Hej PN.
Jeg sad og tænkte på om dette er en god idé til en studerende som mig - der måske ikke helt har tid til at spille vildt meget online poker..
Jeg starter med 400 hvor jeg spiller 5 HU SNG 10 til vinderen. Dvs. jeg har 80 buy in.
Hvis vi siger jeg spiller 20 HU SNG's om dagen (som måske tager, tja en 1½ time i alt?) og vinder 14/20 hver dag - så er det 140 minus 100 som er mine egne buy-ins til 5 sng. Dvs. 40 overskud pr. dag som er ca. 300 kr
Det gør jeg hver dag i ugen som så bliver 2100 kr x 4 = 8400 kr.
.. Det jeg ville spørge om er - er det realistisk det her? At jeg måske i gennemsnit pr. dag vinder de 14/20 HU sng'er med varians og alt det der?
Jeg vil sige jeg var en vindende spiller på 0.5/1 - 1/2$ cash game dog uden 100% at have BRM til det.
Jeg har også spillet meget HU og føler jeg har en KLAR fordel, især på 5 buy in HU..
€400 projekt?
der mangler helt sikkert noget i din beregning.
Rake ?
desuden tager det væsentligt længere tid at spille 20 HU SNGs, hvis du spiller 2 af gangen, skal de i gennemsnit tage 9 min.
desuden tror jeg ikke at det er muligt at have en ROI på 40 % - rake
Du har vist overset raken.
Det bedste svar får du ved at spille en måned (ca. 500 HU SNGs) og så se hvordan det gik.
Teoretiske udregninger ser godt ud, men de er desværre teoretiske..
hamdenlange @ nu er det jo ikke 500 HU SNG jeg sidder og spiller.. Det er folk på 5 buy in's HU sng jeg sidder og spiller imod.
Jeg tror ikke de er så erfaren som mig - det er nok for det meste bare nybegyndere..
Og ja raken den glemte jeg - men den fee man betaler, betyder næsten ingenting og jeg får jo også point for det som til d. 1 i måneden giver lidt ekstra ?
Jeg har spillet rigtig meget HU sng og du vinder altså ikke 14/20 - i hvert fald ikke i snit. Slet ikke i turbo som du nødvendigvis må blive nød til at spille - samt twotable.
At du kan have det som et profitabelt studiejob er der ingen tvivl om, hvis du slår spillet, men du hiver ikke en timeløn på 200 kr ;)
Jeg synes udregningen virker optimistisk...
1) 20 SNG på 90 minutter er 4½ minut til hver (du kan multitable, men så falder din ROI nok også)
2) jeg går ud fra, at der er 0.50 i rake, hvilket betyder at 20 SNG koster 110 og dit overskud er derfor "kun" 30
3) 30 svarer til en ROI på lidt over 27%, hvilket udover de andre punkter i sig selv lyder svært.
Jeg tror du med tiden bliver nødt til at revurdere din beregning - dog spiller jeg ikke HU, så jeg kan tage fejl...
@Lollebabz
"Jeg starter med 400 hvor jeg spiller 5 HU SNG 10 til vinderen. Dvs. jeg har 80 buy in."
Forkert! Du har kun til knap 73 BI. Du glemmer at du betaler huset 0,50 i rake. Dvs. at du kun har 4,50 i overskud pr. HU SnG.
Kunz @ Det er ikke turbo jeg vil spille. Jeg starter med at spille på 1 bord, senere går jeg igang med 2 table .. 14/20 pr. dag var jeg heller ikke sikker på, men når det nu er på det neavue jeg skal til at spille?
Zorro @ præcis, men jeg bliver nok nødt til at teste det af for at være sikker.
Ducktor @ det er rigtigt ja, men jeg kan vel ikke være sikker på det overskud. 14/20 er vel rimelig meget at forlange med varians og alt, men nu ved jeg ikke da neavuet er så lavt ..
Fra d. 1 september regner jeg med at starte op.
Så skal jeg nok holde det updated, hvis folk er interresserede :)
1 bord - ikke turbo - hvis du tager dit studie bare lidt seriøst når du end ikke 10 om dagen...(er mit gæt obv)
Ras @ det håber jeg da ikke, kunne være dejligt at nå 20 :)
Starter en lille blog når jeg går igang :)
Okay du vil 1 table 20 HU (non turbo) SNG's - og regner med det vil tage 90 min at spille dem? Det er vist en kende optimistisk :)
Derudover skal du nok medregne rake som alle skriver - og nedjustere forventningerne. Nok mere realistisk at vinde 11/12 af 20...
Hmmm.. Det minder mig alt for meget om et "poker projekt" jeg havde udtænkt, for godt 3/4år siden, da jeg gik på gym. Lavede et deposit på 300$ hvilket jeg syntes var meget for en ung udeboende stud på SU + kiosk-løn på 50kr sort i timen. Jeg skulle så multitable 5$ 6seat sng's, og mine beregninger overbeviste mig om at jeg snart kunne udskifte weekendens sørgelige krudtugler (aldi's pilsner) og papvin ud med Carlsberg og Bacardi :-D På den sidste fredag, efter et månede med langsommelig og trættende grind, stod kontoen i sølle 338$.. Det var forfærdelig frustrende da det jo overhovedet ikke stemte overens med mine, alt for optimistiske, beregninger. Så jeg satte mig ned ved det første og bedste NL400 bord, og 5min efter var jeg broke... Så jeg måtte igen i Aldi og købe en posefuld krudtugler og op til drengene, og forklarer at mit "pokerprojekt" var sat lidt på hylden da jeg "syntes det var for uoverskueligt med alle de lektier osv. ved siden af" ... :-D
- Da Donk
Tror mange har fået en lignende ide, som bare skal gøre at pengene fosser ind og supplerer lønnen eller SU'en uden nævneværdigt arbejde. Desværre går det ikke altid som præsten prædiker og overskuddet er forsvindende småt (omend overskud trods alt ikke er at kimse af)...
Personligt forsøger jeg i øjeblikket, udelukkende at spille HU 10 $ sng's, da niveauet ofte er skræmmende ringe. Tanken er at jeg skal hente 20$ om dagen (medregnet rake) i overskud. Om det tager 2 spil, 5 spil eller 10 spil er i og for sig så ligegyldigt.
Det er meget muligt, at det er endnu en ide, som ser god ud på papir, men ikke holder i virkeligheden. Det vil tiden vise:-)
Har i øvrigt forsøgt det før, uden den dertilhørende disciplin til udelukkende at holde mig til sng's. Det skal ændres nu;-)
/Billen
Jeg har en ny udgave af mit projekt nu.
Jeg har til mål om dagen "bare" at tjene 5 buy-ins til 5 buy in HU. Det er 25.. Er det ikke mere realistisk?
Hvis fx jeg vinder 5/5 spil dag 1 er min session færdig.
Dag 2 - jeg vinder 5 buy ins på flere spil end 5/5, fordi min KK blev knækket af QJo fx. Så jeg vinder 10/15 spil = 25 i overskud.
Og sådan kan det skifte, men før jeg må afslutte min session skal jeg være 5 buy ins oppe?
Burde dette ikke være muligt på dette level?
Du gad ikke høre efter sidst jeg kom med konstruktiv kritik, så nu får du noget du ikke kan bruge til noget + kortfattet
Nej
du skal nok indføre en stop loss klods, ellers kan du være broke efter dag 1. prøv at forestille dig at du 5 gange i streg bliver suget på river i en allin situation, så skal du i hvert fald være skarp hvis du ikke ryger på monstertilt.
men hvis jeg var dig, ville jeg sætte en stopklods, på +-5 buy ins
Det er næsten det samme projekt - bare i en anden indpakning:
Du søgte at vinde 14/20 per dag og lave 30 i overskud... 30 er lig med 5½ buy ins...
Nu søger du at lave 5 buy ins i overskud per dag = 27.50...
Det er næsten samme beløb indenfor samme tidsramme...
---
Svar: Jo, selvfølgelig kan det lade sig gøre, men du skal stadig forvente at spille op til eller mere end 20 HU SNG per dag.
(dvs det kan lade sig gøre at lave 27.50 i gennemsnit i overskud per dag, men der vil helt sikkert også komme nogle dage, hvor målet ikke nåes).
Ja okay, jeg har fået pointen.
Mange tak for jeres svar .. Hvis poker var så ligetil uden varians - ville det heller ikke være helt så sjovt og udfordrene :)
I'll try .. Fra d. 1 af kommer der en blog op fra min hjemmeside :)