Så er det blevet tid til EU valg, men hvad skal man stemme?
Jeg er umiddelbart af den opfattelse at dansk politik er rigeligt kompliceret. Derfor er jeg nok umiddelbart på den EU-skeptiske fløj i denne omgang. Men jeg kan nok påvirkes, så folk må meget gerne byde ind i denne tråd.
Berlingskes kandidattest:
www.b.dk/eu/kandidattest/ny
DR's kandidattest:
www.dr.dk/Nyheder/Politik/EP14/Artikler/2014/04/30/132438.htm
EU valg 2014
gizzar skrev:
stem nej til det hele og videre
Hvorhen??
Har aldrig været mere sikker på hvor mine Xer skal sættes end på søndag.
Stemmer personligt på Messerschmidt, da han berører mange af de problemstillinger som skeptikerne kan forholde sig til. Eksempelvis den udvanding af dansk lovgivning, i forhold til EU. Børnepenge, socialhjælp, SU osv.
stemmer ofte V til Folketingsvalg, men Vs kandidater til EU-parlamentet er jo EU nikkedukker.
Hvem jeg helt sikkert håber ikke kommer ind er RV. Det er i mine øjne det mest asoclaie parti, da man kritikløst accepterer EU bureaukraternes beslutninger.
Vi står over for sociale problemer af helt uset karakter. Lavt eller dem med ingen uddannelse står over for et liv med evig arbejdsløshed, da man på ingen måder kan konkurrere løn med de østarbejdere der søger mod vest.
Den frie bevægelse af arbejdskraft er fin når der er flaskehalse eller når højtuddannede skal søge mod nye græsgange. Den helt frie bevægelse er en bombe under det danske velfærdssytem.
Til patentdomstolen skal du stemme NEJ. Hvis det mod forventning skulle vise sig at være en god ting, så blvier vi alligevel spurgt om 3-4 år igen. Men har vi først mistet suverænitet, så får vi den ikke igen
Allmin skrev:
Har aldrig været mere sikker på hvor mine Xer skal sættes end på søndag.
Stemmer personligt på Messerschmidt, da han berører mange af de problemstillinger som skeptikerne kan forholde sig til. Eksempelvis den udvanding af dansk lovgivning, i forhold til EU. Børnepenge, socialhjælp, SU osv.
stemmer ofte V til Folketingsvalg, men Vs kandidater til EU-parlamentet er jo EU nikkedukker.
Hvem jeg helt sikkert håber ikke kommer ind er RV. Det er i mine øjne det mest asoclaie parti, da man kritikløst accepterer EU bureaukraternes beslutninger.
Vi står over for sociale problemer af helt uset karakter. Lavt eller dem med ingen uddannelse står over for et liv med evig arbejdsløshed, da man på ingen måder kan konkurrere løn med de østarbejdere der søger mod vest.
Den frie bevægelse af arbejdskraft er fin når der er flaskehalse eller når højtuddannede skal søge mod nye græsgange. Den helt frie bevægelse er en bombe under det danske velfærdssytem.
Til patentdomstolen skal du stemme NEJ. Hvis det mod forventning skulle vise sig at være en god ting, så blvier vi alligevel spurgt om 3-4 år igen. Men har vi først mistet suverænitet, så får vi den ikke igen
Hvis vi ikke får mere udenlandsk arbejdskraft, kan vi ikke opretholde vores velfærdssystem. DF vil ikke tillade indvandring, ønsker samtidigt en forbedring af de ældres forhold, mens arbejdsstyrken altså altså er faldende; hvordan hænger det sammen? I øvrigt har Messerschmidt ingen indflydelse i EU, selvom han dygtigt skaber debat i Danmark.
RV vil blandt andet have afskaffet landbrugsstøtten; er det en kritikløs accept af EU's beslutninger?
druegris skrev:
I øvrigt har Messerschmidt ingen indflydelse i EU, selvom han dygtigt skaber debat i Danmark.
Det ville ikke overraske mig hvis Messerschmidt skiftede parti i den nye valgperiode
Forkert at sige MM ikke har indflydelse, alle de EU-skeptiske poltikere i Bruxelles har netop
Kæmpe indflydelse, idet de fratager EU magt og giver den tilbage til staten, hvor den hører til.
Buub skrev:
Forkert at sige MM ikke har indflydelse, alle de EU-skeptiske poltikere i Bruxelles har netop
Kæmpe indflydelse, idet de fratager EU magt og giver den tilbage til staten, hvor den hører til.
De skaber debat, men de har ikke indflydelse (endnu).
Stem ja til patentdomstolen.
Selvom det skulle blive et nej, skal der alligevel søges patent der. Forskellen er bare, at vi så får mulighed for at påvirke den. Et nej kan i øvrigt få virksomheder til at holde sig fra at investere i Danmark. Det betyder altså penge direkte ud at statskassen
druegris skrev:Buub skrev:
passer ikke
hørte MM igår på tv2 mener jeg det var sige at han havde fået 38 medlemmer til at stemme for en af hans forslag som var yderest gode og som blev vedtaget da de spurgte indtil om de havde en indflydelse når de sad der inde, kan selvfølgelig ikke lige huske hvad hans forslag gik ud på..
Hele denne diskussion om hvor meget indflydelse de forskellige danske EU-parlamentarikere har eller ikke har i forhold til hvilken gruppe de tilhører er lidt komisk og malplaceret.
Man stemmer vel på den kandidat/parti, som man mener bedst kan repræsentere de politiske holdninger man selv har. Desuden er der ingen danske EU-parlamentarikere der er store navne i de respektive grupper og har derved svært ved at gennemføre danske mærkesager.
@druegris
DF vil tillade udenlandsk arbejdskraft, man vil dog gerne begrænse omfanget af den ukontrollerede bevægelse som direkte skader vores velfærdssystem.
Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved DI analyse om at østarbejderne er en overskud. Men når en østarbejder får et lavtlønnet job i Danmark, langt under hvad en danske vil eller kan arbejde for, så betyder det samtidig at en af de 135.000 danske arbejdsløse ikke kan få jobbet, da lønnen ofte ligger under understøttelsen.
Det er klart at den enkelte virksomhed skal have den arbejdskraft den skal bruge. Det er også logisk at vi som samfund bliver nød til at øge vores konkurrenceevne. dEt kan ofte kun gøres på lønnen, hvor dagpenge/bistand i nogle tilfælde overstiger den løn der kan arbejdes for, hos de lavtlønnede. på den anden side har jeg som skatteborger også ens tor interesse i at de 135000 ledige kommer i arbejde. En stor del af dem udelukkes for evigt, da de ikke har de kompetencer der efterspørges i forhold til bedre lønnede jobs og du kan nu engang ikke få en dansker til at arbejde for langt under 8000 kr om måneden.
At stemme RV, Morten Helveg, er i mine øjne landsskadelig virksomhed. Den kan godt være RV ønsker at afskaffe landbrugsstøtten, og hvad så?. RV og S har regeret mod et folketingsflertal i forhold til børnepengene. Et direkte brud på Grundloven og hvorfor?, fordi nogle højtstående embedsmænd i Brussel mener at det er imod EU-retten, hvis EU-borgeres ret til børnepenge begrænses.
Har RV før Folketingets sag og i det mindste taget sagen op til EU- domstolen?. Nej de har ej. De har siddet og drukket deres cafe latte, og ikke reageret på at vores repræsentative demokrati har ytret en anden holdning.
En stemme på Messerschmidt er en stemme på at man ikke ønsker at EU fortsætter i den retning det bevæger sig i. Jo stærkere et folkeligt mandat Messerschmidt får, jo større chance for at flere danske partier indser at danskerne er kritiske over for EUs projekt.
vælger ingen kandidater stemmer nej til det hele
MM er okay men når det kommer til stykket så det, det samme lort orker ikke at uddybe yderligere
blot stem nej til alt ved EU imo.
Ja, du lyder som en, der ikke gider sætte sig ind i det. Så hellere stem blankt end det der fis
Seistrup94 skrev:
Ja, du lyder som en, der ikke gider sætte sig ind i det. Så hellere stem blankt end det der fis
Aaaaaarh? Gizzar har vidst bare en lidt anderledes holdning til tingene end de fleste :-)
Messerschmidt er kongen.
LoneRangR skrev:Seistrup94 skrev:
Aaaaaarh? Gizzar har vidst bare en lidt anderledes holdning til tingene end de fleste :-)
Imo lyder det som om, at han ikke har en bønne forstand på det
Seistrup94 skrev:LoneRangR skrev:Seistrup94 skrev:
Imo lyder det som om, at han ikke har en bønne forstand på det
Det er ikke det samme som "Ja, du lyder som en, der ikke gider sætte sig ind i det". Men bortset fra det, så er vi helt enige :-)
Pokerface Jr. skrev:
Messerschmidt er kongen.
Ja for saddan
www.b.dk/danmark/messerschmidt-forlader-df-i-sky-af-skandaler
Seistrup94 skrev:
Måske jeg lyder sådan men kommer med mere end dine oneliners så det fortæller mig du ikke selv aner en skid, hvis du tjekkede den tråd i toppen af denne tråd ser du os vi har debateret det EU pis i den tråd nok også derfor jeg skrev jeg ikke gav uddybe yderligere...
Har langt fra sat mig ind i det hele da det en jungle men undersøgt en del ting har jeg da så der er du forkert på den :)
Godnat.
Vedr. Patentdomstolen så ved virksomheder, altså dem som rent faktisk roder med den slags til dagligt, mere om det end hr. og fru DK. Så når 95%-ish af danske virksomheder efter sigende synes det er en god ide bla. med begrundelse af mindre bureaukrati og færre omkostninger i processen med at få godkendt patenter så få de sgu et ja fra mig. Det danske erhvervsliv består altså af andet end SW virksomheder.
Ellers generelt imponerende hvor lidt folk egentlig giver EU kredit. Jeg mener hvor var de danske velfærdsydelser uden EU idag? Hvor meget i BNP har det ikke betydet for DK at være medlem af EU igennem alle årene for slet ikke at nævne sikkerhed, der også var en stor begrundelse for EF i sin tid? At alt langt fra er perfekt i EU er jeg enig i, men det er bare trættende at høre på folk der lyder som om vi skal helt ud af EU.
Vi er et lille snottet land med 5 mio indbyggere uden råstoffer der sparker røv og alligevel tror vi vi er kongerne i universet. Når langt de fleste, ja selv DF med tiden har indset at det nok ikke er verdens smarteste ide at melde DK ud af EU så var det måske en ide at fokusere lidt mere overordnet, langsigtet og konstruktivt på det der EU i stedet for bare at sige nej til alt. Jeg savner en langt mere nuanceret debat om EU og de fremtidige problemer for både DK og medlemslandende der endnu engang er en mangelvare i EU debatten i stedet for urealistiske "jeg vil gerne tage, men ikke give" holdninger. Her nogle punkter:
- Ældre befolkningen er stigende. Hvordan tackles det på længere sigt når alle obv. vil opretholde deres vælfærdsydelser?
- Flygtninge/fattigdoms problematik indenfor og udenfor EU. Der kommer 1 mio. flygtninge til Sydeuropa om året (heraf 10-20k til DK iøvrigt) og fattigdom er hovedårsagen til at der findes flygtninge?
- Fælles hær? Der sker eks. et og andet i Ukraine pt. som har langt større interesse for EU end USA.
- Koordinering af politiopgaver
- Koordinering af miljø ud fordringer
- Jobs. Der forsvinder altså år efter år mange mange jobs ud af EU og debatten drukner i jobs imellem DK og ØstEuropa der langsomt men sikkert får højere lønninger.
Og ja så er det obv. langt ude at EU flytter en gang hvert halve år fra Bruxelles til Strasbourg og der tilsyneladende ikke er åbenhed nok, selvom man kan have medierne mistænkt for bare ikke at gide at skrive om EU sager da det ikke interesserer folk.
Folk herhjemme tror at politik handler om skatte sager, bilag sager og det sædvanlige ligegyldige mudderkast imellem højre og venstre fløjen. Er det virkelig det folk vil have mere af når man er modstander af EU?
Vedr. MM og DFs manglende indflydelse i EU:
www.dr.dk/Nyheder/Politik/EP14/Artikler/2014/05/07/155614.htm
Underligt at vi skal have 2 tråde om samme emne?
Det er jo det samme mudderkastning, der bliver bræget om i begge...
Der er enkelte der kommer med gode og saglige indlæg/forklaringer, bla Allmin, men de fleste opfører sig som om, at deres holdning er fakta.
Det eneste der er fakta, er at 99% af PN har mindre styr på EU, end alle de eksperter der efterhånden har udtalt sig på tv og i aviserne.
Om man er for eller imod, så argumenter for dét, men lad være med at lyde som om DIN mening er den korrekte...
generelt er det bare fint at stemme modsat gizzar. bekræfter mig bare :)
Fik samme person i begge test, så min stemme må gå til Sanni Aakjær-Olesen fra V, dog lidt pinligt da jeg aldrig har hørt om hende før men vi er 89% enige :)
Seistrup94 skrev:
Stem ja til patentdomstolen.
Selvom det skulle blive et nej, skal der alligevel søges patent der. Forskellen er bare, at vi så får mulighed for at påvirke den. Et nej kan i øvrigt få virksomheder til at holde sig fra at investere i Danmark. Det betyder altså penge direkte ud at statskassen
Haha, mulighed for at påvirke den? Vi har reelt ingen mulighed for at påvirke særligt meget i EU, og vi burde slet ikke være med i det samarbejde som er så udefineret, bureaukratisk og som bruger så evigt mange penge på noget så latterligt som landbrugsstøtte.
Og hvorfor skulle et nej få virksomheder til at holde sig fra at inverstere i danmark? Det er vist en røver.
Hvis vi vedtager at tilslutte os patentdomstolen, skal man som virksomhed tage hensyn til over 10 x så mange patenter som idag, hvis vi stemmer nej skal man bare søge i EU også får at få patent i resten af EU (Altså, forudsat at de andre lande tilslutter sig).
Men med den latterlige paragraf 42 afstemning som regeringen står fast ved, ved siden af deres regel-rytter-heste, som kun kommer ud på græs når det passer dem, så skal over 30% af de stemmeberretigede jo stemme nej, dvs. en valgdeltagelse på over 60% hvis vi antager at kun lige over 50% stemmer nej. Så vi bliver nok tilsluttet den alligevel.
Undskyld mig, men gab en sløj form for "demokrati".
freakstar skrev:
generelt er det bare fint at stemme modsat gizzar. bekræfter mig bare :)
gal hvor du dog keder dig og stalker mig og endda i mine grindtråde til mine backers, bekræft bare hvad du vil virker til du ikke har bedre at tage dig til..
ignore herfra..
hestentony er spot on.. hørte btw lige at polen havde takket pænt nej og stemt den ned..
@shamran
DRs artikel er i strid med god presseetik. Bjarke Møller kan ikke anses for at være en uafhængig ekspert, da han er direktør for Tænketanken Europa og har som sin fineste opgave at bekæmpe den EU kritiske del af det politiske spektrum, samt har Sara Hagemann, som også bruges som ekspert, en fortid som EU-medarbejder.
Eksperter bør være uafhængige af politiske holdninger eller bør i det mindste ikke være så farvet som disse 2 er.
Du har dog ret i at EU-stoffet ikke har den store interesse herhjemme hos brugerne. De største medier kommer derfor kun med begrænset medieindhold om EU, mens de mindre og mere kritiske lukkes ud af EU.
Jeg er også enig i din betragtning om at debatten ofte er for eller imod EU. Her ligger hovedskylden dog hos de meget pro EU tilhængere, som kun bevæger sig i en retning, mod de Forenede europæiske stater. Noget som folkeopinionen er imod i stort set alle EU-medlemslande.
EU er og bliver et fantasiprojekt i forhold til demokrati og politiske målsætninger, så længe man ikke acceptere at befolkningerne i medlemslandene ikke ønsker et så tæt samarbejde som bureaukrater i Brussel/strasbourg.
Her er det kun de EU-kritiske partier der kan få debatten på sporet igen. En stor del af EU-parlamentarikerne har ikke kunne komme ind i de nationale parlamenter og stemmeprocenten er betydeligt lavere end ved de nationale parlamentsvalg.
Med andre ord, hvorfor bør Europas befolkning overlade så meget magt for Europas fremtid til en flok 2 rangs politikere, som med den lave stemmeprocent ikke kan mønstre et folkeligt mandat?
Mindre magt til EU= mere magt til det nationale parlament= nærdemokrati
LoneRangR skrev:Pokerface Jr. skrev:
Messerschmidt er kongen.
Ja for saddan
www.b.dk/danmark/messerschmidt-forlader-df-i-sky-af-skandaler
kongen
@ Allmin,
MM udtaler selv i artiklen forneden at ham og DF ikke er med på store beslutnings tiltag i EU. En artikel skrevet i DRs navn, som jeg umiddelbart vil mene for et noget mere lødigt medie end EB/BT hvor vi normalt oftest får serveret DF synspunkter. Sidder man bare med korslagte arme og feder den af nede i Bruxelles og siger nej til alt uden at gå i dialog med andre partier/meninger ja så er det jo ligegyldigt at man i DK i Tivoli kan fejre Hitlers fødselsdag og være kongen. Så er en stemme på MM = sofavælger som jo også er en slags protest.
Som EU skeptiker hvad er så dit alternativ til EU?
Skal vi bare hejse grænsebommene og så løser kriminaliteten sig selv?
Hvad med miljø - er det langt bedre uden et EU?
Får vi løst jobs problemer hvis vi bare siger nej til udlændinge?
Tror du der kommer flere eller færre investeringer udenfra i DK hvis vi hhv. er ude/inde for EU?
Tror du DK får bedre velfærd af at stå udenfor EU?
Får DK's økonomi det bedre eller værre ved at stå udenfor EU?
Hvis vi erkender at der er mange interesser de enkelte medlemslande har sammen og at vi får mere ud af at samarbejde og lave aftaler på kryds og tværs end at leve med hver vores egen lille dagsorden så giver EU sgu'da mening udover bare at ophæve nogle toldmure. Hvis vi så synes det der med at samarbejde er sguda en meget god ide så må man ligesom i folketinget lave kompromisser - til begges langsigtede winnings.
Men som altid er det jo kun knasterne man hører om og ikke de mange love der er til alle/de flestes landes fordel. Bevares knasterne skal da løses, ligesom der er knaster i de enkelte folketing rundt omkring i EU - det er bare ikke skide nuanceret eller særligt langsigtet eller ambitiøst når billedet går på EU og de langt større udfordringer vi står overfor. Det er klart at når folk bliver ved med at blive fodret om alle de problemer EU medfører så begynder de jo efterhånden at tro på det. Alene EU's betydning for DK's BNP igennem 40 år er der mange der tager som en selvfølge idag og ikke fatter hvor afhængige og glade vi rent faktisk skulle være for EU.
Anyway, godt valg ;-)
Nu er Messerschmidt faktisk den mest aktive af de danske EP-parlamentariker. Han skriver om mere EU end nogen anden og igangsætter mange diskussioner om EUs opbygning. Du kunne eventuelt gå ind på JP og se nogle af hans mange blogs.
Som EU-skeptiker er jeg imod den måde EU er opbygget på nu. Hvorfor give magt til 2 rangs politikere, hvis folkeligt mandat ligger på et meget lavt grundlag.
Afskaf EP og kommissionen og lad EU-formandsskabet stå for dagsorden det halve år de er formand. Alle beslutninger bør tages af ministerrådene, som er direkte repræsentanter for de nationale parlamenter.
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at jeg vil afskaffe EU. Det burde dig også stå klart hvis du rent faktisk har læst mine indlæg. Jeg har intet problem med overstatsligt samarbejde, så længe det sker ud fra en folkelig opbakning.
Der er dog ingen grund til at EU skal bestemme hvor krumme agurker der skal være eller hvor meget kanel der må være i bagværk. Det kan nærdemokratiet godt selv klare.
Der er mange forskellige interesser i Europa. De interesser der er i den sydlige eller østlige del, behøver ikke være de samme som vi har i Danmark. EU er og bliver et antidemokratisk projekt, da den hverken accepterer eller anerkender at der blandt Europas befolkning er skepsis for den retning EU bevæger sig i.
Jeg ønsker først og fremmest demokrati og et samarbejde som nytter, ikke et samarbejde som går mod den enkelte danskers interesser.
ShadeStar skrev:
Underligt at vi skal have 2 tråde om samme emne?
Hvis du har kigget i din postkasse vil du se at du har fået to valgkort. Et til parlamentsvalget og et til patentdomstolen. Jeg ville her gerne have folks synspunkter på parlamentsvalget.
Personligt er jeg ikke for nazisme eller fascisme, men sådan er vi jo så forskellige.
I tvivl. Mest enig med kandidater fra SF, men Margrete Auken er måske ikke lige min favorit. Overvejer også en fra S eller R.
Obj ja til patentdomstolen.
Halvhjernet kommentar, Bobby. Han er i øvrigt langt mere konservativ, end DF'er.
gizzar skrev:druegris skrev:Buub skrev:
passer ikke
hørte MM igår på tv2 mener jeg det var sige at han havde fået 38 medlemmer til at stemme for en af hans forslag som var yderest gode og som blev vedtaget da de spurgte indtil om de havde en indflydelse når de sad der inde, kan selvfølgelig ikke lige huske hvad hans forslag gik ud på..
Han fortalte så sent som i morges på News, at han ikke har haft indflydelse på noget vedrørende EU's udvikling.
Ja de siger sq hvad de vil først det ene og så det andet, sagde også bare hvad jeg hørte på TV2 men også derfor jeg ikke stemmer på nogle og stemmer total nej..
gizzar skrev:
Ja de siger sq hvad de vil først det ene og så det andet, sagde også bare hvad jeg hørte på TV2 men også derfor jeg ikke stemmer på nogle og stemmer total nej..
Jeg skal ikke tale for alle andre her på pn, men personligt har jeg fanget, at du stemmer nej..... til det hele....... :-)
BobbyOlsen skrev:
Personligt er jeg ikke for nazisme eller fascisme, men sådan er vi jo så forskellige.
Sødt at du bruger et photoshoppet billede ;)
Buub skrev:
Halvhjernet kommentar, Bobby. Han er i øvrigt langt mere konservativ, end DF'er.
Hvorfor? Idioten heiler jo hver gang han får lidt for meget indenbords. Så kniber det lidt med at holde den moderate facade. En mand der i øvrigt gør sig bemærket ved sit store fravær under vigtige afstemninger i parlamentet. Sørgelig kandidat.
Buub skrev:
Manden har Mogens Camre på speed-dial, han er hører til den rabiate del af partiet som Langballe, Krarup og Camre repræsenterede.
Sjovt hvordan Messerschmidt er blevet så stueren hos alle nu det handler om EU. Men det kan jo hænge sammen med hvor småracistiske og dumme mange danskere er, eller bare den dårlige hukommelse vi som samfund har nu om dage, i forhold til politikere der laver fuckd up ting.
Jeg så alle programmerne hvor Messerschmidt og Dan Jørgensen rejste Europa tynd, og nogle gang taber den kære Morten bare alle småkagerne på gulvet og argumenterer med nogle helt absurde holdninger.
Den meget korte dækning af Europaparlamentsvalget er en kæmpe fordel for Messerschmidt, da han ikke kan blive skudt ned for alle sine fejltrin, og usaglige argumenter for hvor farlig EU er for os.
Jeg tror ikke, at han til trods for han er hamrende intelligent og dygtig til at argumentere, nogensinde kommer til at stå i spidsen for DF på nationalt plan, der er han simpelthen for farlig.
Snuxa skrev:BobbyOlsen skrev:
en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law
BobbyOlsen skrev:
Så er det godt at Messerschmidt hverken er fascist eller nazist.
PBaek skrev:Buub skrev:
Hvorfor? Idioten heiler jo hver gang han får lidt for meget indenbords. Så kniber det lidt med at holde den moderate facade. En mand der i øvrigt gør sig bemærket ved sit store fravær under vigtige afstemninger i parlamentet. Sørgelig kandidat.
"Heiler hvergang han får lidt for meget indenbords" sikke en gang vrøvl.
Snuxa skrev:BobbyOlsen skrev:
Godt fanget, Snuxa!
Messerschmidt er ikke nazist, men jeg synes det er ret vanskeligt at finde noget tiltalende ved hans politik eller hans person. Men folk kan jo stemme som de vil.
killuminati skrev:
www.danjohannesson.dk/2230
Aldrig har jeg set en pointe, som jeg grundlæggende er enig i, blive fremført med en så ulækker, nedladende, kommanderende og konspirationsteoretisk retorik!
Men nogle skal jo skære det ud i pap. Er vel ikke så meget værre end de skræmmekamoagner som altid bliver fremført om hvor farligt det er hvis ikke vi er for mere eu og overvågning etc.
Men ja vi er enige i at den ikke er skrevet så objektivt. Faldt bare over den på fb, men hvis man virkelig går i dybden med monsanto og de patenter de allerede har og har udset sig, ja så ser fremtidens "mad" skræmmende ud.
Synes nu ikke, man behøver gå i dybden med Monsanto, før de skræmmer. Bare at se The Corporation eller i særdeleshed Food Inc. er nok til at få et overfladisk indblik i, hvordan deres businessmodel hænger sammen.
Jeg er dog bange for, at retorikken i den artikel ikke overbeviser særligt mange andre end dem, der allerede er overbevist. Jeg nævner i flæng:
"statspropaganda systemerne. (Vores såkaldte medier.)"
"I det tilfælde bør det stille begynde at løbe dig ned af ryggen."
"Svaret på spørgsmålet, kræver at du igen tænker skridtet videre, end medier og skoler har trænet dig til, eller ønsker du skal gøre."
"Begynder du at kunne se, hvad der, i virkeligheden er på spil ved det “lille EU valg” på Søndag? Begynder du at se hvorfor du er nødt til at lægge alle dine tidligere idelogier fra dig, og stemme imod både Patentdomstolen, og hertil stemme på Folkebevægelsen imod EU?"
"Med andre ord, bliver du 100% en slave."
--------------------------------------------
Det er jo en gang overdramatisk mundlort, desværre.
Desuden så jeg ingen rigtige argumenter for at stemme på Folkebevægelsen mod EU på trods af hans bombastiske udmeldinger, og jeg fortsætter med at være pro EU med min partistemme, selvom patentsystemet for mig at se er rimeligt dårligt skruet sammen.
I min egen personlige vennekreds har jeg mange kammerater som er venstreorienterede. Dem kan jeg rent faktisk have en saglig debat med, selvom vi langt fra er enige.
Det samme kan jeg med mange af PNs brugere som er saglige i deres argumentation, men hvor vores politiske standpunkter i forhold til EU ligger langt fra hinanden.
Men kæden springer af, når man bruger photoshop billeder eller beskylder folk for at have en anden politisk ideologi end det de går til valg på.
Det er propaganda i sin mest perverse form, som fortæller mere om afsenderen end om den der udsættes for propagandaen.
Messerschmidt har aldrig været involveret i at fremme politisk nazistiske budskaber, men har i en brandert dummet sig og heilet. Det var dumt, men end ikke ulovligt. Det var heller ikke ulovligt at Kofoed knaldede en fuld 15 årig tøs til en fest. Det gør jo ikke at folk der stemmer S er pædofile.
Lad os nu bevare sagligheden i debatten og diskutere det som er kernen i problematikken og som OP har efterspurgt, nemlig grundene til hvorfor man selv stemmer som man gør.
Poul Erik Højer! Alle ved tidligere sports-udøvere er fremragende politikere, bare se Joachim B. Olsen... ppft!
henry skrev:
I tvivl. Mest enig med kandidater fra SF, men Margrete Auken er måske ikke lige min favorit. Overvejer også en fra S eller R.
Obj ja til patentdomstolen.
Meget enig. Klart mest enig med SFs kandidater, men hvor er Margrethe Auken dog en elendig debattør. Men hun har dog sikkert hjertet med i sit arbejde, men stadigvæk et kæmpe minus.
Skræmmende ellers med den store tilslutning til Messerschmidt. Om han er fascist og nazist er vel bare et definitionsspørgsmål, og ret irrelevant, men det er et faktum at manden er dybt rabiat, og er en formet af nogle de mest afskyvækkende mennesker man kan forestille sig i Camre og Krarup.
Messerschmidt og nej.
Og jeg ser margrethe auken, som et af de mest afskyvækkende mennesker, jeg kan forestille mig.
@all-out-put
Jeg udfordre dig til at komme med eksempler, som understøtter dine holdninger. Kan du komme med eksempler på at MM er rabiat, nazist eller fascist, i live interviews eller i tekster skrevet af MM eller er det bare din egen subjektive vurdering?
Der skal vi stemme ja til patentdomstolen: soundcloud.com/pindsvinet/interview-med-karl-lausten-hor-for-du-stemmer-janej
Allmin skrev:
@all-out-put
Jeg udfordre dig til at komme med eksempler, som understøtter dine holdninger. Kan du komme med eksempler på at MM er rabiat, nazist eller fascist, i live interviews eller i tekster skrevet af MM eller er det bare din egen subjektive vurdering?
Hvis du ikke har fanget at manden er dybt rabiat gennem de sidste 15 år kan jeg næppe overbevise dig via citater.
Men nej han har næppe udtalt konkret at han er nazist og fascist, men det er da min klare subjektive holdning at hans holdninger tilnærmer sig nazismen i form af hans helt ekstreme grad af kulturchauvanisme og muslimofobi, ligesom hans mængen sig med Mogens Camre der om nogen har snakket om oprustning til borgerkrig mod muslimer, der i den grad giver krystalnatsassosiationer. Men ja det er et definitionsspørgsmål som jeg skrev.
At manden er rabiat er dog ret åbenlyst, men det er selvfølgelig også subjektivt. Som Henry påpeger er han dog decideret dømt for racisme, hvilket i sig selv vel er rabiat, og ja så er det da også temmelig rabiat at han også er inspireret af religiøse fanatikere som Søren Krarup.
Jeg kan jo så udfordre dig på at forklare hvorfor hans tilknytning til Camre, der mener samtlige muslimer, inklusiv Naser Khader, er her for at erobre os og at vi må opruste befolkningen til væbnet kamp for at få dem ud, eller Krarup, der er imod menneskerettigheder fordi det er afgudsdyrkelse, mener homoseksualitet er en sygdom og ikke entydigt er imod dødsstraf, ikke diskvalificerer ham som en man skal stemme på?
Er der en der vil ha min stemmeseddel?!
Spiller man for meget kort, hvis man tror at 'LAG-midler' er tilskud til busto LAG-spillere, der har sprøjtet rullen væk på river-checkraises ?
@ Allmin,
jeg skal lige forstå dit modargument mod MM's "Tivoli batalje" - altså du mener ikke at MM inderst inde sympatiserer med Hitler og nynazismen, selvfølgelig altid uofficielt? Interessant spørgsmål når man med sin stemme skal stå bag en kandidat specielt når EU/EF netop bla. blev skabt for at skabe sikkerhed i Europa oven på 2. verdenskrig.
De politikere der bliver sendt til EP har vel mere at gøre med de enkelte kandidater og partier' strategier/ønsker og intet som sådan at gøre med EU som institution. Vedr. "rangeringen/dygtigheden" er det argument pudsigt set i lyset af den sidste lange tids mudderkast herhjemme langt fra reelle politiske dagsordener og en historisk politikker lede i befolkningen at du vil rangere folketings politikere som 1. rangs, men sådan er der så meget. Hvad man synes om kandidater vil altid være en subjektiv holdning imo.
Hvordan de demokratiske spilleregler fungerer "bedst" i de enkelte lande vs. EU kan ligeledes diskuteres. Til syvende og sidst handler demokrati vel om indflydelse dækket ind i nogle rammer om "ret og rimeligt" og simple praktiske forordninger. Demokrati i sin reneste form er eks. super upraktisk idet det ville betyde at vi ikke behøvede at have repræsentative politikere i folketing/parlament etc., men at alle love skulle til folkeafstemninger, hvilket obv. ikke kan lade sig gøre i praksis.
Hvilken "grad" af repræsentativt demokrati vi hermed ønsker kan man jo diskutere herfra til nytår. Vi kan eks. også diskutere om en spærregrænse på 2% i DK er "ret og rimeligt" eller opdelingen af kommuner, regioner og folketing er den rigtige. Skal vi have færre eller flere MFere som bla. have været oppe at vende for nyligt? Hvordan EU skal opbygges så det giver "mest muligt" demokrati kan diskuteres og faren ved at have færre politikere i form af udelukkende ministerråd til at repræsentere demokrati kan jeg da umiddelbart se skabe en masse andre problemer såsom et gigantisk arbejdspres og gigantisk magt på meget få personer. Hvorfor så ikke bare have et folketing på 5 personer (for hver region i Danmark), som et "slags ministerråd" for hele DK? Skaber det mere demokrati?
