Hej PN.
Der er som regel gode rejseråd og anbefalinger herinde, hvor vi er igang med noget tidlig sommerferie planlægning.
Vi har som familie mulighed for at låne en lejlighed en uge ved Malaga til næste sommer. Det er jo perfekt.
Vi vil gerne tage en uge mere i det sydlige Spanien og få set noget mere, så vi er afsted i 2 uger.
Vi har talt om Cadiz som lige pt. ligner det foretrukne valg til uge 2.
Lidt basis info.
Vi er 3 personer afsted, Jeg selv, min hustru og vores søn på 3.
Vi forventer at starte ved Malaga og flyve til og fra Malaga. Og tænker at leje en bil i de 14 dage.
Uge 1 er lejlighed et sted hvor der er tilhørende pool, der skal køres bil til strand og til Malaga by / andre byer eller restauranter.
Generelt uge 2 kigger vi derfor efter et godt og lækkert sted med hvor der er gå afstand til både strand og by liv. Gerne lejlighed, hvor der er fin plads til vi voksne kan hygge os i Stue og på balkon / altan med et spil Yatzy og et glas vin når den lille sover :) Samtidig er køleskab / lille køkken til vand, sodavand, vin mv. altid noget der gør livet meget lettere. gode parkerings muligheder. Pool er bestemt et plus til den lille, men kan der gås på kompromis med, da vi tænker gå afstand til strand.
Budget: Jeg havde tænkt 25.000 kr. for de to uger til Fly, Billeje og uge 2 bolig. Hvilket med lidt hurtigt hovedregning giver mulighed for op til 200-250€ pr. nat. (10000-13000 kr. for uge 2 bolig) Jeg er dog åben for at smide mere i, hvis der kommer nogen "nuts" anbefalinger.
Spørgsmål:
Hvad har PN af anbefalinger til hvor man skal bo ved Cadiz?
Eller andre alternativer til en uge 2 i den sydlige del af Spanien? Både områder og konkrete steder.
Billeje i Spanien hører man notorisk meget skidt om.... Hvem skal man leje bil hos i Malaga og hvem skal undgås? (Gerne en model hvor der muligviser indbygget GPS og bare nogenlunde sikkerhed / kørekomfort)