€100 NL på B2B (beklager hvis det ser lidt ulæseligt ud).
Fjenden er en MEGET aggressiv svensker, sidst jeg var i en hånd med ham (har mest undgået ham) foldede jeg AKs på et ragged flop efter han check/raisede mit fortsættelses bet.
Players:
HELTEN (EUR 142,50 in seat 1)
cyanid (EUR 100,00 in seat 2)
FJENDEN (EUR 152,25 in seat 3)
ADC (EUR 9,00 in seat 4)
cuffen (EUR 19,00 in seat 5)
manne29 (EUR 216,75 in seat 6)
PAWEN (EUR 69,00 in seat 7)
rrmmff (EUR 57,00 in seat 8)
Dealer: rrmmff
Small Blind: HELTEN (0,50)
Big Blind: cyanid (1,00)
HELTEN was dealt: 4♠ - 3♠
FJENDEN Call (1,00)
ADC Fold
cuffen Call (1,00)
manne29 Call (1,00)
PAWEN Fold
rrmmff Fold
HELTEN Call (0,50)
cyanid Check
Flop 2♣ - 5♠ - 6♦ (POT 5)
HELTEN Check
cyanid Check
FJENDEN Bet (4,50)
cuffen Fold
manne29 Call (4,50)
HELTEN Raise (12,00)
cyanid Fold
FJENDEN Call (7,50)
manne29 Fold
Turn 2♣ - 5♠ - 6♦ - K♥ (POT 33,5)
HELTEN Bet (20,00)
FJENDEN Call (20,00)
River 2♣ - 5♠ - 6♦ - K♥ - 4♦ (POT 73,5)
Hvad er mit spil?
€100NL grim flod
Jeg tror sku ikke det riverkort ændrer noget. Altså må dit act være et valuebet. Bet så meget du mener han er villig til at calle.
Jeg synes normalt når aggro-typer sætter tempoet ned er det fordi de har et draw og udover et set hvor han vil fylde op kan je gikke så mange andre tænkelige draws end OESD med 78.
Desuden hvad med at få ham til at bluffe med hænder han ikke ville have callet med?
1/2 - 2/3 af potten ville være mit bud. Kan ikke se hvilken hånd han skulle have som kunne slå dig på den måde hånden er spillet, hvis han har 78 / 37 tjaa det er bare surt så - jeg ville lave et valuebet som jeg nævnte først 1/2 - 2/3 af potten
Og forøvrigt, hvordan reagerer i på et raise efter et valuebet, han er som sagt meget aggro og vi har alligevel nok chips tilbage efter et valuebet til at et raise kan blive ubehageligt.
bryder mig ikke om at checke i denne situation med mindre jeg har en anledning til at tro han vil bluffe sig til potten. Men et lille mistænkeligt 1/2 af potten bet ville måske lokke en opmærksom aggresiv spiller ;)
Som jeg skriver i mit oprindelige indlæg er han MEGET aggressiv, og jeg har undgået ham indtil videre da jeg har ham mistænkt for at både opmærksom om dygtig. (Han har dog ikke været der mere end en 5-6 orbits).
Resten af folkene ved bordet er fjolser der caller ned med 3rd pair - de er grunden til jeg er der (beklager hvis nogen af jer genkender jer selv i listen :)
kommer an situationen, hvis han reraiser dit valuebet ville jeg raise ham allin. 37 er ikke nogen oplagt hånd at spille i utg, 78 heller ikke. Jeg ville tro på min hånd her.
Raise til 1/3 af potten og håb på et reraise. Reraiser han, ville jeg personligt pushe. Jeg kan kun have ham på AK, KK, KQ, da jeg kun ved han er vild :) til nød 56s. Havde han haft 87, vil han nok folde på turn bettet. ca. 1/5 for at ramme. Tror ikke han vil tage det bet hvis han er rutineret.
Min ydmyge mening :)
"Heavy metal top of the class, stuff the media up you´re arse"
"Jeg kan kun have ham på AK, KK, KQ, da jeg kun ved han er vild :) "
Jeg ville tro at han villle raise også UTG på de hænder. Også selvom jeg har lært ikke at være så glad for KQ UTG.
Jeg ville ikke kunne lægge den hånd, så et valuebet efterfulgt af et crying call på hans push.
Panter
Jeg må da hellere nævne at bordet var meget loose og relativt passivt pre-flop, man kunne sagtens spille 87s UTG på bordet profitabelt mod de modstandere (og det ved han sandsynligvis også).
Når jeg frygter 87 er det selvfølgelig udfra en betragtning om at han kan have disse hænder, også fra denne position.
Men det er de situationer hvor han har mig slået, men hvad med dem hvor han har en hånd der ikke kan calle mit valuebet på river, der er ikke nogen der ser nogen værdi i give ham mulighed for at bluffe?
@filthbastard:
AK,KK og KQ er meget usandsynlige hænder for ham her, en meget aggresiv spiller limper ikke med disse hænder.
"Havde han haft 87, vil han nok folde på turn bettet. ca. 1/5 for at ramme. Tror ikke han vil tage det bet hvis han er rutineret."
Hvis han tror/ved at han kan få hele min stack eller bluffe på et scarecard kan han sagtens calle der. Og generelt folder aggressive spillere, efter min erfaring, ikke bare fordi de ikke umiddelbart får pot-odds til at calle.
Men tak for kommentarerne indtil videre. Den generelle konsensus er altså value bet og call et evt. push?
Er hovedsagligt FL spiller, men har de sidste par dage spillet lidt NL på netop B2B pga. noget bonus værk.
Havde modstanderen i hånden været den typiske B2B-passive-fisk ville jeg klart have valuebettet riveren, men mod en dygtig aggressiv spiller er jeg mere i tvivl.
Umiddeltbart kan jeg ikke se specielt mange hænder han vil calle et bet med, og når han endelig giver dig action vil det de fleste gange sandsynligvis være i form af et raise med 87. Jeg vil i hvert fald meget hellere checke og calle et push cold, end jeg vil valuebette og alligevel calle et push.