Fair at klage???

#1| 0

Sender denne besked til min bankrådgiver:
"Fik for noget tid siden det her at vide:
'Jyske Inv. glob. akt. - tab på 3.173 kr.
Jyske inv. favo.akt. - tab på 2.447 kr. = i alt 5.620 kr.
De to ovennævntekan fraktækkes i eventuelle fremtidigaktieindkomst - altså hvis du i fremtiden sælger nogle aktiereller obligationer som du har haft fortjeneste på. Du kan gemme tabet uendeligt. Dvs. at du også om fx. 10 år kan fra-trække de 5.000 kr. i din aktieindkomst, hvis du først om 10 år opnår en gevinst.

Jyske Inv. nye Obl mar. - tab 2.302 kr.
Dit tab kanfratrækkes i din aktieindkomst - altså det du får i renter af dine opsparinger.'

Jeg kan ikk finde ud af hvilke rubrikker på skat.dk, jeg skal registrere tabene i¤

På forhånd tak
Jesper"

Og får dette svar:
"Hej Jesper
Jeg kan ikke sige dig hvilken rubrik det skal registreres i. Der må være en vejledning der inde du kan følge. Ellers ring til SKAT.
Mvh
xxx"

Som overskriften - fair at give hende et gult kort? (det kalder de det i Jyske Bank)

26-04-2009 23:34 #2| 0

Og self deres klagesystem er midlertidig ude af drift, hvilket jeg først får at vide efter jeg trykker "send", så nu er min klage slettet og jeg skal til at skrive den igen!

26-04-2009 23:39 #3| 0

ehh? ring til skat hvis du ikke kan finde ud af det....

26-04-2009 23:47 #4| 0

Ja, self og det gør jeg da også nu. Men det kan da ikke tage hende meget mere end et par minutter at finde ud af, da hun trods alt arbejder med dette til daglig.

26-04-2009 23:48 #5| 0

Har du realiseret tabet?

26-04-2009 23:51 #6| 0

Ja, de blev solgt i sommer.

26-04-2009 23:56 #7| 0

Bankrådgivere udfylder mig bekendt ikke selvangivelser og lignende. Tror du er kommet til at forveksle hende med din revisor ;)

Ovenstående taget i betragtning, så syntes jeg ikke det er i orden at klage, men hvis du er utilfreds med serviceniveauet, så fortæl det dog til hende i stedet for at sende et "gult kort" til hendes supervisor, som så sender dig et std. svar om at det er taget videre, hvorefter han bekræftiger hende i at hun har gjort ret i ikke at agere revisor for dig.

Det eneste du får ud af det er et anspændt forhold til damen der tager sig af dine penge, og det kan vi vel godt blive enige om ikke er optimalt?

26-04-2009 23:59 #8| 0

Som RSM

27-04-2009 00:13 #9| 0

@Rsmadsen
hehe ja, hun har helt sikkert ikke en revisorudd. Men når det så er sagt, så kan det ikke tage hende meget mere end 2 min. at finde ud af det og banker er servicevirksomheder.

Det virker lidt som om, at hvad jeg antager en bankrådgiver bør vide noget om, er langt fra, hvad de i realiteten ved noget om.

Jeg læser også lidt hende svar lidt som om, at hun antager jeg ikke engang har været inde på skat.dk og selv prøve at finde frem til den rette rubrik. Det, at jeg i øjeblikket føler, det er provo, ligger jeg dog i, at jeg har fået meget lidt søvn her i weekenden og så derfor jeg lige vender det her problem med PN.

27-04-2009 00:15 #10| 0

Det virker ikke rimeligt at en bankrådgiver skal kende rubriknummeret på fradrag i aktieindkomsten.

Bankrådgivere arbejder IKKE med skatterådgivning, da dette så ville fald ville falde ind under deres rådgivningsansvar. De bør derfor være uddannede revisorer for at kunne rådgive om det. Det er de færreste.

Det er derfor ikke fair at klage imo. Din rådgiver har allerede gjort rigeligt ved at forklare dig om fradragsmulighederne.

Kontakt Skat, eller få en revisor hvis du er for doven.

27-04-2009 00:22 #11| 0

PN har talt og det lyder egentlig meget fornuftigt og gider heller ikke til at skrive min klage igen.

Takker for jeres tid :-)

Sov godt

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar