Drejer89 skrev: Du er en af få med den holdning. Læs ovenstående. Kampen kunne være spillet nu. Som nævnt før. Beslutningen er fin. Kommunikationen/håndteringen er ikke. FCM har via dette brugt situationen til egen fordel.
Edit: Så du Steinlein og Thorups smil da de fortalte om situationen?
Det er dog et latterligt postulat. "Kampen kunne være spillet nu"?
Der er tre muligheder for at kampen kunne være spillet.
1) fremrykket kampen MARKANT. Dvs en eftermiddagskamp hvor der skal være nok tid til at man er sikker på at tilskuerne kan komme sikkert fra stadion.
2) spillet den på planlagte tidspunkt midt i orkanen
3) spillet om mandagen
1 og 2 var ikke mulige af åbenlyse årsager. 3 måske! der er dog masser af problemer, ikke mindst af økonomisk karakter. Det vil bl.a være ret naivt at tro at TV vil sige ja til en mandagskamp med en kamp af den kaliber. Desuden vil det naturligvis give masser af problemer for alle involverede, lige fra tilskuere, klubberne og de frivillige hjælpere etc etc.
Folk har et liv ved siden af fodbolden som kræver planlægning og masser af mennesker vil blive negativt påvirket at en kampflytning med så kort varsel. Her tænker jeg på de frivillige hjælpere omkring en superliga kamp som med alle deres mandetimer får hjulene til at dreje rundt. Tvivler på at det overhovedet kan lade sig gøre.
At den fyr du linker til (går ud fra at det er fck's sikkerhedsansvarlige) postulerer at kampen kunne være spillet ,fortæller blot at han fungerer på et tilsvarende lavt intelligens niveau som sin direktør i den her "sag". Jeg siger ikke at FCM har handlet korrekt i alt hvad de har foretaget sig i går. Jeg så da gerne at de havde sendt en invitation til FCK om at deltage i mødet. Kan ikke sige at det nogensinde ville gøre en forskel men så ville FCK da have mulighed for at udtale sig. Jeg så også gerne at man havde været mindre kategoriske tidligere på dagen. Tvivler dog på at det ville have gjort nogen som helst forskel for nogen af de implicerede.
Når nogen bringer frem at de omkring kl 14 kunne se at stormen ville ramme Herning for fuld styrke på spilletidspunktet og bruger det som argument for at man burde have aflyst tidligere, så er det vist ikke helt gennemtænkt. FCM, beredskabsstyrelse og politi, har selvflg været i kontakt med DMI Løbende hele dagen for at høre udviklingen på vejrsituationen. Hvis der var den mindste mulighed for at kampen kunne gennemføres så ønskede man naturligvis det.
Hvad tror du iøvrigt reaktionerne havde været fra FCKs side hvis kampen blev aflyst tidligt på dagen foranlediget af FCM ? Så ville der for alvor blive udsolgt af tudekiks i det københavnsk
Redigeret af mousebreaker d. 01-12-2015 10:25