Kevin kører i Australien.. wuuuhuuu
F1 2015
Surt for McLaren.
Hvordan fungere reglerne egentlig? Kører Kevin i Alonsos navn og skraber point ind til ham? Eller er det bare et spildt løb for Alonso og dermed McLaren?
Nitrrrrrram skrev:Hvordan fungere reglerne egentlig? Kører Kevin i Alonsos navn og skraber point ind til ham? Eller er det bare et spildt løb for Alonso og dermed McLaren?
Kevin får ikke points til Alonso, han får dog til McLaren i konstruktørernes VM, så det er ikke helt spildt.
Lad os nu antage at Kevin skulle vinde løbet, kan man så komme i en situation hvor man er nødt til enten at sætte button eller Alonso af for at give Kevin chancen for at gå efter verdensmesterskabet?
Dette er nok et helt håbløst spørgsmål, men jeg ved vitterligt ingenting om motorsport :)
kan sagtens godt være efter sidste års start.. uanset hvad er det fedt at se Mini Mag på bane igen..
Kan også være 1 af dem kradser af i et af løbende så er det meget nemmere at vælge :-)
Rolig nu.. McLaren bilen er elendig igen i år.. Gætter på honda motoren giver op halvvejs når de skal køre løbstempo.
Nitrrrrrram skrev:Lad os nu antage at Kevin skulle vinde løbet, kan man så komme i en situation hvor man er nødt til enten at sætte button eller Alonso af for at give Kevin chancen for at gå efter verdensmesterskabet?
Ja det ville de blive nød til.
Men hvis bilen skulle vise sig at være god nok til at Kevin vinder løbet (1 ud af 1 million i chance?), så slutter Button også deropppe omkring, og så smider de Alonso ind i bilen for resten af sæsonen.
Jeg kan ikke se noget scenarie hvor at Alonso/Button bliver reservekører, det er formentligt også indskrevet i deres kontrakt at de er første kørere medmindre lægerne mener noget andet, som netop er tilfældet i Australien.
Motoren virker godt nok ikke pålidelig og heller ikke det elektroniske system hos McLaren. Men se bare på Red Bull sidste år. Det var en sensation da de i testene kunne køre et par omgange uden stop, men i løbene var bilerne ret pålidelige (måske på nær Vettels til en vis grad). Man kan håbe på det samme for McLaren.
Tuborg86 sagde det mht. reservekører. Kevin kommer ikke fast ind. Kun hvis en af de to nuværende kører eller holdet bryder kontrakten og en kører afskediges.
Bliver underholdende at se Kevin i Melbourne. Bliver mærkeligt når han ikke er der i sæsonens 2nd race. Æv.
Grev_michal skrev:Kan også være 1 af dem kradser af i et af løbende så er det meget nemmere at vælge :-)
Virkelig en usmagelig kommentar
Arhh er man lidt sart Gleerup.
Når man frivilligt vælger at sætte sig ind i en bil og køre 300 km/t for at tjene penge og have spænding. Så må man sgu også godt have lov til at hygge sig lidt over når det går galt. Der er forskel på når folk kommer til skade i f1 og når folk som ikke selv har bedt om det gør det.
Det er i hvert fald min holdning :-)
Grev_michal skrev:Arhh er man lidt sart Gleerup.
Når man frivilligt vælger at sætte sig ind i en bil og køre 300 km/t for at tjene penge og have spænding. Så må man sgu også godt have lov til at hygge sig lidt over når det går galt. Der er forskel på når folk kommer til skade i f1 og når folk som ikke selv har bedt om det gør det.
Det er i hvert fald min holdning :-)
Så du mener F1 kørere har bedt om at komme til skade?
De har selv bedt om at tage risikoen. Flere af dem har selv udtalt at hver gang de sætter sig bag rettet er der 20% chance for de dør. Så mener jeg altså ikke det skal være offentlig pli at folk skal sidde og græde snot over det. :-)
Man behøves muligvis ikke at græde snot over det. Men du skal squ ikke sidde og klappe i dine små fede hænder over det, når det sker.
Jo lidt skal jeg :)
- men jeg kan da godt mærke at en del er uenige om at man skal det :D
Nitrrrrrram skrev:Lad os nu antage at Kevin skulle vinde løbet, kan man så komme i en situation hvor man er nødt til enten at sætte button eller Alonso af for at give Kevin chancen for at gå efter verdensmesterskabet?
