Dagens pokerseance startede ud på Ballys med en 65$ De flest ved bordet er pensionister i grimt tøj og der er en overflod af hæslige cardprotectors. Førstepræmien går til en orange og i og for sig ret stor frø i blød plastik. Jeg må ret tidligt til kassen, da jeg selvfølgelig får følgeskab af en af “det grå guld” til river, på trods af tunge bets og han completer sit nøgne lave flushdraw. Der er limpefest og bets der er til og læse som en åben bog. Man må tage sig til hovedet når to spillere sidder og kalder af mod gammelmor der med 106% sandsynlighed har et set i esser, og de ikke engang selv slår et par es. Jeg får et par damer på hånden efter lang tids tørke og 2.5xer den - min flotte præmie bliver blindsne. WTF! Nu har stort set halvdelen af bordet kaldt alle click og 3x fra early hele tiden med atc, men varianten her gav ingen action. Tørken fortsætter i ulidelig lang tid og jeg tænker at K2s i SB er god at lave ballade med. Jeg 2.5xer den til BB som ud fra hår, negle og påklædning sandsynligvis hedder noget ala Shaqina Diamond Lamar, hun completer og vi ser et Kxx flop. Den får lidt pedal og det ender ikke lykkeligt da hun viser AK op ved showdown.
Nå, men det passer så med at næste 65$ tour starter. Her er det så overvægt der er temaet. Snakken går livligt på football og cocktail waitressen valfarter frem og tilbage for at servere mexicanske øl. Når limen skal squezes i øllen tører man lige fingrene i T-shirten og så kan der spilles videre. Jeg zoner lidt ind i mig selv og min telefon og spiller megastramt i et stykke tid med ok succes. Får en dobling foræret i det lækre klassiske setup med QT på J987x mod en Tx. Laver et lækkert snap overbet iso-raise med J3os hvor blinds er 4/800 og en cripplet spiller er AI for 300 og 5 spillere har limpet rundt til mig. “Livet er dejligt” .. citat Uffe og jeg er chippie med 8 tilbage. Herfra går det ned af bakke, især mod hillbillie-bamse to pladser til højre for mig. Hans fortolkning af handselection er noget i stil med, er de suited eller har jeg en K/Q/J uanset kicker så er det igangstativ! Det er sådan set fint at spille i mod, men problemet er at han er udstyret med en gigantisk stor rammepik. Det er oven i hatten pisse tiltende at han hele tiden siger ting ala “I gotta call this”, når sandheden er at “nej, du BEHØVES ikke at kalde med 3Ts”. Nå, men det ender endnu engang med en blød hat..
Jeg må en tur på Flamingo og se om jeg ikke kan gentage succesen i deres nine o`clock 65$ tour. Der er to borde og jeg ender på det der må betegnes som paradis: mig og 8 spillere mellem 50 og 60 år der spiller på turistniveau. Sjovt nok sidder alle regsne fra i går på det andet bord. Jeg har en lille time i himmerige med limpefest og et lille bøh med en stor chip skrammer alt og alle væk. Skal lige rette lidt ind da jeg begynder at få FPS og prøver at skræmme gammelfar væk på et T højt board og jeg godt ved at han har AT. Skæbnen vil dog at den åbne plads til venstre for mig besættes af en yngre dame der kan spille poker og som oven i købet rammer en stime af stærke hænder. Det tynder ud i turisterne der falder som lemminger ud over en kløft. Desværre er det fruentimmeret til min venstre der samler de fleste op. Turisthonningkrukken er tom og vi samles på et bord. I min korte tid i Vegas har jeg set de fleste af ansigterne før. Jeg ser nu ned i en stjerneparade af små unconnectede og unsuitede kort i noget der føles som en evighed. Vi er vel 8 tilbage da jeg må finde et AI frem fra UTG med 77, der foldes rundt til lokal reg der vrider sig i flere minutter og til sidst folder (jeg skubbede fra UTG dagen før med AA mod hans KK) og det må have siddet i kroppen på ham. Han fortæller bagefter at han foldede JJ og på den måde hvor man kan mærke at han havde et behov for at jeg skulle bekræfte ham i at hans superstramme fold var korrekt. Og her jeg jo ikke for fin til efterkomme hans ønske og give ham knuckles og rose ham for det fine spil. Så starter en lavine af stærke hænder. Her efter hukommelsen: KK, AK, lort, TT, AKs, lort, QQ, lort, ATs - jeg er AI/giver pedal på alle og viser op når jeg er uncontested (mr fold JJ har virkelig fået ro i sjælen). Da røgen har lagt sig er vi 5 tilbage og reg med gråskæg begynder at snakke chop. Der er 1080$ i pricepoll. Problemet er at “spiller den her turnering hver dag året rundt”-reg ALDRIG laver deal. Jeg er ikke så bekymret, da jeg er chippie (dog er blinds så høje at vi nærmer os lottostadiet). Jeg kigger ned i KK i SB og shover mod mr flink kineser der tænker lidt men kalder med K2os - topdollar! .... fire hjertere senere - bunddollar! Der bliver stort set kun shovet fra nu og chipsene roterer lidt rundt. Jeg skubber med A8s og mr NO deal kalder i BB med J4os. Jeg holder hjem og vi er 4 tilbage. Vi laver en deal med 300$ til mig og 260$ til hver af de andre. Mr flink kineser er superglad for sit første cash i Vegas og vi bliver foreviget med vores moneyz på hans kamera. Mr flink, mr gråskæg, mr fold JJ og undertegnede.
Godnat herfra