Hej Alle.
Var i onsdags på finalebordet i PokerStars wednesday 1/4 million - 320$ buy in.
På dette tidspunkt er vi 6 tilbage.
"ACE43five" er generelt alt for loose og donket.
"RAZA14" Har spillet nogenlunde solidt, har ikke set ham ude i noget vildt skum. Dog er hans preflop raise range ret bred.
PokerStars Game #49689794561: Tournament #331011043, $300+$20 USD Hold'em No Limit - Level XXI (3500/7000) - 2010/09/16 10:33:59 CET [2010/09/16 4:33:59 ET]Table '331011043 20' 9-max Seat #5 is the button
Seat 2: onesixty8 (190574 in chips)
Seat 3: RAZA14 (486293 in chips)
Seat 4: hitthehole (1027332 in chips)
Seat 5: knightfloors (173783 in chips)
Seat 7: ACE43five (408582 in chips)
Seat 9: Klofe (425436 in chips)
onesixty8: posts the ante
700RAZA14: posts the ante 700
hitthehole: posts the ante 700
knightfloors: posts the ante 700
ACE43five: posts the ante 700
Klofe: posts the ante 700
ACE43five: posts small blind 3500
Klofe: posts big blind 7000
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Klofe [7♦ 4♦]
onesixty8: folds
RAZA14: raises 8444 to 15444
hitthehole: folds
knightfloors: folds
ACE43five: calls 11944
Klofe: calls 8444
*** FLOP ***
[7♥ 7♣ J♦] - pot 50.532
ACE43five: bets 37000
Klofe: calls 37000
RAZA14: calls 37000
*** TURN ***
[7♥ 7♣ J♦] [2♣] - pot 154.532
ACE43five: checks
Klofe: bets 88460
RAZA14: calls 88460
ACE43five: folds
*** RIVER *** [7♥ 7♣ J♦ 2♣] [5♣] - pot 331452
Klofe: bets 94650
RAZA14: raises 122350 to 217000
Klofe: ??
Hvis jeg folder har jeg 189.182 chips tilbage med blinds på 3500/7000 og ville ligge på en delt 5 plads. Hvis jeg caller og vinder har jeg 737634 chips som ville gøre at jeg ligger nr 2 med en yderst fornuftig stack. Hvis jeg caller og taber ryger jeg på en bitter 6. plads. Præmierne var således:
1. $49.087
2. $35.256
3. $26.442
4. $19.797
5. $13.996
6. $11.254
Kommentarer på hver street er velkommen.
Final table beslutning i 320$ tour.
Tillykke med den flotte placering på finalebordet.
Edit:
Hvad plads kom du så på?
Necklas +1
@OP
Nu er det langt over mit limit, men hvorfor reraiser du ikke floppet? Vi går vel ud fra at du er foran.
Også over mit limit, men du repper vel ikke ret meget på River? Det er et weakt bet, og det kunne muligvis induce noget fra Villian.
Men det er bare et skud i tågen :)
Fra min side tror jeg den var blevet callet.
Kan bare ikke få det til at passe med at han skulle have chaset flushen.
For han caller jo også et bet på floppet.
Men også langt fra mit limit.
Må vi se resultatet? :)
@PayThisPanda
Eneste situation hvor vildand har flush må være 10-A♣J♣, ellers har han da spillet helt blæst
Du caller og han viser 72o. Du tager lortet ned.
Tillykke med 1.pladsen :-)
IMO kunne det godt ligne en JJ fra Villain. Selvom du siger, at han har en bred pf-raise range kan jeg ikke se, hvad han ellers spiller på den måde(måske med A-Q♣J♣ som undtagelsen.
Godt nok kan jeg se, at du fra starten af har lavet lidt rod i potsize, men så stort et donkbet fra pf-caller trevejs signalerer IMO ok styrke på så tørt et board, og derfor foretrækker jeg nok formentlig også raise på floppet, så du finder ud af, hvor du står med det samme.
Får jeg på nakken her af en af Villains kan vi formentlig finde et fold frem, hvilket bliver noget sværere som spillet.
Vi har et relativt nemt riverfold her..
@ Folk der betaler
Hvad er det lige i tror en villain med OPs beskrivelse viser op her, en dobbeltfloated bluff?
@matique
I så fald splitter de jo?
@OP
Spottet er utrolig feelbaseret. Jeg brækker mig og caller eller omvendt.
@ til alle
Hvad kan jeg slå? Det er jo aldrig et bluf fra hans side hvis man ser hånden igennem. I mit hoved kan jeg kun slå en overspillet AJ-QQ-KK-AA.
