Final table 5.5$ rebuy NLEM Tournament 203 spillere

#1| 0

Jeg spillede i aftes en hånd, som jeg er noget i tvivl om!

Jeg vil gerne høre hvad I synes :)

Vi er på final table med 8 tilbage. to små stacks, to mellem og 4 store af hvilke jeg har den mindste.

Jeg har ca 280k og villiam har omtrent det samme

blinds er 4/8000 og ca 1k ante.

Jeg får KJ i BB. og villain raiser for anden gang i træk op til 30000 fra utg+2. Jeg tænker at han er en vildkat og jeg i værste tilfælde flipper. Så jeg caller.

Flop kommer 78K rainbow.

Villain better 40k. Jeg raiser til 100k, Villain går all in og jeg caller de sidste knap 100k af hans og sidder selv tilbage med ca 2bbs

Hvad tænker I om denne hånd?

Ja, måtte lige rette lidt i det :)

Redigeret af n7ne d. 06-11-2013 07:31
06-11-2013 07:17 #2| 0

Så du har ca. 230.000? Du skriver, at du selv har den mindste af de fire bigstacks. Samtidig skriver du, at Villain er bigstack, men det lader til, du har ham dækket? Og hvilken position raiser Villain fra? Det er ret afgørende.

Umiddelbart skubber jeg preflop.

Edit: Nu du har edited, og han raiser UTG+2, folder jeg bare preflop.

Redigeret af SørenSnegl d. 06-11-2013 08:10
06-11-2013 08:09 #3| 6

Fold preflop!!

06-11-2013 16:47 #4| 0

Der er lille problem også her som jeg osse har lagt mærke til i nogle andre Tour analyse tråde.

Hvordan skal man kunne kunne komme med et råd analyse når man ikke ved om det er med 30 min. Blinds eller 3 min.

Ved godt OP er ny så ikke nogen kritik, dog ville de måske være smart at se i de andre analyse tråde og følge dem + så lige at skrive blinds tid på også :).

06-11-2013 16:50 #5| 2

raiset til 30.000 gør at jeg folder preflop.

06-11-2013 19:54 #6| 0

Regner du kun villain for at have skum her siden du glædeligt kommer all in med ham der, når der samtidigt er 2 small stacks og 2 mindre og pengejumps er store går jeg ud fra.. Samtidig er der ikke så mange gode spillere i de lave tourbuyins - så imo burde du som de andre siger, folde pre. Han raiser jo næsten 4 gange big blind, selv med AQ ville jeg formentlig folde her med mindre jeg vidste at han virkelig var en spewtard.

Det bedste her er helt sikkert fold preflop.

06-11-2013 20:18 #7| 1

Som udgangspunkt er det et klart fold preflop.

Du kan naturligvis have et mere detaljeret read på villain end at det er anden hånd han raiser i træk, som kan retfærdiggøre din linje.

Har du et read på hvad det betyder når han åbner så stort - eller har han gjort det hver gang?
Har du en idé om hvor let han kommer til midten preflop og postflop?

Hvis han bare generelt åbner for stort, og let bluffer hele sin stack væk postflop - så kan call jo godt give mening.

07-11-2013 14:54 #8| 1

Som spillet preflop må vi jo nok gå død ja, hvad enten vi checkraiser flop eller checkkalder ham ned som jeg nok nærmere ville gøre her, med mindre vi er sikre på vi kan induce ham til at pushe alt muligt om vi checkraiser.

Men når han siger 4,5 BB kan vi som andre er inde på kun folde preflop her. Havde han clicket kunne vi overveje at defende, når vi er så dybe som vi er, og var vi alternativt ikke så dybe og det stadigvæk var det hans standardsizing kunne vi evt. overveje at pushe preflop, men mod 4,5 bb og 35 bb dybt skal den bare foldes preflop. Alt andet er alt for problematisk, som spottet også viser. Rammer vi er vi nødt til at gå død i et noget marginalt spot, og rammer vi ikke må vi oftest bare checkfolde efter at have smidt 3,5 BB væk.

Redigeret af All-Out-Put d. 07-11-2013 14:55
07-11-2013 19:55 #9| 0
OP

Nej. Det var i virkeligheden nok helt hen i vejret. Jeg så situtationen som villian forsøgte at sætte lægge pres på de små stacks på et ellers meget tight bord ved at raise let. Derfor callede jeg selvom det set i bagspejlet ikke var risikoen værd.

I den situation ville han cbet uanset flop så raisede ham med top pair for at se hvor jeg stod. Når han der går AI er der ingen undskyldninger for et Call. Plan bad call.

Jeg må øve mig noget mere. Er der en god bog/side med noget teori og strategi for denne type tours?

07-11-2013 22:29 #10| 0
n7ne skrev:
Nej. Det var i virkeligheden nok helt hen i vejret. Jeg så situtationen som villian forsøgte at sætte lægge pres på de små stacks på et ellers meget tight bord ved at raise let. Derfor callede jeg selvom det set i bagspejlet ikke var risikoen værd.

I den situation ville han cbet uanset flop så raisede ham med top pair for at se hvor jeg stod. Når han der går AI er der ingen undskyldninger for et Call. Plan bad call.

Jeg må øve mig noget mere. Er der en god bog/side med noget teori og strategi for denne type tours?

Tjek "Gripsed" på youtube og se hans videoer hvor han analyserer en masse hænder i diverse onlineturneringers finaleborde! Rigtig god læring efter min mening, specielt hvis du søger efter 'cswidler scoop part 1" så skulle der gerne komme en 1050$ scoop event analyse, som jeg klart vil anbefale at folk ser. Det er så en noget højere prisklasse end den du spiller nu, men jeg synes at cswidler spiller utrolig godt, og nærmest fejlfrit og jeg synes også at man sagtens kan hive hans måde at spille på til nogle af de billigere turneringer. Måske ikke lige en 5$ turnering, men rammer man et finalebord, så bør man virkelig tage den med ro og ikke bare spewe sine chips væk eller kalde fordi en modstander ligner at han bare vil sætte pres på.

I det fleste tilfælde på finaleborde, når en spiller gør det der som du er ude for, gætter jeg på at det er en reg der prøver at se om der er fisk på linien, det er selvfølgelig ikke normalt at 4,5x raise pre, men hvis han føler at han kan tage fusen på modstanderne, så er det helt klart smart lavet. Jeg ville aldrig ind for livet med KJ i det spot, ikke engang KQ tror jeg, men det har nok også meget at gøre med de 2 shortstacks og de 2 mellemstacks.

Men ønsker dig alt held og lykke fremover, og fedt at du poster situationen, man kan kun blive klogere. :-)
14-11-2013 18:15 #11| 1
OP

Tak for alt responsen!

Har tjekket Gripsed ud og han er godt nok god!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar