Der er ikke så mange bookies, der har andet end vinderspil endnu, men der er lidt gang i den på Betfair.
Jeg vil starte med at citere mig selv fra sidste års tråd - blot for at vise hvilken tyngde mine bud har :-)
Jeg skrev bl.a. sådan her:
Østrig tror jeg heller ikke på. Der er bare for mange stille sange, som er langt bedre, så jeg kunne faktisk godt forestille mig, at den falder HELT igennem... Overvejer at spille den udenfor top10.
Det er jo så tæt på spot on, som man kan komme :-)
Azerbaijan kommer i top10. Det ligge ca. 1500 kr. til odds 2 på betfair. Fin pris imo.
UK i top10. Der ligger ca. en 500 kr. seddel på odds 4,6. Det synes jeg også er godt betalt.
Italien er spået en topplacering. Jeg er ikke så vild med den og overvejer at spille den udenfor top3-4 stykker, men afventer lige oddsene.
Generelt synes jeg, at der er flere helt elendige sange, end der plejer at være. Umiddelbart tænkte jeg, at DKs sang ikke kommer med i finalen, fordi den er så ringe - men der skal jo være nogen, som er mindre ringe :-)
Er der nogen der har styr på om der nogen lande der stiller op med handicappede, dværge eller lignende? For så må det være dem man skal smide en mønt på...
blunder skrev:Er der nogen der har styr på om der nogen lande der stiller op med handicappede, dværge eller lignende? For så må det være dem man skal smide en mønt på...
Polen stiller op med en dame i rullestol og det finske bidrag er en punksang af et band der alle har downssyndrom.Så du skal nok have to mønter op af lommen ;-)
Aurvandil skrev:Polen stiller op med en dame i rullestol og det finske bidrag er en punksang af et band der alle har downssyndrom.Så du skal nok have to mønter op af lommen ;-)
Han plejer at have godt fat i det, så hvis man vil have lidt baggrundsviden, så kan man hente inspiration der.
Meget fornuftigt analyse. Synes også Sverige er ret ordinær og gjort til alt for stor favorit. Godt nok er feltet udfra første gennemlytning rimelig svagt i år men Sverige er da ikke videre spændende, og det at den har vundet nogle afstemninger hist og pist siger sjældent så meget. Sidtse år var (en af de bedste sange sidste år i øvrigt) Israel også blandt favoritterne i sådanne afstemninger hvorefter den røg ud i semifinalen eksempelvis.
Jeg kan efter det første hurtige lyt selv bedst lide Norge, Slovenien og så faktisk også Spanien, der for en gangs skyld kommer med en rimelig god sang.
Mine spil bliver foreløbig småspil på Slovenien til at vinde, Sverige ikke i top 4/5/10 og så en lille joker med Spanien i top 10. Tror ellers nok mest på Estland som vidner i en tæt dyst, men Slovenien nok bedre til odds, mens Sverige og også Italien virker overvurderede.
Det er ved at være sidste chance hvis man har luret det gode odds.
Der er generalprøve til 1. semifinale om 15 minutter for publikum, bookmakers og jury. Tror godt odds kan ændre sig en del herefter. Det er i aften juryens stemmer til semifinale 1 i morgen sættes.
En ting er at de måske har en god sang, men Rusland har et lille problem med en krig i ukraine. Så mon ikke man kan forvente en del vil straffe dem for dette ? Flere end der vil belønne dem...
Og så skulle jeg da lige høre den... God sang, men er det ikke lidt vildt at stille op med en sang hvor man synger om fred, det tror jeg sgu de bliver straffet for...
En ting er at de måske har en god sang, men Rusland har et lille problem med en krig i ukraine. Så mon ikke man kan forvente en del vil straffe dem for dette ? Flere end der vil belønne dem...
Og så skulle jeg da lige høre den... God sang, men er det ikke lidt vildt at stille op med en sang hvor man synger om fred, det tror jeg sgu de bliver straffet for...
Har selv tænk det samme omkring Ruslands krig i Ukraine mm.... På trods af det er de nu nede i odds 7 hos DS og omkring 8 hos Betfair
Hårdt ude på Danmark til ikke at gå videre. Synes ærligt at sangen er noget juks. Alt for ensformigt imo.
Ud af de 16 lande der er med i denne semi (10 går videre), er 12 større favoritter end DK til at vinde det hele (og 1 land lige chance med dk), og således kun 2 lande der er mindre favoritter end DK. Danmark ligger atm nr. 31 ud af de 40 lande.
Desuden er hverken Norge eller Sverige er med i vores semi, så de kan ikke stemme på os. Så vejen er endnu sværere.
1.80 (unibet) synes jeg er givet fornuftigt ud på at DK ikke klarer cuttet.
Min favorit er Norge. Er hoppet ud på følgende bets. I må undskylde de står lidt sjusket men kun lige sat dem og de skal vel på inden 21:
Norge - Vinder @29 1/5 unit top 4 @5.75 ½/5 unit Tyskland - top 5 @30 ½/5 unit top 10 @7.5 ½/5 unit Ungarn - top 10 @9 ½/5 unit Estland - Vinder @10 ½/5 unit top 4 @2.5 ½/5 unit Holland - top 10 @10 1/5 Belgien - top 10 @3.25 2/5 units UK - top 5 @7.5 ½/5 units top 10 @5 1/5 units Finland - (fordi de har downsyndrom) Vinder @25 ½/5 unit Danmark - top 10 @7.5 ½/5 Polen - (fordi hun sidder i rullestol) Vinder @201 0.1/5 unit, top 5 @30 0.1/5 top 10 @12 1/5
tja havde stukket ud på dk, men havde så Finland og Makedonien til at ryge ud og lidt på Holland til at gå videre. Så enten break even eller lille overskud for idag
De lande som ender med at vinde er også nogle der bare har sweepet alt i hjemlandet. Sådan var det med Olsen, og Emmelie. Ikke just situation med dem i år som fik noget nær en skrivebordssejr over Arabiens drøm-pigen (som havde en bedre sang imo)
Duracell skrev:De lande som ender med at vinde er også nogle der bare har sweepet alt i hjemlandet. Sådan var det med Olsen, og Emmelie. Ikke just situation med dem i år som fik noget nær en skrivebordssejr over Arabiens drøm-pigen (som havde en bedre sang imo)
Langt bedre, og seernes favorit. Mener det samme var tilfældet, med Remees sidste vindersang, som også var en forfærdelig sang.
Får vi stadig en stemme til finalen, eller er det kun dem der rent faktisk er med? Og hvorfor er Australien med? Er det pga jubilæet, eller er det fast fra nu af? Og hvis det ikke er, hvad sker der så hvis de vinder. De er trods alt blandt favoritterne.
*Ja, vi kan stadig stemme i finalen - alle nationer der har deltaget i årets Eurovision stemmer i finalen.
*Australierne har i mange år været vilde med Eurovisionen, og på trods af det skæve tidspunkt det foregår i deres tidszone, så er det en stor TV-begivenhed down under. Så i anledning af Eurovisionens 60 års jubilæum har man valgt at invitere dem med med for at anerkende det.
*Som udgangspunkt er det en engangsfornøjelse, men lad os nu se. Skulle Australien vinde, er det svært at forestille sig at de ikke får lov at være med igen næste år også.
Derudover er reglerne ikke mere faste end at EBU (European Broadcasting Union,) der står bag showet, kan ændre dem som de vil. Hvis seertalene boomer i Australien, så er der en TV-penge faktor som nemt kan spille ind fremover, og gøre Australien til fast deltager.
*Hvis Australien vinder er der lavet aftale om at showet bliver afholdt i Europa. Rygterne siger at der er lavet en aftale med Tyskland om at de får lov til at afholde det, men rygterne er mig bekendt ikke bekræftede. Det bliver dog helt sikkert en af 'The Big five' landene der får showet.
Ham der Tøpholm nævnte, at hvis Aussie vandt ville næste års show skulle afholdes i et europæisk land - og AUS ville blive budt med til bordet igen. Vandt de ikke ville det være en engangsforestilling.
Jeg stak ud på Serbien til 151,00 i weekenden hos Unibet. Det odds er nu nede i 21,00.
Efter at have set de to første semifinaler, og med rækkefølgen i mente, så synes jeg godt nok det ser godt ud for Rusland. Gode numre som Slovenien og Estland starter som nr. 1 og 4 - det er sjældent en fordel.
Har fulgt et tip der siger: UK eller Frankrig ender sidst til odds 2,50. Spil UK ender sidst til odds 5 hos DS og Frankrig til odds 5 hos Sporting/Scandic.
Jeg synes Sverige er lidt overvurderede. Har i hvert fald lige set musikvideoen og er ikke imponeret.
Derudover virker det til at kvinder generelt er lidt bedre (stemme)slugere i denne tid. De seneste 5 år har 4 af vinderne været solo-kvinder (hvis vi tager sidste år med der nok ligger i eurovision-grænselandet) og det sidste var et charmerende ungt par. Man skal tilbage til 2009 for at finde ham nordmanden der hev den hjem på Basim-facon, med charme og violin - og forskellen er så at det er en noget bedre eurovision-sang (en sang Berlingo-forældrene kan synge med på).
Tror at man skal have en noget x-factor for at vinde den som mand (ekstra charmerende, været klædt i dametøj or so, eller ekstra god sang (læs: Bdr. Olsen).
Af de "gamle/tidlige" bets er det lidt blandet. Efter at have set og hørt sangene som musikvideo inden semifinalerne troede jeg på gode placeringer til Estland og Azerbaijan. Desværre er der for de to sange ret markant forskel på den musikvideo, som jeg hørte og så deres live-performance. Jeg er ikke længere så sikker på deres placeringer.
Ruslands liveperformance overraskede mig til gengæld positivt - så meget, at jeg faktisk tror den vinder!
De tidlige bets var Estland i top 5
Rusland i top 5 og som vinder.
Azerbaijan i top10 og som vinder.
UK i top10 og som vinder.
Mht oddsudvikling er det lidt blandet - dog mest positivt, fordi jeg var tidligt ude på Rusland - blandt andet fik jeg odds 46 på dem som vinder.
UK er til gengæld steget meget - jeg er åbenbart nærmest den eneste, der kan lide den :-)
Før finalen har jeg lavet nogle ekstra bets:
Jeg har spillet Rumænien, Slovenien og Norge i top10.
Af de "gamle/tidlige" bets er det lidt blandet. Efter at have set og hørt sangene som musikvideo inden semifinalerne troede jeg på gode placeringer til Estland og Azerbaijan. Desværre er der for de to sange ret markant forskel på den musikvideo, som jeg hørte og så deres live-performance. Jeg er ikke længere så sikker på deres placeringer.
Ruslands liveperformance overraskede mig til gengæld positivt - så meget, at jeg faktisk tror den vinder!
De tidlige bets var Estland i top 5
Rusland i top 5 og som vinder.
Azerbaijan i top10 og som vinder.
UK i top10 og som vinder.
Mht oddsudvikling er det lidt blandet - dog mest positivt, fordi jeg var tidligt ude på Rusland - blandt andet fik jeg odds 46 på dem som vinder.
UK er til gengæld steget meget - jeg er åbenbart nærmest den eneste, der kan lide den :-)
Før finalen har jeg lavet nogle ekstra bets:
Jeg har spillet Rumænien, Slovenien og Norge i top10.
Jeg har spillet mod Italien - uden for top3
Imod Letland - uden for top10
Imod Belgien - uden for top10
Kan nu godt li uk og er også ude på dem men Ja bookmakerne er ikke enig
Hende fra Estland har nogle voldsomt gode bryster, men hun viste slet ikke noget af dem i semifinalen. Jeg håber godt nok, hun har forstået, at nu er det alvor!
Hende fra Estland har nogle voldsomt gode bryster, men hun viste slet ikke noget af dem i semifinalen. Jeg håber godt nok, hun har forstået, at nu er det alvor!
Ja, hvis hun skal have en chance er det sgu frem med dem!
Røg stort ud på Azerbaijan top 10 igår hvilket var ret skidt da oddset omgående steg efterfølgende...
Tror dog på at dommerne med 50% magt vil anerkende en ret vild stemme og er nok til top 10
Ja, hvis hun skal have en chance er det sgu frem med dem!
Røg stort ud på Azerbaijan top 10 igår hvilket var ret skidt da oddset omgående steg efterfølgende...
Tror dog på at dommerne med 50% magt vil anerkende en ret vild stemme og er nok til top 10
Azer i top10 er faldet ret meget her til sidst...
Har lige lavet et mikrobet på Frankrig på sidstepladsen. Hvordan i alverden skal den sang kunne få point? :-)
sveriges sang har jeg bedst kunne lide indtil videre. englands sang kunne jeg ret godt lide musikken, men sangen og setuppet var til at brække sig over :)
rigtig fed sang fra belgium der. har btw ikke hørt nogle sange før nu her i aften, så skal ikke kunne sige om sverige er hypet, synes bare den er bedst indtil videre :) dog er belgium ca. lige så god efter min smag :D
Fuck jeg er skuffet. Folk der har stemt på Sverige, må være de samme mennesker der synes de har haft en vild gastro night ude når de har været på Jensens Bøfhus.
ninjaskills skrev:Nu til det mere seriøse: vi skal have kåret eurovisions lækreste dame! Ordet er frit... Mandekategorien er jo afgjort - her må Måns Zelmerløv se sig slået af Finlands trommeslager :)
Jeg synes babefaktoren var lav i år i forhold til tidligere. Måske en kedelig konsekvens af Conchita Wurst sejr.
Jeg smider en stemme på Georgien - der er noget frækt over insane gothpiger.