DK er et lille land og har rent faktisk mere indflydelse i form af netop kommisærer og de 13 EP'er hvis man sammenligner med vores befolknings størrelse som en repræsentativ del af Europa. Om opdeling i kommissærer, EP og ministerråd er den rigtige ved jeg ikke, men er ikke det centrale og vigtige når det handler om EU imo.
Det vigtigste for mig er de udfordringer som DK og Europa står overfor end hvordan og hvorledes EU sammensættes og udover at du ikke mener at DK skal ud af EU eller at det er en god ide med et overstatsligt samarbejde så synes jeg ikke du svarer på de punkter jeg opstillede om som MM/DF ønsker at EU ikke skal blande sig i. Umiddelbart vil jeg mene der er vigtigere punkter på dagsorden end om EU skal bestemme over krumme agurker eller graden af kanel i bagværk.
At det er fedt at diskutere med andre man er uenige i er jeg til gengæld helt enig i ;-). Tak for en god debat og godt valg.
Er der i øvrigt nogen der har et link til en eller anden form for debat, hvor alle partierne er repræsenterede?
Her er et par links, hvis der er andre der ikke aner en brik :P
www.dr.dk/tv/se/eu-valg-pa-dr2/jersild-og-eu#!/
www.dr.dk/tv/program/ask-kandidaterne/arkiv/programmer
@Henry
Kom nu Henry!. Jeg ved du er bedre end det.
Så du sidestiller en dom for racisme med en politisk ideologi som nazismen. Det svarer lidt til at jeg skulle beskylde et stort antal af Folketingets medlemmer på venstrefløjen for at være Stalinister, da de har udtalt sig positivt omkring dele af socialismen.
MM vandt over BT i Tivoli sagen. Han blev dømt for at være ophavsmand til en DFU plakat med følgende tekst.
Masse-voldtægter, Grov vold, Utryghed, Tvangsægteskaber, Kvindeundertrykkelse, Bandekriminalitet. Det er, hvad et multietnisk samfund tilbyder os
@All-out-put
Efter 2 indlæg i denne debat tror jeg ikke du er bedre end det. Din måde at argumentere er jo nærmest komisk. Jeg er helt enig med din subjektive betragtning af Camre og Krarup. Men nu bedømmer jeg personligt ikke folk ud fra hvem de kender, men hvad de rent faktisk selv står for. Det ville svare lidt til, hvis jeg kaldte folk der kender dig uvidende om politik, fordi de kender dig.
Lad mig starte med at citere ordet rabiat fra den nudanske ordbog;
yderligtgående, typisk på en fremfarende og aggressiv måde
Synonym ekstremistisk
Du har ikke kunne finde bare et eksempel på at MM har udtalt sig rabiat. I stedet fremturer du bare med dine subjektive holdninger, som du end ikke kan understøtte med bare ET eksempel.
@shamran
Rart at debattere med en, der rent faktisk kan forholde sig sagligt. Det er rigtigt at ideen om EU blev dannet på baggrund af især de konflikter der var mellem Tyskland og den naboer.
Men er EU fredens projekt?. EU sad på deres hænder under hele krigen i eks-Jugoslavien og formåede ikke at være en løsende part i konflikten. Det var først da USA kom på banen at konflikten blev løst. Desuden mener jeg at konflikten i Ukraine udstiller EUs svaghed. Afhængigheden af russisk olie og gas, har medført latterlige sanktioner, som Putin vel kun kan grine af. derved er EU medvirkende til at destabilisere hele regionen, samt øge de enkelte medlemslandes militærudgifter, af frygt for en kold krig, fordi man ikke indfører benhårde sanktioner mod Rusland, som ville få Putin til at tænke sig om 2 gange.
Desuden er der utallige historiske eksempler, at centralisering medfører folkelig utilfredshed. Hele grundideen med et øget samarbejde var at mindske risikoen for konflikter. MM taler ikke mod udmeldelse af EU og derfor heller ikke mod det sikkerhedsmæssige aspekt. Men vil du medgive mig, at en øget centralisering som visse politikere ikke kan få nok af, i fremtiden kan øge risikoen for konflikt inden for EU området.
Modsat dig er jeg ligeglad , hvor meget indflydelse vi har på ungarer, rumænere, maltesere, tyskere, franskmænd etc. måde at indrette deres samfund på. Jeg er mere interesseret i at have indflydelse på hvordan vi indretter vores eget samfund.
Tyske undersøgelser har vist at EU påvirker op til 80% af den nationale lovgivning. Det er ikke nødvendigt. En samarbejde på miljø, frihandel og kriminalitet bør i mine øjne være det som EU beskæftiger sig med og ikke alt muligt andet. Desuden arbejder danske kommissærer ikke for danske interesser. De arbejder for kommissionen, som skal være uafhængige af nationale interesser. spilleregler som langt de fleste topbureaukrater overholder, da de gerne vil forblive i systemet
Ellers tak for en sober debat shamran
Jeg fandt overstående indlæg ganske informativ og udmærket beskrevet.
@ Allmin
Du præsentere jo et udmærket eksempel selv på hvorfor MM ikke er helt normal.
Det er svært at diskutere med en der drejer præmissen. Du vil have os til at vise dig sort på hvidt at MM offentligt står med swastika bindet rundt om skjorten. Såfremt vi ikke kan vise dig det billede, er alt vi siger om MMs holdninger og omgangskreds en gang subjektive holdninger der ingen bund er i.
At diskutere politik og fodbold er en diskussion uden ende.
Det bliver et ja herfra, selvom jeg har været i tvivl. Jeg har dog valgt at lytte til de politikere, jeg anser som troværdige og til de direkte berørte parter.
Langt de fleste virksomheder anbefaler et ja. Det gælder i øvrigt også it-brancheorganisationerne på trods af frygten for software-patenter.
Ritzaus økonomiske panel bestående af 48 økonomer fra universitetsverdenen, finanssektoren og interesseorganisationer anbefaler også et ja (82% ja, 18% ved ikke).
Så hvis du ikke ved, hvad du skal stemme, så lyt til nogen, der ved noget om det, og lad være med at lade dig styre af din semi-irrationelle skepticisme/frygt.
Det er i hvert fald min anbefaling :)
Stemmer nej til patentdomstolen. Vi kan tilslutte os om nogle år, når vi har konstateret om det fungerer. Ingen grund til at afgive mere suverænitet uden helt at vide, hvad vi afgiver til.
Min stemme går til Nichlas Vind fra C. Har været mest enig med ham i alle test og han vel den mest kritiske kandidat, uden dog at ville melde sig helt ud.
@almin
Nu havde jeg ikke lige tid til at lede nettet rundt efter citater på noget jeg selv betragter som indlysende efter at have hørt på manden i over 15 år, og i øvrigt været i mange avisdebatter med ham i min politiske gymnasietid, hvor DF/han ikke var så selvcensurerende som de er nu om dage, men når jeg får tid senere skal jeg da nok prøve at finde nogle rabiate citater fra ham. Om du så er enig i at de er rabiate kan jeg jo så ikke garantere, men da betryggende at du også tager afstand fra Krarup og Camre.
Jeg kan jo ellers bemærke at du reducerer MMs forhold til Krarup og Camre til at han kender dem. Det er da vist en lille underdrivelse og du burde forholde dig til det problematiske i det forhold at han er så tæt på dem.
Eksempelvis fra www.information.dk/497591
Selv siger Morten Messerschmidt om Camre, at han været en fast karakter, som har præget ham.
»Hvis der ikke er fyrtårne og kompas, går man på grund. Derfor har jeg gennem hele mit liv været opsat på at få øje på personer, der er interessante og kan give mig noget.«
Synes du i øvrigt ikke den nævnte DFU plakat var rabiat (forstået ekstremistisk)? Hvis ikke kan jeg næppe overbevise dig om han er rabiat.
Messerschmidts tale til Helle Thorning i EU gjorde at han fik min stemme, samt at det også blev til et nej til patentdomstolen.
Bør på Østerbro. Så stemmer selvfølgelig ja til Patentdomstolen og på Radikale Venstre, mens jeg sipper på min Latte med fair trade biodynamisk sojamælk
@Bobby Olsen
Nå, så det er mig der har ændret præmissen?. OPs indlæg gik ud på hvad han burde stemme og hvorfor.
Det er så dig der rent faktisk starter afsporingen af debatten. Når visse elementer i dansk politik udgår for argumenter, så spiller man stigmatiserings kortet og det er præmis hvad du har benyttet dig af. Photoshoppet et billede af en folkevalgt politiker, så det passer overens med dit verdensbillede.
Derefter kalder vi alle dem som stemmer på pågældende politiker for smådumme racister med dårlig hukommelse.
bobby, du diskuterer ikke politik, du kaster med lort, i håb om at jo mere du kaster, jo mere bliver siddende på den du kaster på.
Du har på intet tidspunkt givet udtryk for hvad du går ind for. Kun hvad du ikke går ind for.
@all-out-put
så jeg går ud fra at du som ham er midt i 30erne. De fleste mennesker gennemgår en personlig vækst gennem årerne. Det er de færreste teenagerne der har samme verdensbillede 15 år efter.
Jeg finder det desuden komisk at du ikke har "tid" til at lede nettet igennem efter rabiate citater, som du mener MM har så mange af. Det burde da være nemt, når manden er så rabiat som du gør ham til.
Det tog mig personligt kun ca. 30 sekunder at finde noget om det parti du har tænkt dig at stemme på
www.bt.dk/politik/margrete-auken-begaar-fodfejl-paa-vaerst-taenkelige-tidspunkt
Om han er fascist og nazist er vel bare et definitionsspørgsmål
Fodfejl eller snyd med EU-midler, betalt af danske skatteydere. DET er et definitions spørgsmål. Om Messerschmidt er fascist eller nazist er til gengæld ikke et definitionsspørgsmål, men rene injurier.
Om dommen
Plakaten var dengang usmagelig, men hvis du mener den var rabiat, så er der langt fra min til din definition af ordet. At teksten på plakaten så rent faktisk på de fleste områder er blevet til virkelighed eller har overgået virkeligheden er så en helt anden sag.
Vi er ikke Sverige, hvor den politiske korrekthed mindsker retten til at ytre sig frit. Desuden er jeg af den opfattelse af man ikke både kan begrænse de personers holdninger man ikke selv deler, når man selv frit ytre sine egne holdninger.
Du må ikke glemme at dine og Bobbys ytringer rent faktisk ville kunne blive anset for at være injurier mod MM, da i ikke har belæg for at kalde manden nazist
Straffelovens § 267:
Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
Til gengæld vil du kunne kalde ham for en racist, da han er blevet dømt for det. Men bare rolig, jeg gør ikke MM opmærksom på hverken dine eller bobbys udtalelser, da jeg som sagt mener der skal være højt til loftet, selv for folk med rabiate holdninger.... som dine
Allmin skrev:
@Bobby Olsen
Nå, så det er mig der har ændret præmissen?. OPs indlæg gik ud på hvad han burde stemme og hvorfor.
Det er så dig der rent faktisk starter afsporingen af debatten. Når visse elementer i dansk politik udgår for argumenter, så spiller man stigmatiserings kortet og det er præmis hvad du har benyttet dig af. Photoshoppet et billede af en folkevalgt politiker, så det passer overens med dit verdensbillede.
Derefter kalder vi alle dem som stemmer på pågældende politiker for smådumme racister med dårlig hukommelse.
bobby, du diskuterer ikke politik, du kaster med lort, i håb om at jo mere du kaster, jo mere bliver siddende på den du kaster på.
Du har på intet tidspunkt givet udtryk for hvad du går ind for. Kun hvad du ikke går ind for.
@all-out-put
så jeg går ud fra at du som ham er midt i 30erne. De fleste mennesker gennemgår en personlig vækst gennem årerne. Det er de færreste teenagerne der har samme verdensbillede 15 år efter.
Jeg finder det desuden komisk at du ikke har "tid" til at lede nettet igennem efter rabiate citater, som du mener MM har så mange af. Det burde da være nemt, når manden er så rabiat som du gør ham til.
Det tog mig personligt kun ca. 30 sekunder at finde noget om det parti du har tænkt dig at stemme på
www.bt.dk/politik/margrete-auken-begaar-fodfejl-paa-vaerst-taenkelige-tidspunktOm han er fascist og nazist er vel bare et definitionsspørgsmål
Fodfejl eller snyd med EU-midler, betalt af danske skatteydere. DET er et definitions spørgsmål. Om Messerschmidt er fascist eller nazist er til gengæld ikke et definitionsspørgsmål, men rene injurier.
Om dommen
Plakaten var dengang usmagelig, men hvis du mener den var rabiat, så er der langt fra min til din definition af ordet. At teksten på plakaten så rent faktisk på de fleste områder er blevet til virkelighed eller har overgået virkeligheden er så en helt anden sag.
Vi er ikke Sverige, hvor den politiske korrekthed mindsker retten til at ytre sig frit. Desuden er jeg af den opfattelse af man ikke både kan begrænse de personers holdninger man ikke selv deler, når man selv frit ytre sine egne holdninger.
Du må ikke glemme at dine og Bobbys ytringer rent faktisk ville kunne blive anset for at være injurier mod MM, da i ikke har belæg for at kalde manden nazistStraffelovens § 267:
Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
Til gengæld vil du kunne kalde ham for en racist, da han er blevet dømt for det. Men bare rolig, jeg gør ikke MM opmærksom på hverken dine eller bobbys udtalelser, da jeg som sagt mener der skal være højt til loftet, selv for folk med rabiate holdninger.... som dine
Magter det næsten ikke...shit hvor er du dog fucked up i hele den her tråd, ganske uhyggelig naiv læsning
Allmin skrev:
@Bobby Olsen
Du får da lige et svar du kan hive dig i pikken over, da jeg ikke kan lade være.
Det billede jeg uploader er frit tilgængeligt på google billeder, faktisk et af de første man støder på. Jeg uploader billedet da der ikke findes billeder fra Grøften hvor MM gav den gas, men viser med et glimt i øjet noget af det MM står for.
Det er vel helt okay at jeg giver udtryk for hvilken politisk idelogi jeg ikke går ind for, uden at fortælle hvilken jeg er for. Men som du kan tyde ud af mine indlæg stemmer jeg nok på nogle der er pro EU og ikke har racistiske domme.
Jeg synes det er sørgeligt at 1/4 af danskerne er så uoplyste at de stemmer på MM, reelt er der vel kun 25 % af de 25 % der reelt forstår politik.
Jeg siger ikke det er meget anderledes i forhold så mange andre partiers stemmer, men et flertal af disse partier har trods alt et menneskesyn der harmonerer bedre med mit verdensbillede og derfor kan jeg bedre tolerere deres stemmer.
Jeg vil afslutningsvis være lidt glad over at MM for så stærkt et valg, det betyder nok at han ikke kommer hjem til Folketinget ved næste valg.
@bobby
Men hvad er din forståelse af politik Bobby?. Du kender end ikke forskel på et parti med nationalkonservative holdninger og nazisme.
Mon ikke du burde læse op i en grundbog om ideologier inden du udtaler dig om hvor meget den enkelte vælger ved om politik.
Det er vel helt okay at jeg giver udtryk for hvilken politisk idelogi jeg ikke går ind for, uden at fortælle hvilken jeg er for.
Når OP efterspørger viden om hvad han skal stemme, så er grundlaget vel at man redegør for hvad han bør stemme, frem for hvad han ikke bør stemme. De EU venlige partier har jo forskellige dagsordener for hvad de ønsker der sker med EU.
Jeg vil til slut dog takke for at du er kommet med modargumenter. Noget som jeg desværre ikke har fået fra
@DJ Ellignton
Magter det næsten ikke...shit hvor er du dog fucked up i hele den her tråd, ganske uhyggelig naiv læsning
Når man giver en politisk sviner, så er det god kutyme at følge op med en belæring om hvordan tingenes tilstand i virkeligheden er. En sviner som står alene uden nogen uddybende forklaring på uenighed er i mine øjne det mest ynkelige politisk manifest man kan udtale.
Det svarer lidt til at skrive "røvhul" eller "nar" på en valgplakat, mens man dog samtidig ikke magter at skrive læserbreve eller deltage på andre måder id en offentlige debat.
Er det fordi du anser min intelligent for at være så lav, at jeg alligevel ikke ville kunne forstå mit grundlag for at være naiv, og at det derfor vil være omsonst at belære mig?
Eller er det fordi du ikke magter at debattere dine holdninger?
@almin
Det er vist omsonst at jeg skal bruge tid på at finde de mest rabiate citater når du alligevel sikkert bare er enig med de rabiate udsagn. Og ja det tager altså tid at finde gode citater frem for bare at tage det første eller bedste. Og ja han er da sikkert blevet klogere og mere moderat med årene men jeg har nu aldrig hørt ham tage et opgør medfortidens fejl.
Storsindet da ellers af dig ellers ikke at indberette mine "injurier" . Ytringsfriheds- hykleriet hos dine forbilleder plejer jo ellers at være udtalt når det kommer til deres modstandere.
Du skulle dog ellers være velkommen, da jeg aldrig har kaldt ham fascist eller nazist, blot konstateret at det er et definitionsspørgsmål om han er det eller ej. Og her er min definition af nazist og fascist og i særdeleshed rabiat nok anderledes end din, selvom jeg i øvrigt ikke selv betragter ham som nazist, kun som småfascistisk og dybt rabiat ligesom hans kampagnemetoder da i øvrigt minder om nazismens, ikke at det gør ham til nazist, blot dybt usympatisk og rabiat.
Men fair nok, at du har samme forskruede syn på muslimer som MM og derfor ikke finder hans holdninger, hvor befolkningsgrupper hænges ud i smædekampagner, hvor han mener alle muslimer er tabere, at muslimsk indvandring er et udtryk for et erobringstogt og at alle muslimer er underlagt religionens "slavesind" i dette (bare for at nævne de første citatresultater google fremkom med, nu det skulle være), rabiate.
Exit Poll viser et klart dansk ja til patentdomstolen. 64,1 procent har ifølge målingen stemt for. Hej og farvel demokrati i Danmark.
Allmin skrev:
@Henry
Kom nu Henry!. Jeg ved du er bedre end det.
Så du sidestiller en dom for racisme med en politisk ideologi som nazismen. Det svarer lidt til at jeg skulle beskylde et stort antal af Folketingets medlemmer på venstrefløjen for at være Stalinister, da de har udtalt sig positivt omkring dele af socialismen.
?? ... but:
henry skrev:
Messerschmidt er ikke nazist, men jeg synes det er ret vanskeligt at finde noget tiltalende ved hans politik eller hans person. Men folk kan jo stemme som de vil.
@Henry
Jeg erkender blankt at jeg overså din post, hvor du skrev han ikke var nazist. Mit svar til dig kommer efter at du skrev at han havde en dom for racisme.
Kort forinden havde jeg skrevet følgende
@all-out-put
Jeg gik derfor ud fra at du tog udfordringen op og anså ham for at være nazist, fordi han havde fået en dom for 12 år siden.
Det beklager jeg og jeg håber du tager imod min uforbeholdne undskyldning, for at have taget dig til indtægt for holdninger du ikke har ytret
Allmin skrev:
Nu er Messerschmidt faktisk den mest aktive af de danske EP-parlamentariker.
Messerschmidt er tværtimod dansk bundskraber når det kommer til ordførerskaber, udvalgsposter og deltagelse i afstemninger.
@ Allmin
Ok, no problemo.
Henvisningen til Messerschimdts dom for racisme var netop ment som et svar på din udfordring. Jeg synes han i hvert fald tidligere har virket "rabiat", og når man bliver dømt for racisme, så er det vel et rimeligt objektivt argument for, at man er rabiat, er det ikke?
Dommen er gammel. Det er op til ens egen vurdering, om han har ændret sig eller blot lært, hvad han ikke skal sige/gøre offentligt, hvis han vil undgå at komme i fedtefadet igen.
@all-out-put
Nu har du ellers haft rigeligt med timer til at finde bare et rabiat citat fra Messerschmidt. Du har ikke bare tænkt dig at tage det første og bedste.
Men burde det ikke være nemt, når nu manden ifølge dine tidligere udsagn har været så rabiat. Burde der ikke dukke en masse citater op hvis du googler hans navn, rabiate citater?
I stedet fortsætter du din "ungdomshus" retorik, hvor du skriver følgende
Ytringsfriheds- hykleriet hos dine forbilleder plejer jo ellers at være udtalt når det kommer til deres modstandere.
Hvad er det for nogle forbilleder du nævner. Jeg mindes ikke at havde skrevet om mine politiske forbilleder?
ligesom hans kampagnemetoder da i øvrigt minder om nazismens, ikke at det gør ham til nazist, blot dybt usympatisk og rabiat.
Hvad er det for nogle kampagnemetoder der minder om nazismen? ( jeg går ikke ud fra at du har tid til at bakke dine påstande op og finde eksempler)
henry skrev:
@ Allmin
Ok, no problemo.
Henvisningen til Messerschimdts dom for racisme var netop ment som et svar på din udfordring. Jeg synes han i hvert fald tidligere har virket "rabiat", og når man bliver dømt for racisme, så er det vel et rimeligt objektivt argument for, at man er rabiat, er det ikke?
Dommen er gammel. Det er op til ens egen vurdering, om han har ændret sig eller blot lært, hvad han ikke skal sige/gøre offentligt, hvis han vil undgå at komme i fedtefadet igen.
Tror de fleste mennesker, sorte, hvide, røde, blå og gule kunne blive dømt for racisme på et eller andet tidspunkt i deres liv.
Allmin skrev:
@all-out-put
Nu har du ellers haft rigeligt med timer til at finde bare et rabiat citat fra Messerschmidt. Du har ikke bare tænkt dig at tage det første og bedste.
Men burde det ikke være nemt, når nu manden ifølge dine tidligere udsagn har været så rabiat. Burde der ikke dukke en masse citater op hvis du googler hans navn, rabiate citater?
I stedet fortsætter du din "ungdomshus" retorik, hvor du skriver følgendeYtringsfriheds- hykleriet hos dine forbilleder plejer jo ellers at være udtalt når det kommer til deres modstandere.
Hvad er det for nogle forbilleder du nævner. Jeg mindes ikke at havde skrevet om mine politiske forbilleder?ligesom hans kampagnemetoder da i øvrigt minder om nazismens, ikke at det gør ham til nazist, blot dybt usympatisk og rabiat.
Hvad er det for nogle kampagnemetoder der minder om nazismen? ( jeg går ikke ud fra at du har tid til at bakke dine påstande op og finde eksempler)
I sidste indlæg skrev jeg jo netop til sidst en opsumering af lidt rabiate citater fra første link på google:
www.humanisme.dk/hate-speech/morten_messerschmidt.php
Derudover henviste jeg jo også til hans DFU plakat, som da også er et helt oplagt eksempel på kampagnemetode der minder om nazismens, som du efterspørger. Jeg ved godt DF som undvigelsesmanøvre så bare siger folk trækker racistkortet og nazikortet, når man påpeger det, men det ændrer jo ikke på at det rent faktisk er samme kampagneform som nazisterne førte mod jøder. Dermed ikke sagt at de er nazister, men det har jeg som nævnt heller ikke påstået. Men derfor er det da stadigvæk tankevækkende at de benytter den slags metoder, ligesom det er tankevækkende når man kobler det med mentor Camres oprustnings- og borgerkrigstanker, som du stadig reelt ikke har forholdt dig til.
Beklager ellers mit ordvalg omkring dine forbilleder. Det har jeg ikke belæg for at sige, men du bør vel kunne gennemskue, at jeg mener DF politikerne, der gang på gang har vist deres ytringsfriheds-hykleri ved at søgsøge folk for injurier, hver gang de bliver kaldt eksempelvis racist, mens de selv (inklusiv MM) i ytringsfrihedens navn kommer med den ene hadske generalisering efter den anden når det kommer til muslimer.
så de kampagnemetoder du henviser til er de 12 år gamle plakater?. Tja, så mener jeg altså godt jeg kan påstå du spiller nazismekortet.
Hvis man ser på teksten i plakaten, må man desværre erkende at DFU fik ret
Desuden kan jeg ikke se hvorfor fanden jeg skal forholde mig til de tvangstanker Mogens Camre har haft.
Topic er EU parlamentsvalget, ikke DF-politikeres tidligere udtalelser.
Jeg vil rent faktisk mene at det er mere reelt at bedømme en mand for hans nuværende holdninger, frem for hvad han har sagt i sidste årti
www.dr.dk/Nyheder/Politik/EP14/Artikler/2014/05/25/210209.htm
Men det passer jo ikke overens med dit verdensbillede. Der er jo en hardcore andel af folk på venstrefløjen, som benytter sig af stigmatisering af politiske modstandere, for at skabe vrede og had til politikere som de er uenige med. disse mennesker anser jeg for farlige, da de er med til at tegne et vrangbillede, som kan få voldelige tosser til at true vores folkevalgte.
@pbaek
Jeg er sådan set ligeglad om MM sidder og trykker på knappen, når afstemningen gælder krumme agurker, eller hvor meget kanel der må være i vores bagværk. når jeg siger at MM har været den mest aktive af vores EP parlamentarikere, så er det også set i forhold til den debat han har skabt de sidste 5 år, hvor han har været meget aktiv i at viderebringe information om EU til især JPs avislæsere.
Sjældent har jeg oplevet så smuk en majaften, som netop nu.
Aldrig havde jeg troet, at DF skulle blive største parti ved et Folketings- eller EU-valg i Danmark.
Nu mangler vi kun, at Morten slår rekorden for personlige stemmer ved at distancere Nyrup, som kaldte DF for ikke-stuerene.
Der er sket en folkelig vækkelse og fremtiden for Kongeriget ser lysere ud end meget længe.
Vi har åbnet en flaske Leroy RSV 2002 for at fejre sejren - og den smager fantastisk ;-)
Længe Leve Danmark !
NewKid skrev:
Nu mangler vi kun, at Morten slår rekorden for personlige stemmer ved at distancere Nyrup, som kaldte DF for ikke-stuerene.
Det er dælme også sørgeligt at DF er blevet stuerene.
Allmin skrev:
så de kampagnemetoder du henviser til er de 12 år gamle plakater?. Tja, så mener jeg altså godt jeg kan påstå du spiller nazismekortet.
Hvis man ser på teksten i plakaten, må man desværre erkende at DFU fik ret
Desuden kan jeg ikke se hvorfor fanden jeg skal forholde mig til de tvangstanker Mogens Camre har haft.
Topic er EU parlamentsvalget, ikke DF-politikeres tidligere udtalelser.
Topic lige her var vel MM og om han var rabiat/nazist osv. eller ej.
Nu er de fleste af DFs rabiate udtagelser og nazilignende kampagner jo ellers fra dengang, så man er jo nødt til at gå tilbage i tiden. Sidenhen har de/han jo dæmpet sig gevaldigt, enten fordi de er blevet klogere (det er sikkert sket for nogle), men nok i høj grad også fordi de har fundet ud af at det er mere hensigtsmæssigt og de alligevel får alle muslimofobiske stemmer. Mens de fleste af datidens "halalhippier", inklusiv undertegnede forlængst har haft en selvransagelsesproces om at de var for naive og tolerante over for Islams reaktionære sider, har DF jo aldrig nogensinde haft en tilsvarende proces hvor de har erkendt fortidens fejl omkring alle deres generaliseringer. Nok fordi de stadigvæk i høj grad er præget af disse, hvilket din kommentar om at plakaten fik ret jo også indikerer. Skulle DF en dag komme med en stor selvransagelse omkring deres dengang fejlagtige og dybt unuancerede syn på muslimer, og måske de integrationsskader deres hetzkampagner har medført, så skulle jeg da være den første til at rose dem og undlade længere at spille nazistkortet mod dem. Islamkritik er som alt anden religionskritik helt fint med mig, og ofte ganske berettiget, sålænge det er nuanceret.
Problemet er jo bare at DF der kritiserer muslimer for at være reaktionære og middelalderlige, selv er dybt reaktionære, bare med kristne bagmænd, hvorfor de ikke konkret kan gøre opgøret mod muslimer til et opgør mod reaktionære kræfter uafhængigt af religion, men må fastholde fokus på islam og et generaliseret syn på det som den reaktionære fjende, der giver dem selv berettigelse.
Du skal jo ellers forholde dig til Mogens Camres tvangstanker fordi han har været MMs mentor gennem mange år, og hvis du læste mit første link nærmest havde et far/søn forhold til MM. Synes du vitterligt Camres holdninger er helt irrelevante når man bedømmer MMs karakter?
Nej. Topic var hvad Op skulle stemme til EP-valget. At du så får det til at handle om muslimer og fremmedangst, for at fremme din egen politiske agenda, det gør det stadig ikke til topic.
Jeg har svært ved at tage en mand seriøs, som tager udgangspunkt i en plakat fra 12 år siden, når selvsamme mand i dag, tager skarpt afstand fra de højrepopulistiske partier i DR artiklen.
Jeg er sådan set pisseligeglad med Camre og Messerschmidts personlige forhold. Jeg er slet ikke i tvivl om at Messerschmidt kan tænke selv og tro ikke som dig at han er hjernevasket af Camre og kan ikke se hvad fanden deres forhold har at gøre med den politik jeg ønsker ført inden for EU.
Du bliver nød til at lære at skille tingene af. Hvis du ønsker at starte en debat om indvandre politik og partiers retorik, så er der et forum for det og hvis ytringsfriheden om dette emne går dig rigtig meget på, så er der jo altid muligheden at flytte til Sverige, hvor den politiske korrekthed lever i bedste velgående.
Jeg håber DF kommer i regering næste gang, danskerne har brug for at vågne lidt op og se dem have ansvar.
SF fik vi lukket ned da de kom i regering, mens Johanne i en regering lige bliver lidt for sygt selv til mig.
@Bobby
Når nu yderpartierne klarer sig så godt og har så meget folkelig opbakning - ville det så ikke være mest demokratisk at lytte lidt til dem på trods af ens egne overbevisninger?
Allmin skrev:
Nej. Topic var hvad Op skulle stemme til EP-valget. At du så får det til at handle om muslimer og fremmedangst, for at fremme din egen politiske agenda, det gør det stadig ikke til topic.
Jeg har svært ved at tage en mand seriøs, som tager udgangspunkt i en plakat fra 12 år siden, når selvsamme mand i dag, tager skarpt afstand fra de højrepopulistiske partier i DR artiklen.
Jeg er sådan set pisseligeglad med Camre og Messerschmidts personlige forhold. Jeg er slet ikke i tvivl om at Messerschmidt kan tænke selv og tro ikke som dig at han er hjernevasket af Camre og kan ikke se hvad fanden deres forhold har at gøre med den politik jeg ønsker ført inden for EU.
Du bliver nød til at lære at skille tingene af. Hvis du ønsker at starte en debat om indvandre politik og partiers retorik, så er der et forum for det og hvis ytringsfriheden om dette emne går dig rigtig meget på, så er der jo altid muligheden at flytte til Sverige, hvor den politiske korrekthed lever i bedste velgående.
Det bliver topic og jeg snakker om muslimer ikke for at fremme en agenda, men fordi du beder mig dokumentere hvorfor han er rabiat. At du så nu bebrejder mig at jeg svarer er småbizart, specielt efter du ikke mente jeg svarede fyldestgørende nok først.
Men den her debat mellem os fører vist ingen vegne, du tager ikke mig seriøst skriver du, ligesom du endnu ikke reelt har forholdt dit til nogle af mine pointer, men blot snakker udenom, så lad os enedes om at være uenige. Yderligere debat er vist spild af tid for os begge. Men lad os da så ellers afslutningsvis håbe på du har ret i at MM ikke er rabiat længere, og at du har ret i han, trods det nære forhold, ikke deler Camre og Krarups holdninger. Respekt ellers for at du tager afstand fra disse selv, det er der mange mere moderate DF-tilhængere der kunne lære af.
I øvrigt, måske det kunne være en god ide at DF'ere fremover var lige så grundige i deres kildekritik og videnskabelighed når de udtalte sig om muslimer, som vi andre åbenbart skal være når vi formaster os til at kalde Messerschmidt for rabiat.
Og endelig lige, mht. din sidste bemærkning om ytringsfriheden så er det vist dig der temmelig usagligt tillægger mig holdninger her. Jeg er personligt faktisk modstander af racismeparagraffen, og vil på ingen måde forhindre MM eller andre i at ytre sig racistisk, hvis det er det de vil og hvis det er deres virkelighedsopfattelse uanset hvor forskruet den er. Men modsat må det jo også være en ret, at pointere det rabiate i det racistiske eller det racistiske i det hele taget, hvad enten det så er min subjektive holdning, at det er rabiat eller ej, eller man, som ved hans racismedom, også har rettens ord for det.