Farvel til Yousee wtd

#1| 0

Hej PN,

Opsiger min yousee-pakke på mandag. Har netflix, viaplay og TV 2 PLAY. Dermed har jeg alle relevante TV2-kanaler på mit smart-tv samt alt DR.


Har selvfølgelig også min PC jeg kan plugge i fjerneren. Er der andet jeg skal være opmærksom på og har jeg behov for Apple-tv?

mvh

Prangstar

21-03-2015 15:27 #2| 0
prangstar skrev:Hej PN,
Opsiger min yousee-pakke på mandag. Har netflix, viaplay og TV 2 PLAY. Dermed har jeg alle relevante TV2-kanaler på mit smart-tv samt alt DR.

Har selvfølgelig også min PC jeg kan plugge i fjerneren. Er der andet jeg skal være opmærksom på og har jeg behov for Apple-tv?
mvh
Prangstar

Har du bredbånd via Yousee? Det bliver nemlig også opsagt når du opsiger tv pakken.

21-03-2015 15:29 #3| 7

Hvis du skal forberede dig på den måde ser du for meget tv.

21-03-2015 15:38 #4| 2
AOOOTR skrev:Hvis du skal forberede dig på den måde ser du for meget tv.

Smartass bemærkninger kan jeg ikke bruge til noget.


Jeg ser ikke særlig meget tv og derfor jeg opsiger. Men har til tider behov for at se særlige programmer og følge nyhedsstrømmen - også via tv - pga. arbejde. Samtidig vil jeg gerne have mulighed for at se superliga, landskampe og store sportsbegivenheder.


@Jizzy


Kan man ikke have bredbånd uden også at have tv-pakken?

21-03-2015 15:41 #5| 0

@OP


Nej, det kan man ikke. Jeg har haft deres TV pakke i flere år UDEN at overhovedet set et eneste program. Det er såå meget bondefangeri, men man kan ikke have deres internet uden. De snakkede for noget tid siden om, at man en gang i den nærmeste fremtid kunne, men som det ser ud lige nu, kan man ikke ./

Redigeret af Lyager d. 21-03-2015 15:41
21-03-2015 15:50 #6| 0

Kan man ikke bare få netforbindelse fra en anden udbyder?

21-03-2015 15:57 #7| 0

Vi kunne Heller ikke få lov til at beholde bredbånd hvis vi opsagde vores tv pakke hos yousee, så vi opsagde det hele og fik bredbånd hos tdc.


Vi har viaplay til sport og xbmc med tv addon til film og serier, og det kørekort bare super 😀

21-03-2015 15:59 #8| 0
prangstar skrev:Kan man ikke bare få netforbindelse fra en anden udbyder?

Internetet leveres via tv signalet, så derfor skal man have tv for at få net. Men jo du kan få en anden udbyder

21-03-2015 16:04 #9| 0

Ser ud til jeg må den vej. Men utroligt at Yousee vil begrænse muligheder på den måde.

21-03-2015 16:16 #10| 0
prangstar skrev:Ser ud til jeg må den vej. Men utroligt at Yousee vil begrænse muligheder på den måde.

Det har intet med at begrænse at gøre, som sagt leveres internettet via tv signalet, så hvis der ikke er tv signal, så kan der hellere ikke være net.

21-03-2015 16:25 #11| 0

Ved intet om det tekniske men i og med de kan begrænse antal af kanaler formodede jeg bare at de også kunne fjerne alle kanaler så kun der kun var net gennem tv-signalet. Men dem om det.

21-03-2015 16:51 #12| 0

prangstar yousee er de eneste der kan levere internet igennem tv stikket/signalet, så du skal lige være opmærksom på det kræver du har et telefonstik i din lejlighed for at få en anden udbyder. (har du ikke det, kan det naturligvis laves men det koster like 800 kr)

21-03-2015 16:54 #13| 0

OK - er begyndt at tjekke ud hvem jeg kan bruge, men synes det er lidt en jungle.

21-03-2015 23:51 #14| 0

Har selv overvejet det samme, men pga. kravet om tv pakke for at få bredbånd har jeg ikke opsagt det endnu.

Vi har den lille pakke hos Yousee gennem ejendommens antenneforening, den betales over fællesudgifterne og kan vist ikke opsiges.

