Eyefinity (5870 eyefinity 6)

#1| 0

Hej PN's computer eksperter.

Jeg går ud fra at mange af jer kører med Eyefinity, da i jo er pokerspillere :)

Så derfor har jeg et spørgsmål.

Jeg var nede og købe 3x 24" 1920x1080 asus skærme i www.dataengros.dk

+

En computer med følgende specifikationer.

ASUS P755D-E/LX DDR3 - 1156
INTEL-QUAD-CORE-I7-870-2.93GHZ
RADEON 5870/1GB-DDR5 PC-EX XFX
4GB (2X2) KINGSTON-KHX1600-C9
1TB WD BLACK-WD1002FAEX SATA3
SAMSUNG DVD-BRÆNDER 22X SATA
LIAN LI ARMORSUIT PC-P5OR-RØD
CORSAIR TX 650-STRØMFORSYNING

LYD OG NETKORT ONBOARD.

Jeg sagde udtrykkeligt at jeg skulle have en PC der kunne køre eyefinity og spurgte om PC'en kunne køre det med 3 almindelige skærmstik (DVI, AGV, HDMI). Det svarede han ja til.

Jeg kommer hjem med computeren og finder ud af at man skal have en aktiv displayport for at få den 3. monitor til at virke.

Jeg går ned i butikken og klager over dårlig informering - Jeg bestiller en aktiv displayport hjem (egen regning) efter vejledning af butikken.

Den aktive displayport til ~500 kr. viser sig ikke at være aktiv alligevel.

Sender displayporten retur og går ned i butikken igen.
Nu siger de at jeg kan opgadere mit RADEON 5870/1GB-DDR5 PC-EX XFX til Radeon 5870 Eyefinity 6 for 500 kroner og så behøver jeg ikke nogen aktiv displayport.

Nu er jeg kommet hjem og har fået sat det til, og har det præcis samme problem som før.

Når jeg prøver at extende til den 3. monitor siger den:

To extend the desktop, a desktop or display must be disabled.

Desuden er der også noget jeg synes virker mistænkeligt.

Inde i Catalyst control center (Desktop and displays)
Er der billeder af 3 skærme hvor 2 af dem ligner almindelige PC monitore og den sidste ligner et fjernsyn

Desuden står der også noget forskelligt når man kører markøren hen over dem.

På de normale PC skærme står der "DFV" Imens der står "DTV" ved det billede som ligner et fjernsyn

Håber at jeg kan få noget hurtig og god vejledning da jeg er ved at være godt træt af det her. Var meningen det hele skulle have kørt for 1 uge siden.

Mvh Metalby

31-10-2010 13:01 #2| 0

Du skal bruge displayport direkte til 3. skærm. Hvis den ikke har DP indgang skal du bruge en aktiv adaptor :>

Dvs. enten 3x DP direkte i DP på skærmene eller HDMI/DVI/DP med aktiv adaptor.

Skod med den vejledning, det nemmeste for dig ville have været at købe eyfinity kortet og 3 skærme med DP.

31-10-2010 13:12 #3| 0
OP

Fuck hvor er det til grin af butikken. Går ned og giver dem en skideballe de sent vil glemme imorgen.

Tak for hjælpen dikki.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar