Mkay,
Jeg har brug for noget hjælp til følgende hvis det overhovedet er muligt i Excel heh. ( Jeg er rookie så bær over med mig).
I min kolonne A i første regneark/faneblad har jeg en lang liste af kunde navne.
SPG1: Kan jeg få excel til at åbne et faneblad/regneark for hver kunde automatisk og bare kalde de regneark for pågældendes navn.
fx Birger Nielsen får et ark der hedder Birger Nielsen (Håber ikke jeg skal indsætte et nyt regneark og omdøbe dem alle manuelt).
SPG2: Kan det virkelig være sandt man ikke kan lave en macro med data fra et regneark/faneblad og have selve macroen i et andet?
Ie jeg har et ark der hedder DATA, der vil jeg gerne have alle tekniske ting bla macroerne - men synes man kun kan markere macros område i samme ark?
SPG3: Kan man tilknytte dags dato til en celle når der bliver skrevet noget i den? Hvis den står tom skal der ikke tilknyttes noget dato. Hvis man laver en tekst i cellen en anden gang kommer den ny dato på... (jeg bruger det til en "bemærkning" kolonne hvor jeg har brug for at vide hvornår en bemærkning/note er lavet).
SPG4: Jeg har lavet en skabelon til hvordan hver kundes regneark skal se ud, kan jeg copy den til samtlige 200 uden manuelt at skulle ind i hver regneark og trykke paste heh.
Håber nogle kan hjælpe, der kommer nogle flere spg hvis de her går godt =)
Takker på forhånd.
Allan
Excel 2007 hjælp.
Hmmm..
Det ultrakorte svar på dine spørgsmål er, at det godt kan lade sig gøre.
Tror dog som Fuglsang ikke det er en god ide at have 200 ark i samme fil. En database eller en fil pr. kunde er nok en bedre ide.
Hvis du alligevel insisterer på at gøre dette selv i Excel kræver det en hvis programmeringsforståelse og evt. -erfaring for at gøre det selv, da det ikke umiddelbart kan gøres med Excels Makro-optager.
/Esben
Du skal bruge Access i stedet for Excel.
Det kan gøre lige præcis det du spørger om og kan tilmed hjælpe dig med at holde styr på generel statistik omkring kunderne.
Hvis det kun er dig der skal bruge det, burde det ikke være noget du ikke kan klare selv ved at google lidt...
Hvis du vil anvende excel kan du måske bruge denne makro.
'område der skal kopieres
Range("D10:H21").Copy
'(200)antallet af kunder/ark
For i = 1 To 200
'1+i hvis det første navn står i A2
b = Cells(1 + i, 1)
Sheets.Add
ActiveSheet.Name = b
'A1 cellen hvor der skal indsættes
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste
Sheets("Navn på ark med kunderne").Select