Excel-hjælp

#1| 0

Hej.. Håber der sidder en klog mand på Excel, som kan hjælpe mig med følgende:

Jeg vil gerne lave et excel-ark, så når der udfyldes noget i A2, skal felterne B2, C2 og D2 også udfyldes? Og når der registreres noget i A3, skal felterne B3, C3 og D3 også udfyldes, osv! :-)

Jeg har basic applikationen åben, men fatter ikke lige at programmere det! :-)

På forhånd mange tak..

21-12-2013 13:43 #2| 0

I felterne B2, C2, D2 skriver du =A2

dernæst markerer du de 3 felter (B2,C2,D2) og i nederste højre hjørne kan du trække ned så langt som du ønsker. Dermed burde formlen følge med. Du skal gøre dette inden du udfylder A2 med tal.

Håber det giver en smule mening, ellers skal jeg nok uddybe.

Redigeret af Niklasvs d. 21-12-2013 13:44
21-12-2013 13:43 #3| 0

Easy - hvad skal der stå?

21-12-2013 13:58 #4| 0

Niklasvs, jeg tror vi har misforstået hinanden :) Jeg vil ikke have samme værdi til at stå i kolonnerne b, c og d, som der står i A! Jeg ønsker at det er mandatory, at der udfyldes noget i kolonnerne b, c og d, når der indtastes en værdi i a.. :-) men ellers tak for hjælpen! :-)

Hermod: Der skal stå, "Udfyld venligst art, sted og formål".. :-)

21-12-2013 14:07 #5| 0

Går ud fra du har en formel HVIS(...) der skal stå i b, c og d i slutningen af din formel stå HVIS(ER.TOM(A2); " "). Så skulle den gerne forblive tom hvis A2 er tom og udregne hvis der står noget.

21-12-2013 14:10 #6| 0

Ah, havde ikke set det nederste i #4.

Skriv:

=HVIS(ER.TOM(A2); " "; "Udfyld venligst art, sted og formål")
21-12-2013 14:16 #7| 0

Duracell har nailet den.

21-12-2013 14:16 #8| 0

Thanks Duracell! Klasse! PNVA

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar