Hej PN.
Jeg er kommet til at tænke en del over mit pokerspil, da det mildest talt kører op ned. Ment på den måde, at jeg den ene dag kan rense NL100 SH borde og HU borde, den næste går jeg ind i modvind, efterfulgt af tilt og rene - EV beslutninger. Nogle gange oplever jeg det er helt fundamentale ting (tror jeg), som gør, at det hele går galt. Forkerte PF beslutninger, postflop som skulle være spillet anderledes af diverse arsåger, et turn kort som bliver interessant, men som af mange grunde ikke skulle spilles.
Jeg vil derfor gerne dele mine tanker og spil med jer, i håb om I gider hjælpe mig på rette spor, til en omgang stabil pokerspil, så hverdagen igen kan blive en smule sjovere.
Det kan derfor godt være helt fundamentale og måske endda logiske ting, som jeg gerne vil have til diskussion. Men jeg håber nu I stadig vil hjælpe lidt til.
Pointen er altså, at jeg ikke vil smide en hel hånd til analyse til at starte med, men en beslutning af gangen, så jeg kan få helt styr over fordele og ulemperne herved.
Jeg starter hermed tråden med denne hånd. NL100, SH 6-max, bordet er fyldt. Der er kørt en omgang uden jeg har rørt mig, da jeg er BB igen. CO, raiser til 3, SB caller, og nu er det min tur med AJo.
Et fold kan altså ikke komme på tale (?!), da potodds simpelthen er for gode. Jeg kan calle mig ind i en 3-way pot, og holde potten lille PF. Eller jeg kan raise COs 3 x BB raise, og derved formentlig skubbe SB ud af potten og måske endda allerede tage potten her. Får jeg en et call, skal jeg spille en rr pot OOP med AJo mod en ukendt. Hvor interesseret er vi i det? Hvad er bedst her?
På forhånd tak.
+ EV beslutninger - NL100
uden reads caller jeg bare preflop, hvis jeg senere finder ud af at han er en aktiv bandit for han raises i hovedet med det fleste hænder..
Jeg caller anyday preflop her, medmindre CO er VIRKELIG tør.
Du kommer selv med argumenterne for, hvorfor et reraise nok ikke er så smart en ide.
Bare flatcalle, en std. villains handrange på et CO raise er nok forholdsvis bred, og du er kun i få tilfælde bagud. På et A høj flop ville jeg nok checke, og raise hans cbet.. ellers kunne du også reraise, og håbe på at tage den hjem på et cbet. Bare lidt tanker.. spiller selv mest PLO.
Jeg siger 10 eller 12. Initiativet i disse hænder vigtigt. Specielt på NL100 hvor mange spillere automatisk sætter dig på AA/KK/QQ/AK ved et preflop reraise. Rigtigt mange gange kan du tage den før floppet og derudover har et c-bet på any flop rigtig god fold equity.
Hvis du bliver callet og møder modstand på flop, hvadenten det er passiv eller aggresiv modstand må du træde lidt mere varsomt - eller mao spille god post flop poker.
Vh PB.
AJo er en skidt hånd at spille den stor pot med oop. Du skal heller ikke discounte risikoen for at SB caller et evt. reraise, da CO ofte vil calle, og han derfor står med en ok situation. Derfor synes jeg, at du skal nøjes med at calle. Hvis du er skidt kørende, kan du alternativt folde; AJo er simpelthen ikke en kæmpe moneymaker oop mod en preflopraiser.
Som Hardgrove.
Håber iøvrigt du får bedre styr på dit spil igen, ManCini. Du kan jo godt når bare lige du tager dig sammen ;-)
@ Ahle
Thanks m8! Opbakninng er altid godt! :)
@ Alle
Jeg takker for jeres input. Jeg taber nemlig et buy in på hånden. Jeg synes selv det er standard, men jeg kan godt smide den op for en sikkerheds skyld. SB har i øvrigt 65$ og PFR 98$, jeg dækker begge.
Jeg callede altså i BB med AJo
Flop: 2 ♦ 9 ♣ J ♣ (9)
SB checks, Hero bets 7, PFR calls 7, SB folds. (ingen bagdør til mig)
Turn: J ♠ (23)
Hero bets 18, PFR raises to 36, Hero went all in, PFR calls all in.
River: T ♠
Jeg lader tråden stå kort tid, i så fald der skulle være kommentare til dette. Derefter går jeg videre.
Ja det er standard, sådan ville jeg også have spillet den. Går udfra han viste 99. Sets bliver stortset altid "slowplayet" på nl100, har selv lige tabt et halvt buyin til en gut der spillede sit set ultra aggresivt, man kan jo ikke sætte manden på det når det afviger så meget fra normen....
Du kan jo ikke ramme meget heldigere, bare ærgeligt han rammer sit set i niere der bliver til hus (J10 og J9 bør ikke være så sandsynligt).
Caller også preflop 10/10 da det ikke er en god hånd oop men potodds gør det meget svært at folde.
fold det lort preflop.
Lad være med at bette ud i ham. Det får du aldrig positiv action på, når han har SB at tænke på aswell. Surt du tabte til et set i 9ere. Men du kommer ikke fra den på turn og bør heller ikke.
@ HG
Hvordan bør jeg spille den ellers? Kan du give et et realistisk scenarie af, hvordan man også kan spille den?
Han havde for øvrigt ikke set i 9'ere men derimod TTP.
Hov, tænkte på, at den var reraised. :) Så er udstik vel fint nok i det her scenarie.
Men igen, der er intet at gøre ved det ellers.
@ HG
Hehe, i orden! :)
@ Alle
Jeg har en lignende AJo hånd fra et NL50 bord. Jeg har ikke rigtig fået nogle konkrete og brugbare reads i de ti minutter jeg har været ved bordet. Men her kommer den. 6max.
UTG (villian) calls 0.5 (35$), fold, fold, Hero raises to 2.5, SB folds, BB folds, UTG calls 2.
Flop: 4 ♦ 6 ♥ J ♣ (5.75)
UTG checks, Hero bets 4.5, UTG raises to 9, Hero ????
Kunne godt tænke mig at høre nogle kommentare til denne, for synes selv den er meget interessant. Et check/clickraise fra ukendt mod Heros TPTK. Jeg kigger på svarene efter foldboldtræning i aften! :)
Du får sjældent action af hænder, du har slået, hvis du 3-better, og at folde her er aaaaaaaaaalt for weakt. Call og se turn an.
I pos. på så tørt et board kan du ikke gøre andet end at calle. På nl50 er jeg i øvrigt oftest villig til at gå til felten med TPTK, hvis der ikke ligger til åbenlys straight/flush.
Igen, vi er enige. Jeg tænker i bund, og caller. Turn er 8 ♥ (23.75) og villian smider nu 8.5. Hvad siger I?
Vi er enige! :) Jeg pusher, Villian tænker meget længe, men smider. Jeg vender tilbage med nye fundamentale ting, inden længe.
reraise flop.
Nu skriver du ikke hvad villians stack er, men mod smallstacks på det her level er det klart mest profitable efter min erfaring slet ikke at overveje trips, de er som regel helt væk og kan sidde med alt muligt crap. I det her tilfælde er det sikkert QJ eller sådan noget, på trods af hans limp godt kunne tyde på et pocket pair. Lad være at læg for meget i det, med top pair/top kicker: Gi los! De caller bare med toppair, så få det hele til midten i en fart.
Ny situation, da jeg ved jeg spillede hånden forkert. Umiddelbart lige sat mig, så jeg har selvf full buy in. Ingen reads. Jeg har taget to potter postflop efter PFR. SH og jeg er i SB med KK. Co limper (90$), Jeg siger 5, både BB og Co kalder.
Flop: 3 ♠ 4 ♠ 4 ♣ (14,5) Jeg har bagdøren!!!
Hero bets 11, BB raises to 25, CO folds, Hero ???
Hvad er jeres plan herfra?
Jeg ville også vælge at calle preflop, men havde det været en i early jeg ingen reads havde på, folder jeg ofte AJ. Som der også skrives er det altså ikke den store monye maker og det kan være en vanskelig en at komme ud af, på et A-flop hvis modstanderen sidder med AK eller AQ.
Men jeg tror der er mange holdninger til netop AJ, jeg er bare ikke vild med at spille den for aggrasivt oop, vil absolut helst være den første der kommer ind med et raise.
Dont push, han skal ikke have lov til at slippe væk fra de hænder vi kan slå, og calle med de hænder der slår os. Call BB's raise og check/push turnen. (hvor meget sidder hhv. dig og BB med?)
@ crunchii
Det er en god pointe, og det bliver meget mere interessant på turn.
Jeg caller, og turn viser en grim 7 ♠ (63$)
Hvad så?
Har du K♠? Hvis ikke går jeg stensikkert i c/f mode og giver ham credit for trips, fh, straight eller flush(adr hvor er der meget ulækkert).
Under alle omstændigheder checker jeg turn. Skal ikke ud og committe mig med et par på dette board. Alt afhængig af et evt bet betaler jeg måske på turn.