Eurovision 2008 - Spilforslag

#1| 0

Oprindelig postet i et andet pokerforum, men synes da også i skal have glæde af den her, hvis der skulle være nogle som vil have nogle dollars ud at rulle på lidt betting:

Eurovision 2008 - Spilforslag
Efter sidste års succes med mine Eurovision forslag

forsøger jeg mig igen i år, velvidende at der ligger et urimelig stort pres på mine skuldre ;-)

Jeg har lyttet/set alle 43 sange der deltager i år, og har indkredset mit spilforslag til fem sange.
Blandt disse fem sange skal vinderen findes.
Mig og bookmakerne er bestemt ikke enige om udfaldet, men det giver jo så til gengæld nogle rigtig dejlige odds

I mit forslag bliver der spillet for 110$ (lige omkring 500 danske kroner)
Det ændrer man selvfølgelig op eller ned alt efter økonomi :)

Jeg tager udgangspunkt i oddsene på Ladbrokes for nemhedens skyld. (og så er det jo skattefrit)
Betfair vil dog ofte have langt bedre odds, men da det jo er en spillebørs er det ikke altid at man kan spille hele det ønskede beløb og det skifter meget, så vil ikke skuffe nogen med for høje odds.

40 dollar på Israel - Odds 51
30 dollar på Tyskland - Odds 51
20 dollar på Georgien - Odds 51
10 dollar på Aserbadjan - Odds 67
10 dollar på Norge – Odds 51

Samlet udgift 110$
Mulig gevinst hvis en af sangene vinder:
-Minimum 510$ ved Norsk sejr
-Max 2040$ ved Israelsk sejr

Den første semi-finale bliver afholdt den 20. maj og allersenest denne dag bør man spille.
Oddsene går selvfølgelig ned efter at deltagerlande bliver siet fra.
Faktisk vil jeg råde til at spille indenfor de næste 7-8 dage.
De første lande begynder at ankomme til Beograd i næste uge, hvor de går i gang med diverse generalprøver osv.
Her begynder bookmakerne så at rette deres odds til, efterhånden som de får en fornemmelse af hvem der rent faktisk er gode på en scene og hvem der ikke er.

Om ”vinder”sangene:

Israel:
Selvom størstedelen af denne sang er sunget på Israelsk (Hebraisk??) så har denne kærlighedsballade et meget fængende omkvæd, der sætter sig i hovedet første gang man hører den.
Jeg tror på at den kan gå hele vejen. Serbien viste sidste år, at en sang ikke behøver at være sunget på Engelsk for at vinde, hvis bare melodien og sangeren er god nok.
(noget som Danske grandprix-sangere med pinligt simple og dårlige engelske tekster måske kunne lære noget af)
Min favorit, og derfor den sang jeg sætter flest penge på.

Tyskland:
De har stadig kun vundet Eurovisionen en gang i historien Tyskland, men i år tror jeg de har gode muligheder for at gøre det igen.
De stiller op med pigegruppen ”No Angels”, og min frygt for en omgang Spice Girls wannabes var heldigvis ubegrundet.
Der er tale om en rigtig god popsang (på engelsk), og når en som mig der normalt er til hård rock normalt synes det, så er jeg sikker på at der også er en masse andre der vil være enige.
Også denne sang har et fængende omkvæd, der til forveksling kan minde lidt om Michael Jacksons ”You are not alone” med lidt mere tempo på.
Gruppens eneste minus, er sådan set at de er tyskere :)

Georgien:
Denne sang er ovre i det poprockede, sunget på engelsk af en georgisk sangerinde.
Omkvædet med budskab om Fred, er burde være noget de fleste europæere kan tage til sig uden problemer.
Georgien kan godt ende med at vinde, selvom jeg personligt har Israel og Tyskland øverst.
Men måske nogle stemmer fra andre gamle Sovjet-republikker hjælper dem :)

Aserbadjan:
Denne sang er den første af mine to outsidere. Denne sangs svaghed er at den ikke har et særligt fængende omkvæd, men til gengæld har den et nærmest kunstnerisk sammenspil mellem de to fyre der synger, og som repræsenterer henholdsvis en engel og en djævel.
De har nogle stærke stemmer begge to, og så vælger jeg at se gennem fingre med, at de ikke virker som to fyre, der savler over hunkøn til dagligt.
De her fyre er dømt til enten at toppe eller floppe, alt efter om de kan få deres specielle s

06-05-2008 00:28 #2| 0

LOL

06-05-2008 00:30 #3| 0
OP
ROI: 80% (3)

Du knytter bare sylten Geza-donk ;-)

06-05-2008 00:35 #4| 0

HAHA! Du ved jeg hiver penge efter Israel, KUN fordi du siger det...

EuroVision nørd! ;-)

06-05-2008 01:24 #5| 0

Sweden will win.

06-05-2008 01:57 #6| 0

Hvor ser du videoerne henne? og kører de nordiske lande deres sædvanlige optaktsprogrammer?

06-05-2008 01:59 #7| 0

LOL, du owner jvf. dine tidligere års plettere. wack!

06-05-2008 10:17 #8| 0

Det ser ud til at det ikke er muligt at spille via danskespil. Hvilke udbydere er der ellers på netttet? bwin? Bet24?

06-05-2008 11:37 #9| 0

Spil på noget østeuropæisk!!

Det er jo ikke det land med den bedste sang der vinder, men det land der har flest etniske borgere bosat i andre lande!

Det er jo ikke fordi tyskere er vilde med tyrkisk musik, at de hver gang tildeler Tyrkiet 10 point;)

Alt i alt en totalt latterlig konkurrence i mine øjne

06-05-2008 11:44 #10| 0

den østeuropæiske mafia.......

Men alligevel - giver den et skud.

06-05-2008 12:47 #11| 0

Er med North...

Danmark har ikke en chance, og det har ikke noget med sangen at gøre!

21-05-2008 02:07 #12| 0
OP

Tre af tre videre fra 1. semifinale - så skal vi lige have Georgien med Torsdag, og så er alle fem i finalen.

21-05-2008 23:38 #13| 0

har spillet dem efter dine forslag hos ds, alle mine odds er dog bedre.. og så har jeg så spillet 110 kroner istedetfor 110 dollars..:O)

22-05-2008 00:59 #14| 0

På DS kan man hente følgende odds pt:

Israel:60
Tyskland: 100
Georgien: 80
Aserbajdan: 35
Norge: 22

For en gangs skyld kan der altså være bedre penge at hente ved at spille Israel, Tyskland og Georgien hos danskespil...

22-05-2008 03:53 #15| 0

Betfair:
Israel 120
Georgien 170
Tyskland 300
Azerbaijan 55
norge 26

sygt høje odds på de 3 første

22-05-2008 10:58 #16| 0

Danmark til at kvalle til finalen hos Bet24/scandic til 2.40. For det første er sangen god nok, men det er som regel ikke nok. man skal også have nogle sympatilande til at stemme på den. Vi har Sverige og Island(ved ikke med dem egentlig) og så er der faktisk en del østlande hvorfra vi ikke kan forvente sympatistøtte. Heriblandt også 2 baltiske som kan give sympatistøtte.

Malta kvaller ikke odds 1.55 expekt. Ja små lande går ikke videre - de forsvinder simpelthen i mængden. Se bare på San Marino og Andorra igår. Måske mest fordi så få mennesker har et forhold til landene og derfor ikke bider sig fast i sangen.

22-05-2008 11:45 #17| 0

@OP

Du har så fudnet 2 af de lande som ALDRIG kan vinde....

Average Joe er syg i hovedet, så derfor er der stadig levn af....

Tyskland - 2. verdenskrigs syndrom.
Israel - Jødehad.

22-05-2008 12:07 #18| 0

Underlig udtalelse eftersom Israel har vundet 3 gange siden 1978 og Tyskland 1 gang.

22-05-2008 17:30 #19| 0
OP

Fik selv spillet på Betfair, hvor der var meget lækre odds.
Nogle af sangene fik jeg dog først spillet i dag pga. udlandsrejse, og dermed noget lavere odds end jeg kunne have fået før tirsdag aften.

Der er dog mange penge at hente, hvis Israel eller Tyskland tager den hjem :)

@Zupp3
Nu er det Eurovision og ikke MellemøstenVision, så det aspekt har jeg ikke taget med :)

Angående Tyskland var min eneste negative kommentar i min bedømmelse af deres changer også at de netop er tyske.
Der kan være folk i især de Østeuropæiske lande og vestjyske badebyder ;-), som ikke gider stemme Tyskland uanset hvor god en præstation de leverer, men generelt tror og håber jeg, at det er et fåtal der har den slags i tankerne, når de stemmer til et Eurovision.

22-05-2008 23:59 #20| 0

Kun 1 videre, Georgien -> Skuffende.

23-05-2008 02:25 #21| 0

Norup@
nå så de er den eneste i finalen??? Eftersom du ikke har tidligere indlæg her fatter jeg ikke du kan kalde det skuffende? Men muligvis har du misforstået så tjek lige igen - der er to semifinaler og fødte deltagere!

23-05-2008 06:19 #22| 0

Lavede en najs lille double med israel og georgien til at kvalle til finalen :)

23-05-2008 08:54 #23| 0

Fik odds 160 på Israel i aftes - så nu må de da gerne tage dem hjem.
(garderet med en lille skilling på Tyskland (300) og Azerbadjan (75). )

24-05-2008 07:48 #24| 0

Jeg har også hørt alle sangene og kan stadig ikke forstå at Tyskerne kan få så lave odds, de vinder måske ikke men en top 4 placering er ikke helt hen i vejret..

Rusland skal kæmpe mod Grækerne om sejren, det er jeg sikker på..

Top 10?
Rusland
Grækenland
Tyskland
Israel
Danmark
Ukranie
Frankrig
Norge
Serbien
Rumænien

Jeg spiller Tyskland i Top 4 på Betfair til nice odds.. Ruslan som vinder kan ikke rigtig betale sig, medmimdre jeg finder nogle bedre odds på dem..

24-05-2008 12:46 #25| 0

Spil tyskland og frankrig til bottom two.

Sure profit

25-05-2008 01:17 #26| 0

Haha, alle hader åbenbart Tyskland.. men det er jo egentlig ikke noget nyt..

Jeg ramte ingenting i mine top4 spil og spillede ikke mine forudsigelser i Grækenland og Rusland, men hentede lortet tilbage på noget hesteløb :).. PROOOST

25-05-2008 02:02 #27| 0

havde flg(spillet på partybets fordi det var let):
island til at slå danmark (gik knebent hjem) 50$*1.85
grækenland til at slå tyrkiet (gik hjem) 15*1.75
norge som bedste skandinaviske (gik hjem) 20*5
franking til at slå spanien (fail) -15
+ eller eller andet bet hvor armenien skal slå et eller andet land (gik hjem) 20*1.6

all in all helt tilfreds

så skal detroit vinde over boston i nat og synderjyske vinde over køge, så har det været en ok weekend.

25-05-2008 02:59 #28| 0

Havde smidt 250 på Ukraine!

25-05-2008 07:44 #29| 0

@Langemand

Det var længe før Eurovision for alvor blev udviddet mod øst.... AFAIK.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar