I årene 1867 - 1918 var Østrig og Ungarn en del af et dobbeltmonarki, i aften i de modstandere i gruppe F.
Kampen har kick-off klokken 18.00 og spilles på Stade Mamut Atlantique i Bordeaux.
Østrig kommer til EM med selvtilliden i orden, ni sejre i træk i kvalifikationen blev det til, og østrigerne kan vise sig at blive et spændende bekendtskab under denne slutrunde.
Østrig spiller en 4-2-3-1 opstilling.
Østrigernes har to taktiske mønstre, modstanderen presses højt og intenst, eller de lader sig falde dybt på egen halvdel for at lukrere på de hurtige omstillinger.
Østrig har en række spillere der i den seneste sæson er blevet nationale mestre, men stjernen må siges at være David Alaba fra Bayern München.
Når Alaba trækker nationaldragten på spiller han oftes på den defensive midt og altså ikke på venstre back hvor han på klubplan er placeret.
Alaba er spillere på midten der binder tingene sammen, både offensivt og defensivt.
Af andre profiler for Østrig bør nævnes:
Fuchs (Leicster), Arnautovic (Stoke) og Janko (Basel)
Østrig forventet startopstilling:
Almer.
Fuchs, Dragovic, Prodl, Klein
Alaba, Baumgartlinger
Arnautovic, Junuzovic, Harnik
Janko
Modstanderen i aften er som nævnt Ungarn, er meget ubekendt for mig. En af de få ungarske spillere jeg 'kender' er Puskas, og han gik på pension for en del år tilbage. Hvad er Ungarn så for en størrelse, og hvad laver de til EM ?
Ungarn er via playoff kvalificeret til EM, og de slukkede over to kampe det norske håb om EM deltagelse.
Ungarerne står kompakt på banen, og går til stålet - de går ind i nærkampene som gjaldt det deres liv, og det er de dyder der skal skaffe Ungarn resultater under EM.
Jeg har min tvivl, jeg tror ikke Ungarn har niveauet til at klare sig under EM, det er i min optik et af de hold der er med grundet udvidelse til 24 hold.
Anfører for Ungarn er Dzsudzsak fra klubben Bursaspor, og han udgør en central midtbane med Werder Bremen spilleren Kleinheisler, og de to skal spille op til deres bedste såfremt ungarerne skal have point i aftenens kamp !
Ungarn forventet startopstilling (4-1-4-1):
Kiraly
Kadar, Lang, Juhasz, Fidla
Nagy
Nemeth, Kleinheisler, Gera, Dzsudzsak
Priskin
Bliver det en sikker sejr til Østrig, eller kan Ungarn overraske ?
God kamp.