Jeg har den store pakke oveni, og det er den jeg overvejer at opsige.


Dermed har jeg tv fra dem, og så bør det vel være muligt at få bredbånd da der kommer tv signal ind?

Mindes der var en tråd om emnet for flere år siden, med en der insisterede på at beholde bredbåndet uden tv-pakken og det bar frugt.

har søgt efter tråden men uden held...


Så vidt jeg kan google mig til er der kommet en lov for et par år siden, hvor Yousee (TDC) skulle åbne op for kunkurrenternes mulighed for at tilbyde bredbånd via tv-stikket, da Yousee har haft monopol herpå. Men kan forstå at ingen har valgt at tilbyde dette endnu.


Har kigget en del på alternativer hertil, og er helt enig i at det er en jungle.

Yousee har imo det bedste bredbånd til prisen. Kan man få fiber eller stofa på sin adresse er det imo bedste alternativ.

Ellers er det bredbånd via telefon stikket, her er priserne ca. samme niveau som Yousee men ikke helt samme hastighed...

22-03-2015 04:34 #15| 0

svjv skal man også have en TV-pakke for at få stofa...^^

22-03-2015 05:42 #16| 0

Jeg fik skaffet fibernet til min forening. Det er bare at ringe rundt og høre, om firmaerne kan levere fibernet. Det kunne Fiberby. Så røg YouSee.


Hvis du overvejer Apple TV, så skal du vente nogle måneder. Der kommer en revolution i juni, siger rygterne. Det bliver vist en ny boks med App Store.

22-03-2015 06:58 #17| 0

Jeg har selv downgraded yousee pakken. Så har nu lille pakke til 59kr mdr og stadig net fra yousee.

Derudover har jeg Netflix og viaplay.

Sport ser jeg på nettet men overvejer stadig viaplay sport.

22-03-2015 07:56 #18| 1

Har også tvungen yousee lille pakke gennem ejerforeningen hvor jeg bor, betales over fælles udgifter, og koster vist meget lidt


havde den store pakke derudover, men opsagde den for ca 2 år siden, da jeg så nada af det


Har stadig bredbånd fra yousee.



22-03-2015 10:01 #19| 0

Har nedgravet til lille pakke for nogle uger siden. Men den fatsvage i kundeservice har åbenbart forstået det sådan at jeg heller ikke vil have net som nu er lukket dags dato. Så aldrig mere yousee nu. Er rimelig pissed på dem.

22-03-2015 10:47 #20| 8

En simpel misforståelse og så er du helt brændt sammen.

Du kan få dit net op og køre igen ved et opkald til yousee, men måske du også skulle skifte attituden - det kan være det hjælper dig fremadrettet.

22-03-2015 11:04 #21| 0

Kan du ikke bare pakke sammen og smutte ud af tråden. Har selvfølgelig prøvet at ringe til dem og nej jeg kan ikke bare få net igen.

Jeg aner ikke hvorfor din attitude er som den er, men hvis du ofte føler dig misforstået så tror jeg godt jeg ved hvorfor.

22-03-2015 11:08 #22| 0

Jeg føler mig ikke misforstået, men det gør du tydeligvis jf. dit issue i denne tråd.


Jo du kan godt få dit net igen, så længe du har et aktivt tv signal, hvilket du bedyrer at du har. Ring til Yousee's kundeservice i morgen, så er du oppe at køre indenfor et par timer.

22-03-2015 11:11 #23| 0

Hvis du på et tidspunkt har noget intelligent at skrive er du velkommen. Du har bidraget med en kommentar til mine tv-vaner og så en kommentar der svarer til at 2+2 er lig 4.



22-03-2015 11:14 #24| 0

Har du tabt sutten?


Jeg kender branchen og ved at du naturligvis kan få nettet op igen, hvis det fejlagtigt er blevet opsagt.

Hvis du på et tidspunkt selv bidrager med noget konstruktivt (det behøver ikke være intelligent), så kan det være du får noget konstruktivt retur.


Held og lykke.

22-03-2015 11:25 #25| 0

1. Du starter med at skrive at flabet fuldstændig ubegrundet indlæg

2. Næste indlæg skriver du noget om at jeg er brændt sammen

3. Indlæg bidrager du med at jeg kan kontakte kundeservice i morgen (fordi du kender branchen)

Hvor er det lige du føler at det konstruktive kommer fra din side?

Det eneste jeg er interesseret i er at kommer helt ud af min tv-pakke hvor der har været flere konstruktive indlæg i tråden. Tak for det.

22-03-2015 11:29 #26| 0

Troede du var den samme som skrev indlæg 3 men kan se det ikke er sådan. Det beklager jeg.

22-03-2015 11:31 #27| 0
prangstar skrev:Har nedgravet til lille pakke for nogle uger siden. Men den fatsvage i kundeservice har åbenbart forstået det sådan at jeg heller ikke vil have net som nu er lukket dags dato. Så aldrig mere yousee nu. Er rimelig pissed på dem.

Hvis du mener at det er flabet, når jeg fortæller dig at du er brændt sammen og skal ændre attituden jf. ovenstående udmelding fra dig, så har du behov for at se indad.


Det er fint at du vil ud af det, men nu gav jeg dig info om at du kan få nettet op at køre igen, da det virkede til at være et stort issue for dig.

22-03-2015 11:43 #28| 0

Jeg er på ingen måde brændt sammen. Men ja hende i kundeservice var faktisk meget sød, men hun har misforstået ret meget, og dermed ordet fatsvag.

Min kæreste sad ved siden af og hørte samtalen og har i løbet af ugen grinet ret meget over hvor meget hun egentligt har misforstået i forhold til den samtale vi havde. Misforståelserne er også en del af grundene til at jeg dropper tv-pakken, da jeg har indset at jeg dybest set ikke har behov for det og derfor hellere vil melde det helt fra end at skulle igennem en række misforståelser igen.


Og ja nettet der forsvinder på en søndag er den berømte dråbe der får bægeret til at flyde over, men er på ingen måde brændt sammen. Der er forskel på at være pissed og være brændt sammen - regner med at du godt kan se forskellen og regner også med at du ligesom mig ikke gider have påduttet følelser fra fremmede som du ikke har,

22-03-2015 12:02 #29| 0

Det er fint, min kommentar udsprang at du kalder en medarbejder for fatsvag og samtidig erklærer dig pissed. Så må du selv vurdere om min brug af termen "brændt sammen", rammer din sindstilstand eller ej.


Det undrer mig at dit net forsvinder, har du ikke modtaget bekræftelser på opsigelsen af TV og evt. Net?


Mine kommentarer om at ringe til Yousee, er naturligvis møntet på at du kan få net fra yousee igen hurtigst muligt. Det kan jo være, at du har brug for nettet indtil du finder en anden udbyder, som også har noget leveringstid.

22-03-2015 14:39 #30| 0

Jeg har selv lige opsagt alt Yousee da jeg synes der var for meget brok hos dem. Nettet var ustabilt, crashede ofte kortvarigt, hvilket b.la. resulterer i at Ipoker crasher fuldstændigt..

Desuden gik forbindelsen af og til helt ned kl 1-ish om natten, hvilket ikke er skide fedt når der spilles tours. Har skiftet til DanskNet nu, indtil videre ingen problemer og de har en relativ høj score på trustpilot

22-03-2015 14:42 #31| 0

Tak... det vil jeg tjekke

22-03-2015 19:30 #32| 0

@OP: hos os er det kun Yousee som har deres kabler til lejlighederne.

Dvs jeg enten kan vælge deres bredbånd med op til 100/30 eller få bredbånd via kobber, hvor der højest kan opnåes 8, pga den central vi er koblet på.


Måske i har en lignende situation!

Måske værd at undersøge?


Jeg er i øvrigt en fuldt ud tilfreds yousee kunde, efter at have haft store start vanskeligheder.

Kan dog godt genkende den med at deres support kan være lidt træg.

Jeg har haft god succes med at være vedholdende og bede pænt om at blive kontaktet af deres avancerede support.

De kan deres kram, og giver ikke op før det virker.

22-03-2015 20:05 #33| 0

Ved min ejendom er koblet op med et selskab, men tog aldrig imod det, da det dengang var min arbejdsplads der betalte.


Mit Yousee bredbånd har aldrig kørt specielt godt. For mange udfald i løbet af en dag.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar