Ferratum Kredit (4000 kr.)

#1| 0

Hey Pokerchamps!

Har aldrig brugt en online lånehaj. Dog har denne måned været usandsynlig dyr og i stedet for at låne de 4000 kr. i banken kan jeg se at jeg kan låne dem rentefrit ved Ferratum hvis jeg betaler tilbage inden 30 dage. Lyder umiddelbart som en rigtig god idé.

Er der nogle som har erfaringer med dette?

28-12-2017 20:21 #2| 0

Har benyttet mig af vivus en enkelt gang, der kører med samme princip/kampagne.

Det fungerede som forventet (når man er ny kunde).

Du kan dog ikke undgå en helvedsmasse mails efterfølgende med “fordelagtige” lånemuligheder.

28-12-2017 20:26 #3| 7

det er en rigtig rigtig rigtig rigtig rigtig dårlig idé at tage et kviklån...

Prøv at google det engang...

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/privatoekonomi-og-aftaler/drop-kviklaan-du-har-bedre-muligheder-skaffe-penge

28-12-2017 20:27 #4| 1
thirdTA skrev:det er en rigtig rigtig rigtig rigtig rigtig dårlig idé at tage et kviklån...

https://taenk.dk/test-og-forbrugerliv/privatoekonomi-og-aftaler/drop-kviklaan-du-har-bedre-muligheder-skaffe-penge

Men hvis det er næsten gratis for OP at låne, hvis han betaler tilbage inden for 30 dage, så går det nok.

Det er ikke et kviklån på 25000kr til en rejse, vi taler om.

28-12-2017 20:31 #5| 8
GodPreben skrev:
Men hvis det er næsten gratis for OP at låne, hvis han betaler tilbage inden for 30 dage, så går det nok.

Det er ikke et kviklån på 25000kr til en rejse, vi taler om.

Jeg er sikker på at du også kan få det første skud heroin helt gratis af din lokale pusher...

Men Hey.. Suit yourselfs..

28-12-2017 20:32 #6| 0
thirdTA skrev:det er en rigtig rigtig rigtig rigtig rigtig dårlig idé at tage et kviklån...

Læs OP og prøv så igen.

Sorry, men kan OP betale tilbage inden 30 dage er din artikel fuldstændig irrelevant.

Naturligvis er det aldrig fedt med et kviklån, og slet ikke hvis det skal betales tilbage over måneder - men i denne situation, koster det ikke en krone.

28-12-2017 20:35 #7| 4
thirdTA skrev:
Jeg er sikker på at du også kan få det første skud heroin helt gratis af din lokale pusher...

Men Hey.. Suit yourselfs..

Ej, hold nu mund.

Du taler ikke om det, som OP og resten af os taler om, du er ovre i noget helt andet.

Læs og forstå.

28-12-2017 20:36 #8| 5
ktothep skrev: Læs OP og prøv så igen.

Sorry, men kan OP betale tilbage inden 30 dage er din artikel fuldstændig irrelevant.

Naturligvis er det aldrig fedt med et kviklån, og slet ikke hvis det skal betales tilbage over måneder - men i denne situation, koster det ikke en krone.

Jeg behøver ikke at “prøve igen”...

Hvis I ikke, uden videre, kan gennemskue at kviklån er en dårlig idé (ligegyldigt hvor “gratis” første skud er) så er det nok en lost cause at overbevise jer..

Gl...

28-12-2017 20:36 #9| 1
GodPreben skrev:

Ej, hold nu mund.

Du taler ikke om det, som OP og resten af os taler om, du er ovre i noget helt andet.

Læs og forstå.

Ok..
hyg jer
28-12-2017 20:39 #10| 0
thirdTA skrev:

Ok..
hyg jer

Tak og i lige måde

28-12-2017 20:44 #11| 2

Stille og roligt en ÅOP på 124%...

28-12-2017 20:45 #12| 7

Ubegribelig dårlig ide. Hvis omdrejningspunktet er 4k kr, er det så ikke lige før du kan undvære dem i stedet for at belåne dig hos fuskere og tyveknægte?

28-12-2017 20:46 #13| 12

(Jeps... jeg ved godt at det ALDRIG bliver relevant for OP der SELVFØLGELIG tilbagebetaler det fulde beløb efter den første rentefri måned og aldrig benytter sig af muligheden igen... Ligesom alle de andre 10000vis af dybt forgældede unge mennesker der fatter hat...)

28-12-2017 20:58 #14| 0
OP
ktothep skrev:Har benyttet mig af vivus en enkelt gang, der kører med samme princip/kampagne.

Det fungerede som forventet (når man er ny kunde).

Du kan dog ikke undgå en helvedsmasse mails efterfølgende med “fordelagtige” lånemuligheder.

Har tænkt mig at følge ktoheps eksempel. Det er lykkes for ham ikke at låne yderligere efterfølgende. Hvorfor skulle man osse det når man kan låne i banken til favorabel rente. Men i dette tænkte eksempel kan det godt betale sig at benytte Ferratum. Ved godt at mange falder i bagefter når de bliver overdænget med mails men har en god bank så det bliver ikke tilfældet.

28-12-2017 21:14 #15| 2
A-K-K- skrev:

Har tænkt mig at følge ktoheps eksempel. Det er lykkes for ham ikke at låne yderligere efterfølgende. Hvorfor skulle man osse det når man kan låne i banken til favorabel rente. Men i dette tænkte eksempel kan det godt betale sig at benytte Ferratum. Ved godt at mange falder i bagefter når de bliver overdænget med mails men har en god bank så det bliver ikke tilfældet.

Go for it. Du virker til at have læst og forstået hvad konsekvensen er hvis du ikke betaler og kommer til at betale inden en måned. Win win.
28-12-2017 21:16 #16| 0
A-K-K- skrev:

Jeg tror at der er flere selskaber der har 0% på første lån, så i virkeligheden kan man jo lade den rulle et stykke tid

29-12-2017 01:18 #17| 7

Alt det der allerede er sagt, og husk desuden på at din bank kan se at der lige pludselig går penge ind på kontoen fra en udbyder af kviklån, og det kan måske have konsekvenser for dine fremtidige bankforretninger. Det er rent gætværk, men kunne forestille mig man ikke har lige så gode muligheder for at låne til bolig/bil/whatever, hvis man har været i kviklån-fælden (uanset hvor god mening det har givet i den pågældende situation).

29-12-2017 02:17 #18| 13

ufatteligt at den slags lån ikke er ulovlige.

29-12-2017 03:28 #19| 0
superKrikken skrev:ufatteligt at den slags lån ikke er ulovlige.

Curling samfund?

Det er lån til voksne mennesker og det er helt tydeligt hvad renten er. Hvad skulle dog grunden være til at forbyde et voksent menneske at låne penge til en dyr rente?

29-12-2017 09:29 #20| 6
wombart skrev:
Curling samfund?

Det er lån til voksne mennesker og det er helt tydeligt hvad renten er. Hvad skulle dog grunden være til at forbyde et voksent menneske at låne penge til en dyr rente?

At disse lån typisk henvender sig til de svageste i samfundet. Dem som ikke har et netværk, de kan låne af, og som måske slet ikke kan låne i banken til en bedre rente. Reklamerne for lånene handler typisk om at låne til forbrug og det man lige går og drømmer om. Jeg synes også, der burde strammes gevaldigt op på området.

29-12-2017 09:37 #21| 4

Jeg ville klart anbefale hvis du har en god bankforbindelse at bede om et bevilget overtræk eller forhøje kassekredit.

29-12-2017 11:18 #22| 0

Vi taler vel noget der ligner 30 kr. i rente i banken, hvis din rente er 10%

Hvis du vil spare det er det vel ok at tage Ferratum.

29-12-2017 12:12 #23| 0

Har prøvet det med vivus for nogen år tilbage. Vi I lign situation som dig. Var nemt og helt gratis, når du nu betaler alt tilbage efter 30 dage. Har aldrig brugt det siden.

Kan ikke se et problem i at gøre det, så længe du ved det kan betales tilbage måneden efter.

29-12-2017 13:17 #24| 0

Forstår heller ikke du ikke vil låne på din kassekredit og betale de 30 kr. det koster. Min bank har på tvunget mig at have en kassekredit på 25.000 kr. for at jeg kunne komme i den gode kundeklasse, dette til trods for jeg aldrig har haft overtræk eller har i sinde at få det.

Er det fordi du allerede har makset din kassekredit ud at du vil have et kviklån? I så fald er der ikke langt til at du sidder i saksen, som er flere kviklån med renter, RKI og at banken i sidste ende smækker kassen i.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar