Aften..
Er kommet i en lidt sick situation!
Kæresten og jeg (Burde) rejser på en uges ferie til Barcelona i morgen (Aalborg-Barca Tur/Retur). Rejsen er bestilt igennem Expedia for et par måneder siden, og har løbende fået lidt mails undervejs, hvor flytidspunktet har været rykket en time frem eller tilbage, no problems.
Men nu sidder jeg lige og tjekker hele rejsen igennem, så vi er klar til i morgen. Så jeg åbner sidste mail jeg har fået fra Expedia, og tjekker lige hotelbooking, flytider stadig er det samme. Det er det, fint! Men går alligevel ind på Iberia´s(Flyselskabet) hjemmeside for at tjekke lidt om booking regler osv. Men får et semi chock, da jeg kan se at i følge dem, har de har udrejse på Torsdag kl 21.50 og hjemrejse Torsdag 18.05. Amen!
Ringer til Expedia hotline, og snakker med Bente, der godt kan se den ikke er helt god, da hotellet stadig er booket fra Tirsdag til Tirsdag og at de ikke har nogen fly mod Barcelona i morgen. Hun vil lige se hvad de kan gøre og ringe tilbage inden 22 i aften.
Hvordan skal man forholde sig til det? Altså nu er jeg en meget tilgivende person:), der sagtens kan accepter at der kan ske udventet ting. Men at en rejse lige frem er flyttet et par dage, synes jeg lige er at stramme den.
Nogen der har oplevet tilsvarende, der ved hvordan man står som kunde/rejsende i sådan en situation?
Mvh
Christian
Expedia, IBeria Brok/Fuck up!
Fløj selv vueling fra Aa til Barca uden de store problemer, ved ikke om det er samme selskab..
Ellers kan kr desværre ikke hjælpe.
Arbejder ved Expedia, men som udgangspunkt er det en uheldig sag. Lige snakket med Bente og der er ved, at blive fundet løsning fra Kbh istedet da der ikke er flyvninger fra Aalborg med Iberia eller nogen af deres samarbejdspartnere (det er Vueling der har lavet bøffen).
Men som udgangspunkt bliver det enten fuld refundering vil jeg mene eller også ændring af datoer. Flyselsskaberne er ret hardcore på det punkt, men uheldig situation. Vil altid anbefale at flyve med flyselskaber som er i Star-Alliancen da man altid kan finde alternativer der.
@Rune
Det er Iberia rejsen er bestilt ved, men Vueling fly!
Nå men update.
Bente ringede igen og fortalte
At de kan tilbyde at vi flyver fra Aalborg-Kbh, Kbh-Barca i morgen, med ankomst kl 23.55. Det betyder at vi mister en halv dag/aften i barcelona i forhold til tidligere rejse plan. Vi skal dog betale Aalborg-Kbh turen 725kr x 2, samt vi skal tage toget hjem til Aalborg næste tirsdag, da vi lander 20.20 i kbh og sidste fly mod aalborg er afgået der. Der skal vi også selv betale tog billetten.
Hun vil ikke give nogen garanti for at expedia vil dække de ekstra omkostninger vi får, da de ikke ved hvor fejlen er begået!
Jesus, altså vi har bestilt en ferie igennem expedia, det kan da aldrig væres vores skyld at dette problem opstår.
@Guldmageren
Lille verden, men godt at se Pn også repræsenteret i rejseverden :)
Lige til at starte med, så er jeg ikke ude på ballade:) Jeg synes bare det er en ekseptionel irriterende sag, når man har gået og forberedt sig på at man skulle afsted på ferie.
Men nu ser jeg lige om vi finder en brugbar løsning, ellers vil jeg brokke mig videre herinde, og se om jeg kan få noget pn medhold!
Nu ved jeg intet om Star alliancen, men vil jeg da huske næste gang.
Christian
Hvornår skal du rejse og hvornår skal du hjem? ;)
Oprindelige plan var afg. i morgen fra Aalborg kl 12.15 - Ank. Barcelona 15.00
Hjemrejse næste tirsdag fra Barcelona kl 8.35, ankomst Aalborg 11.35.
Kan se der er andre afgange fra Aalborg, prøv pres lidt for at få en af dem. Eller ihvertfald pres lidt for, at få noget goodwill. Jeg følger udviklingen lidt på siden. Kan også se, at der er afgange med Air France fra Billund, som ville passe jer tidsmæssigt hvilket ikke koster kassen.
Jeg prøver, men ser jo gerne at vores rejse ikke bliver en forringelse i forhold til vores udgangspunkt. Og en biltur, samt parkering i Billund lufthavn ser jeg gerne mig fri for!
Men tror vi er en tæt på en løsning, men i/Expedia er jo heller ikke interesseret i at punge ud. Men håber at at god service til kunden vinder :)
Okay, kan forstå den er eskaleret til højeste sted nu ;-)
Kan forstå at du nu blir tildelt billetter med andet flyselskab nu fra Aalborg. Fantastisk :)
Derfor jeg aldrig skal booke rejser, fly, biler og lign. ved mægler firmaer..
@Guld
Ja, det var rigtig fint. Og er fint tilfreds med løsningen. Så tak for hjælpen, hvis du har haft en finger med i spillet!
Det lyder jo til det endte super fint !
Men til en anden gang : Lad VÆRE med at bestille den slags via expedia/travelocity osv., du sparer mikroskopiske beløb og ender med den slags bøvl her.
Jeg har endnu ikke været ude for at jeg ikke bare kunne bestille direkte hos flyselskabet til samme pris - indenfor 5-10%.
Hoteller kan man bedre booke gennem rejsesiderne, det fungerer normalt fint, men med flybilletter er det pain-in-the-ass.
Det er jo netop derfor folk booker igennem os Zaphod fordi, at man kan booke hotellerne ved os. Det er ikke småpenge på hoteller man sparer, når man kombinerer en fly- og en hotelrejse. Vi tjener derudover mikroskopiske beløb på flyrejser, da priserne er faste fra flyselskaberne. Det eneste vi tjener er et reservationsgebyr på imellem 90-140 kr. typisk, hvilket i mine øjne slet ikke retfærdiggør de udgifter der er med det når flyselskaberne laver en bøf.
Det er ikke sjældent set at Expedia må gå ind og kompensere kunderne for en afgang fordi, at afgangene ikke passer sammen og kunderne så ikke når deres afgang at Expedia så må ligge 10-20.000 kroner ud for at få kunden fra A til B. Der skal altså sælges ekstremt mange flyrejser for, at tjene det beløb ind igen. På hoteller kan vi typisk tilbyde rejserne væsentligt billigere end, hvis man bestiller det direkte igennem hotellet. Især hvis man kombinerer det i en pakke-rejse.
Jeg er dog enig i at det kan være en pain-in-the-ass, hvis tingene går galt da man skal rådføre sig med agenter fra flyselskabet. Disse har ikke altid åbent, så derfor er det problematisk af og til. Men i forhold til de problemer som der bliver kastet imod Expedia af og til må jeg objektivt sige, at de har en helt ekstrem servicegrad og sætter kunden ekstremt højt.
Jeg har købt gennem Expedia et par gange eller tre uden nævneværdige problemer. De plejer også at være gode til at refundere hotel-ophold frem til dagen før.
Jeg har også tidligere brugt Expedia med succes og vil nok også gøre det igen, hvis jeg skal på en længere rejse med flere mellemlandinger etc. men i øjeblikket fikser jeg bare mine flyrejser selv. Cypern - DK er relativt ligetil IMO :)
Mht. hotel via Expedia har jeg ladet mig fortælle, at hvis man kontakter hotellerne direkte og fortæller om prisen hos en broker, vil de ofte gerne give samme pris som gennem brokeren, da deres net fortjeneste på den måde bliver lidt bedre.
Jeg har dog ikke selv testet det af endnu og man skal jo nok også passe på med ikke forsøæge det alt for aggressivt, men i stedet liste det ind af bagdøren. Hotellet har jo også deres storkunder - brokerne - at tage hensyn til.
@Guldmageren
Jeg bruger skam selv expedia og er glad for det. Det er mere flyselskaberne der er problemet.
Men det ændrer ikke på at man sparer sig selv for mange problemer ved at booke direkte hos flyselskabet da det så udelukkende er dem der har ansvaret for evt. problemer og ændringer.
Og hotellet kan man som regel få til fornuftig pris enten direkte ved hotellet eller ved at søge lidt på de forskellige andre portaler.
Det gode ved at købe en pakkerejse hos f.eks. Expedia er, at man er dækket af rejsegarantifonden hvis der skulle ske noget, det er du ikke hvis du har købt din flybillet direkte hos rejsebureauet, og evt. hotel direkte...
T-Killer skrev:
Det gode ved at købe en pakkerejse hos f.eks. Expedia er, at man er dækket af rejsegarantifonden hvis der skulle ske noget, det er du ikke hvis du har købt din flybillet direkte hos rejsebureauet, og evt. hotel direkte...
Det er en fejlagtig antagelse. Hvis du køber igennem Expedia er du ikke dækket af rejsegarantifonden... endnu.
Du er i stedet dækket af en international rejsegaranti.
Ok så måske ikke lige Expedia, men det er sådan at generelt når man køber en pakkerejse så er man dækket, hvilket man ikke er, hvis man ikke har købt det som en pakkerejse :-)
T-Killer skrev:
Ok så måske ikke lige Expedia, men det er sådan at generelt når man køber en pakkerejse så er man dækket, hvilket man ikke er, hvis man ikke har købt det som en pakkerejse :-)
Det er korrekt. Man er dog ekstremt dårlig stillet, hvis man kun køber fly.
I sådan et tilfælde kan det kun anbefales at bruge et Mastercard og have en forsikring der dækker flyrejser.
100% Enig! Men det er sådan idag at man ikke behøver at købe sin rejse med Mastercard for at være dækket, hvilket man skulle tidligere...
Man skal have købt rejsen med MasterCard for at bruge rejseforsikringen i forhold til bagage. Det skulle vi i hvertfald i juli i år.
Præcis. MasterCard er bare bedre at betale sådan noget med, da de også kan tilbageføre penge og annulere igangværende transaktioner i situationer med konkurs og andre situationer.
Man skal også huske på at normale VISA kort har en grænse på internationale transaktioner på 20.000,- pr. 30 dag. Mange rejser via Expedia for en hel familie med fly, rejse, bil osv. er over det beløb.
Jeg har mit Mastercard i Sydbank og jeg har på skrift at jeg IKKE skal benytte mit kort for at være omfattet af rejseforsikringen, men korrekt tidligere skulle man betale rejsen med kortet for at være dækket..
Om det så er en speciel regel Sydbank har lavet tør jeg ikke og sige..
Som I kan se af vedlagte skal man IKKE betale sin rejse med kortet for at være omfattet af rejseforsikringen :-)
www.sydbank.dk/privat/produkter/kort/mastercardkredit/rejseforsikring/spmaal-svar#mcbetalt-rejse
Sydbanks vilkår for rejseforsikring og Mastercard behøver langt fra at være identiske med alle andre bankers vilkår.
Et mastercard kan være tilknyttet uendelig mange muligheder så som forsikringer, rabatordninger, bonussystemer osv.
Derudover skal man ikke blande rejseforsikring sammen med konkursforsikring, hvor man som udgangspunkt er bedre stillet ved betaling med Mastercard end Visa/Danmark, da dette kort sidestilles med kontantbetaling i konkurssager.
@Guldmageren
Køber man rejser ved Expedia eller hur? Forstået på den måde at indgås der en aftale mellem forbrugeren og Expedia, hvor Expedia leverer en realydelse og forbrugeren leverer penge?
Ceres skrev:
Sydbanks vilkår for rejseforsikring og Mastercard behøver langt fra at være identiske med alle andre bankers vilkår.
Et mastercard kan være tilknyttet uendelig mange muligheder så som forsikringer, rabatordninger, bonussystemer osv.
Derudover skal man ikke blande rejseforsikring sammen med konkursforsikring, hvor man som udgangspunkt er bedre stillet ved betaling med Mastercard end Visa/Danmark, da dette kort sidestilles med kontantbetaling i konkurssager.
@Guldmageren
Køber man rejser ved Expedia eller hur? Forstået på den måde at indgås der en aftale mellem forbrugeren og Expedia, hvor Expedia leverer en realydelse og forbrugeren leverer penge?
Det var netop det jeg skrev at Sydbank's ordning ikke nødvendigvis var identisk med andre banker :-)