Var lige med en kammerat og klare indkøb af noget mad til weekenden. Desværre er alle fornuftigte butikker lukket, så vi må rende i Fakta i stedet. Altså verdens værste butik. Altid kø, dårlige og gamle varer etc. Men WTF vi sku jo ha noget at æde. Indkøb går fint - op til kassen og selvfølgelig 50 m kø, nå ja, hvad kan man forvente?
Kommer endelig op som nr 2 i køen. En fyr foran os har varer for 214 kr men har kun 200 kr altså OMG. Nå han skal returnere noget og her brænder hele Fakta altså sammen. Kassedamen er åbenbart ny eller dum i job fordi hun ved ik hvordan man returnerer. Så hun tilkalder samtlige andre ekspedeienter i butikken - dvs. 3. Det betyder altså at al ekspedition er bremset på grund af de her latterlige 14 kr. Her er jeg allerede godt på vej på tilt og siger om de ik bare kan smide de 14 oven i min regning. Intet svar, altså OMG.
Jeg gentager selvfølgelig. Denne gang kigger frk. dum i job op og smiler - say what?
Scenariet fortsætter, 3 minutter senere, 3 ekspedienter der fumler med systemet. Jeg bringer igen mit forslag op. Denne gang kigger ekspedient #2 op smiler og siger "nej nej".
10 minutter senere, jeg er på vej på life tilt. For femte gang siger jeg - denne gang bestemt - "smid nu de 14 kroner oven i min regning" - hvor så frk dum i job svarer "virkelig, jeg troede du jokede" Altså OMFG tilt - det tar kun 5 minutter my ass.
Handler aldrig i den butik igen :-)
K
Fakta OMG Tilt
lol badbeat - jeg bryder mig nu egentlig meget godt om Fakta, men det er fordi deres reklamer er mega sjove............................................................
"Det tager kun 5 minutter at handle i fakta, men vi vil så gerne have du bliver lidt længere"
Det var derfor kassekællingen ikke gad at acceptere dine forslag - du havde "underskridt" grænsen for at være der i 5 min? :D
Hold kæft du er nederen! Brug dog dit krudt på bloggen! Du er jo verdens største brokkehoved, måske i konkurrence med mig. Shiiiat.
-Thijs
Ret utroligt at det synes at være generelt for Fakta er det er noget skod. Andre "Discount" butikker er i stand til at holde en anstændig standard - men Fakta har ¨åbenbart et koncept hvor de skal være de skal være håbløse....
ja de skal jo leve op til mottoet, så du havde åbenbart været lidt for hurtig..
Hvorfor gav du ikke bare den uheldige og indkøbsivrige bistandsklient de 14 kroner i hånden, så Frøken Underbetalt kunne slå beløbet ind på kassen.....?
Den sjove krølle på historien er i øvrigt at det viste sig de ikke kunne smide 14 kroner oven på min regning, men da de fandt ud af det var fyren langt væk - lol.
Fordi jeg ikke opererer med mønter. Endsige danske kontanter.
Altså omg
Jeg synes at der mange udmærkede fakta butikker.
Jeg synes at man ofte hører lidt for meget brok fra folk der ikke ved hvor stressende det er at have et Mc Job i et supermarkede. Noget der på trods af min egen erfaring med butiksarbejde kan pisse mig af er den ældre kvinde der arbejder i min lokale NETTO. Hun scanner een vare ad gangen, ganske langsomt, og holder en lille pause på mindst et sekund før hun løfter den næste vare fra båndet. Enhver ung person var blevet fyret efter en uge hvis de ikke var blevet hurtigere end hun er efter jeg ved ikke hvor lang tid.
Ja, så forstår jeg bedre, men situationen du har beskrevet er altså pretty standard i FAKTA....
hvorfor bad du ikke bare fyren om de 200 kr, skubbede ham til side og tog hans regning på kortet?
Men enig, fakta stinker!
Jeg handler ind for dig, du lærer mig at spille poker ?
Det var 14kr!
Sgu da ikke alle der render rundt med den slags extra penge!
Du kommer sikkert med i en af deres reklamer om en måned.. 100 på det var skjult kamera :D
fakta er seriøst en nederen butik... Mener okay det er discount, ok men det er netto og ligende sgu da også, og her ligner det ikke der er nogen der har pisset på alle varene, og folkene ved kassen er som regel ikke 100% retarderet...
@djoffer
hei djoffer er du min djoffer AKA Henrik??
Får altid konen til at handle.Nemmere og billigere.;-)
@K
Og så er Fakta efter sigende det rene Harrod´s ifht Rema000 og Aldi.
Syntes tit det er at fortrække at lave noget selv hvis man har spist meget ude på det seneste, er lidt ligesom at bo på hotel, fint i starten... Men i længere tid orker man det bare ik rigtig, eller det er self. fedt nok, men andre gange vil man bare have sin egen seng eller en god gammel leverpostejmad med agurk :D
LOL prøvede det samme i foregårs, der drejede det sig om fucking 50 øre.. stod fjerde i køen og da jeg fattede hvad problemet var, var min tålmodighed long gone, og gav den lille dreng 50 øre så han kunne få hans sodavand(og der var gået over 5 min).. ffs de sateme helt blanke de ekspedienter i fakta.
Jeg er næsten 100 på at folk kan komme med eksempler fra Netto, Aldi, Rema, Bilka, Tøfex osv. osv. Men nu er det jo bare lige cool at disse Fakta.lol da.
ALDI FTW! Står aldrig i kø i mere end 10 sek! (ok, 30 sek på en uheldig dag)
Thjaa.... nu burde simpel logik jo sige at handlingen at lægge 14 Kr. oven i din regning nødvendigvis må inkludere minimum en ligeså avanceret øvelse som at tage en vares pris retur how herren med de 14Kr. for lidt.
Havde du været smart havde du tilbudt herren direkte de 14 Kr.
Så næste gang du er i Fakta og en ny kasse-dame/-herre har problemer med noget kan du trøste dig med at du ikke er klogere end dem? ;-)
Mvh
Eksplicit
Som i øvrigt også hader min lokale Fakta men ikke giver det stakkels personale skylden.
@Eksplicit
"Havde du været smart havde du tilbudt herren direkte de 14 Kr."
Det er lidt svært, når Kalash ikke opererer med mønter. Endsige danske kontanter.:D
Men grineren historie:D
Lillie@ så du ventede over 5 min. med, at give drengen 50øre? ;-)
@ Gramm0
Det er sgu da fordi du er den eneste, der handler der!
@Eksplicit
Det er sgu da ikke så svært.
Ekspedienten tager 200 kr fra den første kunde og har nu -14 i kassen. Derefter lægger hun 14 kr til Kalash' dankort-beløb, og vupti så stemmer kassen igen.
Absolut ingen problemer i det.
Dog har jeg lige en historie fra min lokale Føtex:
Det er fredag eftermiddag og der er en masse folk ved kasserne. Jeg har endelig fået de ønskede varer i kurven og stillet mig i den lange kø. Da jeg endelig er nr to i køen får den lille frøken i kassen problemer.
Kunden foran mig hæver 180 kr over beløbet og lægger en 20'er ved siden af. Frøken Underbetalt giver ham derpå 160 kr tilbage, hvilket manden lige gør hende opmærksom på. Hun forstår ikke at hun skal lægge 20 kr til de 180 og give ham 200 tilbage. Manden forsøger at forklare hende at han gav hende en 20'er ekstra, hvorpå hun giver ham 20'eren tilbage og skal til at ekspedere mig. Det ender med at der bliver tilkaldt en "chef" som så kan give manden sine 200 kr.
Frøken Underbetalt forstod aldrig hvorfor manden skulle have 200 kr og ikke 160.
@Razga
Livet er bare ikke så simpelt. For det første kan "systemet" ikke bare lige ligge xx kroner oveni en andens bon osv.. For det andet kan man kun hæve hele 100 over beløbet i fakta-butikkerne, og altså ikke ex. 14kr over.
@Birchvip
Jo det er meget simpelt.
Der behøver jo ikke være noget i systemet som ved at der kun kommer 200 kr i kassen, selvom man slår 214 ind. Gælder også den anden vej
Problem solved.
@razga
så stemmer kassen ikke når den skal gøres op.
Det har jeg selv prøvet, da jeg sad i kassen i en butik som 18-årig (heldigvis kun et sommerjob)... Men der var der heller ikke nogen, der ville kunne fortælle mig, hvordan man refunderede et givent beløb, og der var pænt mange kunder i kø...
Løsning: Lad kunden vælge den vare, han ikke vil have. Lad os sige, at den koster 15 kr. LÆG DEN TIL SIDE. Giv manden en krone tilbage på hans 200 kr, da han nu kun skal af med 199 kr... Betjen de andre kunder... Når butikken er ved at være tom (lige før lukketid eller noget), så find ud af, hvordan du kører varen tilbage igennem systemet...
Hvordan kan det være svært at komme frem til...?
Åbenmos nu KK for 100BB, især i faktanizzle
@TheVestein
Kunde 1 betaler 14 kr. for lidt og kunde 2 derefter hæver på 14 kr. over beløbet og lader dem ligge i kassen. Hvorfor passer kassen så ikke når den skal gøres op?
@Razga
Ja snildt. Hvis Kalash siger 100kr over, og får 86kr tilbage. Så går det op. Men hvis nu ikke Kalash har planer om at gå rundt med 86kr på lommen bliver det jo lidt svært.
@K_B_B
Jeg arbejder i Fakta. Og det _ER_ en begrænsning og ikke en politik. Systemet kan ikke lave andet end hele hundrede over beløbet, let's say 100, 200, 300 etc.
@ZorroDK
Sådan kunne det sagtens gøres. Men så langt og hurtigt tænker en lille 16-årig pige, som lige er kommet fra skole og nu bliver overfuset af en eller anden random ikke. Bær dog over med det.
@Til alle jer der sviner kassemedarbejderne
Lad dem nu være for hulen. De får en kort oplæring i et kaotisk underbemandet supermarked. De får en ringe løn og de får vrede kunder fra dag ét. De har intet begreb om varer, priser eller kundeservice.
Og det er altså ikke deres skyld. Jeg hader dem der står og sviner kassemedarbejderne fordi der er 8 kunder i køen, der ikke er pris på agurkerne, at cowboytoast er udsolgt og at flaskeautomaten driller. Det er sgu da ikke deres skyld ffs!!!!!!!!!!!!!
Bed istedet venligt om at tale med chefen - der også er underbetalt og højst sandsynligt ikke én dag over 24 år. Han arbejder 69 timer om ugen for at lave 24.000K før skat. Han får bonus, hvis hans svind- og lønprocent er i bund. Han er blevet forfremmet fordi han kan løbe stærkt og møde til tiden. Ganske få af dem har lederevner og den rette modenhed man ville kunne forvente. Så når i får fat i ham, kan i ikke engang her forvente at få den rette behandling!
Og hvorfor mon????????
Fordi FAKTA og NETTO er Discount butikker, hvor prisen er det eneste der tæller! Og så kan man ikke forvente glade medarbejdere der helt af sig selv hilser på kunderne og spørger: "Sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med!"