Dette er nok et helt håbløst spørgsmål, men jeg ved vitterligt ingenting om motorsport :)
Nej.
Grev_michal skrev:Arhh er man lidt sart Gleerup.
Når man frivilligt vælger at sætte sig ind i en bil og køre 300 km/t for at tjene penge og have spænding. Så må man sgu også godt have lov til at hygge sig lidt over når det går galt. Der er forskel på når folk kommer til skade i f1 og når folk som ikke selv har bedt om det gør det.
Det er i hvert fald min holdning :-)
Håber du falder og ikke rejser dig igen.. Sørgelig sørgeligt menneske.......
Kamstrup skrev: Håber du falder og ikke rejser dig igen.. Sørgelig sørgeligt menneske.......
wow din kommentar siger vist alt hvad man bør vide om dig.
Grev_michal skrev: wow din kommentar siger vist alt hvad man bør vide om dig.
Spot on : )
Kamstrup skrev:Spot on : )
Var nødt til at give dig et like - Det er lidt stort at du selv kan se den er gal. Håber du får lidt glæde tilbage i livet
dine indlæg er helt væk imo og du viser lidt om hvor stor en idiot du må være siden du sidder og nærmest håber på at en af kørerne dør i et løb! Siger ikke du skal græde snot over det, men det andet er virkelig dårlig stil...og ja så må du godt kalde mig sart, jeg vil nok nærmere kalde det normal
Du har selvfølgelig ret til din mening Gleerup ligesom jeg har til min. Jeg har så ikke noget behov for at kalde dig idiot - Jeg tror du kan gavne lidt af at have lidt selverkendelse ligesom Kamstrup.
Gå nu i seng Grev_Michael!
At juble over andre mennesker som kommer til skade eller det der er værre, bør distagnoseres som retardo x faktor-uendelig!
MoPe skrev:Gå nu i seng Grev_Michael!
At juble over andre mennesker som kommer til skade eller det der er værre, bør distagnoseres som retardo x faktor-uendelig!
Men at ønske at folk dør ligesom kamstrup gør er bedre ?
Hvor pokker får du 20% fra? Det var vist i 70'erne. Før sidste års ulykke var senna den sidste der døde
Nej. I virker begge ganske usympatiske. Men det faktum, at vi har to af jeres typer i tråden legitimerer jo ikke de udtalelser I hver især formår at udbasunere.
Selvfølgelig skal man ikke fryde sig over andres ulykke. Det siger sig selv. Når det så er sagt, synes jeg faktisk ikke, at din første kommentar er så forfærdelig, som Gleerup forsøger at gøre den til. Det er først i din anden kommentar, at du for alvor brillerer
Der er en artikel om det her:
http://www.bbc.com/news/magazine-24172885
Det er selvfølgelig retorisk ment, men risikoen er alligevel pænt stor.
Det bedste han kan få ud af det er nok et sæde næste år (hvis ikke mclaren så et af de mindre hold), hvis han får vist sig godt frem til løbet.
blev han ikke 3'er sidste år i Australien ? Så der er vel muligheder
han blev 3'er men det blev senere rettet til en 2. Plads da Ricciardo blev diskvalifikaceret
Grev_michal skrev:Der er en artikel om det her:
http://www.bbc.com/news/magazine-24172885
Det er selvfølgelig retorisk ment, men risikoen er alligevel pænt stor.
Hvor de snakker om filmen rush, der tager udgangspunkt i 70'erne. Og selv for den tid er det voldsomt overdrevet.
læs hele artiklen evt
Det har jeg gjort. Prøv at gør det samme. Ikke mere derail herfra.
Grev_michal skrev: Men at ønske at folk dør ligesom kamstrup gør er bedre ?
Undskyld hvad? Jeg synes stadig du er langt ude med dine indlæg? Lidt ligesom at se en fodboldkamp og håbe en får hjertestop? Hvem er du!!??
Edit: Heller ikke mere derail her fra.. Håber det bedste for kevin, tror desværre hans formel 1 karriere er slut. : (
Grev_michal skrev:blev han ikke 3'er sidste år i Australien ? Så der er vel muligheder
Sidste år havde de en bil med muligheder. I år er de lysår bagud teknologisk. Bliver spændene at se om de overhovedet får begge racere med i mål.
Kamstrup skrev: Undskyld hvad? Jeg synes stadig du er langt ude med dine indlæg? Lidt ligesom at se en fodboldkamp og håbe en får hjertestop? Hvem er du!!??
Edit: Heller ikke mere derail her fra.. Håber det bedste for kevin, tror desværre hans formel 1 karriere er slut. : (
Det er jo netop der du er helt afmarcheret - At en fodbold spiller får hjertestop under en kamp er ikke nogen nævneværdig risiko - så derfor har de heller ikke "opsøgt" det, så er det tragisk i stedet for (tragi)komisk. At du så ikke forstår så enkle nuancer også bare hopper direkte over til "jeg håber du dør" det er derimod rigtig rigtig sørgeligt.
heller ikke mere derail herfra bla bla
Kevin havner ikke på podiet. Hvis han havner i top 10, er det en mindre sensation. Hvis han (eller rettere bilen) fuldfører er det en overraskelse.
Det han kan gøre, er at køre hurtigere end Button i tidstagningen, og vise, at han stadig er en god kører der er værd at satse på i F1 efter denne sæson.
Mht. 20% - what?!?
Hvis der var 20% chance for at dø under sådan et løb, ville der i snit dø 4 af de 20 startende kørere i hvert løb - just showing you the facts of that math!!!
Mht. chancen for at dø bag rettet i en F1 bil og chancen for at dø generelt, når man kører på vejene. Der er altid en chance for at dø, når man starter motoren på sådan en, og begiver sig ud på en vej, hvor der er andre køretøjer - men derfra, og til at man fryder sig over at en F1 kører dør, er lidt langt ude. Manden/kvinden der dør i sin bil på vej til arbejde vidste jo også at der var en chance for at dø.
Så umiddelbart er det min holdning at der kun er en lille gradbøjning fra at fryde sig over en mand drabt i en almindelig bilulykke til en mand dræbt i en motorsportsulykke.
de 20% er bare retorisk som de også kommer ind på i artiklen. Men de skriver at sandsynligheden for at dø i et f1 løb svarer til sandsynligheden for at dø på en alm vej hvis man kører 3 mio km. Det er vel at mærke pr ræs. Nu ved jeg ikke hvor stor sandsynligheden er for at dø hvis man skal sidde bag rettet på vejen i 3 mio km x 20 om året. Umiddelbart ville jeg sige den er stor.
At komprimere den risiko på vejen også over til et 6 timers ræs eller hvor lang tid det nu tager er noget helt andet. Så nej jeg mener bestemt ikke at et alm bil uheld kan sammenlignes med køre konkurrencer
OK, så det er den større risiko der gør, at man godt kan fryde sig over ræcerkørernes død, mens man begræder den almindelige bilist?
IMO en meget lille gradbøjning.
Så fryder du dig også over soldater der er blevet dræbt af vejsidebomber, eller hvad? De har da om nogen en stor chance for at dø, og har selv valgt det.
Jeg synes du ser lidt unuanceret på det.
en f1 kører vælger at en høj risiko for at dø: Motivation: Penge,Berømmelse,Spænding
en soldat vælger naturligvis også en høj risiko men motivationen er for langt de fleste meget anderledes.
Grev_michal skrev:Det er jo netop der du er helt afmarcheret - At en fodbold spiller får hjertestop under en kamp er ikke nogen nævneværdig risiko - så derfor har de heller ikke "opsøgt" det, så er det tragisk i stedet for (tragi)komisk. At du så ikke forstår så enkle nuancer også bare hopper direkte over til "jeg håber du dør" det er derimod rigtig rigtig sørgeligt.
heller ikke mere derail herfra bla bla
"Jeg håber du dør" Hvor kom den fra? Håber jeg ikke for nogen..
Men grav du bare videre Grev_Michal..
Se post #19 ?
Der er ikke penge og berømmelse med i ligningen for en soldat, men de gør det da forhåbentligt for deres motivations skyld - og jeg er ret sikker på, at mange også vælger at tage til et land i krig for spændingens skyld. Og de har jo netop valgt det selv - de er ikke blevet presset til det, og de er klar over risikoen.
Jeg mener også her der kun er tale om en meget lille gradbøjning, og i alle tilfælde er det da sørgeligt, at folk dør af det.
tjah en del soldater gør det også for at forsvare deres land, opretholde frihed, nedkæmpe diktators etc men ok de dyder er måske det samme som at fræse rundt i bil ?
Kamstrup skrev:ja? Du tolker den selv.
og hvordan var den så ment ? at jeg falder og lever et yderst produktivt liv som gulvlakerings slikker ?
stop
Grev_michal skrev:tjah en del soldater gør det også for at forsvare deres land, opretholde frihed, nedkæmpe diktators etc men ok de dyder er måske det samme som at fræse rundt i bil ?
Det er langt de færreste danske soldater der kæmper for at forsvare deres land, når de kæmper med Nato styrker i mellemøsten.
Mit bud er, at langt de fleste danske soldater tager i krig primært for oplevelsen og spændingens skyld. Men uanset hvad er det sørgeligt når de dør, ligesom det er sørgeligt når en Allan Simonsen dør under et Le Mans, eller den fulde mand kører ind i et træ og dør, eller når bilisten uden vinterdæk kører galt på en glat vej og dør.
Det er også fair nok Torstens - vi er bare ikke helt enige på det punkt. Min empati kører ikke på automatisk robot facon :D
@SuperKrikken
Jeg synes lige at Kamstrup skal have lov til at forklare sig først.
Hugging Gun skrev:Kevin kører i Australien.. wuuuhuuu
Spørgsmål er om han også tager Malaysias Grand Prix 14 dage efter? Bliver spædende at se hvordan det forløber sig : )
@Kamstrup, hvorfor tror du, at Kevins f1-karriere er slut?
@Grev_michal
En f1-kører vælger ikke en høj risiko. I forhold til andre erhverv og sportsgrene er det i F1 blevet højest usandsynligt at afgå ved en ulykke eller opleve varige men/permanent skade.
Jeg kan følge, at man ikke kan kalde det en tragedie, at nogen dør som følge af motorsport, i den forstand at det (men allermest i andre motorsportsvarianter) ikke er yderst usandsynligt. Hvor det at få en fatal kræfttype kan være tragisk. (Imo kan alle former for død være tragiske qua den smerte og sorg det kan skabe hos efterladte)
Der er imidlertid _enorm_ forskel på ikke at beskrive noget tragisk, men at formulere sig således: "have lov at hygge sig lidt over når det går galt".
Nu ved jeg godt, at vi sidder over Internettet og i virkeligheden hygger du dig forhåbentlig ikke over dødsfald og den smerte personens familie og venner måtte opleve, men cmon altså. Der er ikke så meget at diskutere eller forsvare fra din vinkel: enten er du empatisk eller også er du ikke.
Jamen det er så svært at komme ind i det game. Han har været inde og er "ude" nu. Selvfølgelig er han reserve kører. Meen der kommer så mange op gennem rækkerne, som har flere penge med ligeså meget talent.
Han fik en sæson sidste år og er blevet fravalgt i år og i et game hvor du får en chance til at bevise/penge i lommen, så er det svært at komme videre hvis du sidder fast.
Nu ser vi. Men er ikke mange som får second chance i det game : )
Du kan have ret. Men i konteksten skal man også huske, at han konkurrerede om en plads med Button, en verdensmester, med en enorm fangruppe og McLaren tog alligevel sin tid om beslutningen. Havde de ikke ville bruge ham fremadrettet eller set potentiale, var Vandoorne nok blevet reservekører. Foruden det har flere kører jo rost hans kørsel (måske på nær Massa), samt Ron Dennis og Eric Boullier, især førstnævnte, taler stadig om at han har et enormt potentiale. Hvis der skulle være et problem, vil jeg tro at det er penge, som du selv skriver; flere danske virksomheder skal åbne øjnene op, for der er hundredmillionvis af seer og gode reklamemuligheder.
Jamen konkurrerede han nu også om den plads mod Button? Jeg vil mene han blev smidt væk pga alonso kom til. Og så måtte Button og Kevin slås om nr2 - Hvilket var håbløst svært for kevin mod Netop Button med titel, fangruppe, solid stabil kører. Håber da ikke jeg får ret. Det bliver ihvertfald en hård opgave han kommer på.
Bare se på Marcus Sørensen. Han kommer heller ikke videre.. vil hele tiden være andre der springer foran- nye talent.