvfølgelig overkommeligt.
9 borde er satme imponerende!
- AB
Det ved jeg ikke rigtig... Pokertracker opgør vidst raken for lavt.