Den 1/10 satte mig og min kollega hver 100 kr. ind på ladbrokes poker og startede en konkurrence om hvem der kan få dem til at yngle mest muligt på en måned. Denne hånd gave mig et pænt forspring.
> Dealing Hole Cards(Ah Jh )
> SirCashgame folded
> gurkburk, you have 10 seconds to respond
> gurkburk, you have 5 seconds to respond
> gurkburk folded
> virtuz raised for $0.50
> surfoyb1 folded
> scaddy01, you have 10 seconds to respond
> scaddy01 raised for $2.40
> nicholas40 folded
> PAL72 folded
> jrgsilver1 folded
> margs folded
> rivermatt11 went all-in for $1.71
> virtuz called for $2.40
> Dealing the Flop(4h 10h 5h )
> virtuz checked
> scaddy01 bet for $11.80
> virtuz went all-in for $10.45
> Extra chips returned to scaddy01, $1.35
> Dealing the Turn(3d )
> Dealing the River(Ad )
> virtuz shows a Flush, Hearts
(Ah Jh 10h 5h 4h )
> scaddy01 mucked
> rivermatt11 mucked
> virtuz wins $27.05 with a Flush, Hearts
Hånden er bare blær og den behøver i ikke at kommenter medmindre i synes den er meget dårligt spillet?
Nå, men da min strategi om at spille TAG ikke fungere, må i meget gerne smide nogle fif til hvordan man bedst spiller hold'em NL 0,05/0,10.
fif til 0,05/0,10 hold'em NL?
LAG? lol
lol? Jeg er ikke vant til at spille dette limit og kunne godt se logikken i at spille TAG og så spille på 2-3 borde. Men jeg tog fejl...
Trods det lidt hånlige "lol" takker jeg for dit svar.
jeg har meget svært ved at tro på at TAG ikke er vejen frem. Vent på TPTK og bedre og valuebet indtil bet-knappen falder af softwaren!
Hvis de alt-for-passive (der findes super-nits der har vundet deres halve buy-in på en freeroll) spiller igen så fold. Hvis en bot i NL skulle kunne vinde, burde det i givet fald være på nl10 og ned med ULTRA standard TAG. LAG kræver at folk kan finde ud af at folde og rent faktisk opdager hvad du laver.
Hej Virtuz,
Jeg ville nok lave et standard raise til 0.30, altså 3x BB, istedet for 5xBB. Efterfølgende får du et stort raise samt all-in og jeg hælder derfor mest til fold, især når du skriver at du vil spille tag.
Men som spillet, er det jo et frækt check på floppet - dog havde den næppe gået på NL100, hvor folk umiddelbart har lidt mere styr på gamet :-)
De bedste fif er at finde i bøger. Læs en helvedes masse bøger. Se en røvfuld film (www.pokertube.com). Følg meget med på PN i labben hvor folk poster hænder. Vigtigst af alt så skal du bare spille en hel masse og tilegne dig erfaring samt viden.
Held og lykke med væddemålet.
Pokertube og NL10???
Tror sgu ikke at der er meget at hente der.
Vær aggresiv hvis du har en god hånd før floppet.
Undlad at C-bette hvis ikke du har ramt på floppet (fisken med 10-4o smider alligevel ikke sit bundpar)
Altså helt basic TAG uden fancy play.
Dog vil jeg spille en række mere spekulative hænder, som jeg limper: AXs, alle små par, SC, osv.
Som jeg husker NL10 er der tit 5 der ser floppet i FR, og når de endelig rammer top par uden kicker går de amok, selvom der ligger både flush og straight mulighed på bordet.
Så alt i alt vil jeg nok ende i noget s-LAG/LAP.
Masser af c-bets. Spil gode hænder primært, men også lidt lavere hænder såsom suitede connectors fra position (knappen fx). Det er ikke mega svært at begå sig på det lvl. Kan dog ikke lide dit call, tror jeg ikke er +EV selv på dette level. GL med det.
Folk spiller med hovedet under armen på dette lvl.
Jeg kan bl.a. nævne dig, at jeg med AK rammer et A K 7d rainbow flop og ryger all-in mod Q2d, der jo har runner-runner flush og straight (at han så rammer er noget andet) ..
Limp med alle small-pairs og se så billigt et flop som muligt (men folk kan sagtens raise med 27, hvis de er suided)
Limp med alle Ax suidede hænder (måske også Kx, hvis du har pos).
Limp med TJ, QJ, KQ - dette er langt over deres range.
Bet biig med din monster-hænder.. Hvis de har outs, får du et call.
Du kan godt glemme at stjæle og bluffe. Det findes ikke på NL10.. Som sagt, hvis de har en out, forsøger de at ramme den. Koste hvad det vil.
Tak for de mange svar! De 100 kr. ca. 18$ som vi startede med, er nu vokset til 42$ og min kollega er nede på 9,5$ så det ser lovende ud!
Om jeg raiser 3 x BB eller 8 x BB ser ud til at være lige meget på dette limit. Hvis de har et billedekort i handsken betaler de.
Taktikken i dag, var kun at spille og raise top par, samt AK stort og så limpe med middel hænder når jeg havde position og helt droppe at stjæle og bluffe.
Og det ser ud til at det virker!
Tak for hjælpen.
@Virtuz
Det var ikke et hånligt "lol". Du sagde bare at TAG taktikken ikke virkede, og så tilføjede jeg, at du måske kunne prøve med LAG istedet, og sagde derfor lol, da det nok var det mest indlysende alternativ..