Jeg kan ligeså godt sige resultatet af hånden, for den afslører ikke meget.
Jeg foldede.
Og så gik jeg selvfølgelig hele vejen efterfølgende :)
First of all: Tillykke med det:)
Og til dit spørgsmål, så har jeg som skrevet tidligere meget svært ved at se, hvad du slår. Jeg går ud fra, at du caller floppet af netop den grund, som jeg tidligere har anført - nemlig at jeg har svært ved at se, at et donkbet fra tredjemand på så tørt et board må indikere styrke - men samtidig mener jeg også, at du dermed definerer din egen hånd ret stærkt ved bare at flatte den (især med IR i baghånd).
Det er IMO floppet der er interessant mere end det er river, hvor jeg end ikke kan se den ringeste Villain (givet at han trods alt spiller en $320 tour og er kommet på FT) overreppe en made hånd så stærkt. Jeg holder stadig på JJ og under alle omstændigheder et fold, hvis jeg ikke fik gjort det klart i første svar:)
Fold preflop, det er sgu ikke særlig fedt at spille 74s tre-vejs i en 320$ tour fra BB, hvis det normalt er lidt over ens niveau, (aner jeg selvfølgelig intet om, har kun læst på et dansk nyhedssite).
Hånden illustrerer meget fint hvorfor jeg gerne vil folde preflop, vi flopper trips, og ender alligevel med at lægge halvdelen af stakken i midten inden vi folder til et raise på river :) ja det lyder resultatorienteret, men jeg hader spottet.
Som spillet er river helt sikkert et fold.
@ Hjorten
Grunden til at jeg kun caller floppet er udelukkende for at trappe. " ACE43five" er dårlig så jeg kan både få en del ud af den hvis han bluffer - og bliver ved, eller hvis han har en J. Da RAZA14 så caller bliver jeg lidt bekymret. Han har enten monster eller overpar i mit hovedet.
Jeg kan godt se meningen med at raise floppet ift RAZA14, men som sagt caller jeg for at trappe. Hvis RAZA14 raiser på floppet ryger pengene til midten uden tvivl, så det tror jeg vist at jeg er glad for at han ikke gjorde :)
@ Madsreality
Jeg synes der er mange grunde til at calle her. Vi har alle en del bb´s at gøre godt med, jeg sidder selv med ca 60 og raiset er kun lidt over dobbelt bb. Det bliver rigtig interessant da "ACE43five" caller fordi han simpelthen var en dårlig og donket spiller. Jeg ville aldrig calle med en hånd som A2, men den her er klar spilbar i det her spot synes jeg.
Til sidst men ikke mindst sender man hele tiden signaler og det er vigtigt at signalere at man ikke bare folder sine blinds. Det er vigtigt at variere det med calls, reraises og folds, så modstanderne ihvertfald ikke føler sig trygge over at raise når man sidder i blinden. Det er jeg meget opmærksom på fra det sekund der kommer anter på i turneringer. Men man skal selvfølgelig heller ikke forsvare med næb og klør.
problemet med hånden er vel at vi har bunden af vores range, og imo vil villian aldrig raise river for value med noget vi slår, eller i bluff for at få os til at folde en 7er når vi viser så meget styrke.
WP hvis du folder river her... Med den beskrivelse du giver af villain, skal der altså noget seriøs leveltænking til før du nogensinde er god her.
Er dog semi uenig i pf, jo i er ret dybe og der er en fisk med i potten.. Men altså 7,4s flopper sjældent noget som helst liderligt, og ja selv når du gør(som i ovenstående) må man gå udfra at villains ikke bare bevistløs jammer a,a til midten når i er så dybe på det her niveau.
@berlusconi
Djoffer siger det meget fint, jeg er enig i at bordet og stacks passer helt fint til at se et flop tre-vejs, men 74s spiller bare så håbløst fordi vi nærmest altid maksimalt flopper et lavt flushdraw eller en gutter/one card open-ended. Ergo skal vi ud og chase et draw de 15-20 % af gangene vi fortsætter på floppet og med vores position i sandwichen bliver det bare mega nederen lidt for ofte :)
Grats mate WP. Ville selv raise flop, men det er mest fordi jeg ikke tror et overpar folder til et raise her. Han caller og evaluere turn især hvis di t raise er "Klik+" (ellers er det for nemt at tage ham fra hans overpair på scary boards). Hvis han ikke har et over pair eller KJ AJ så giver han op på turn anyway IMO.
Jeg syntes heller ikke 74 er fantastisk, men de odds du får samt det du skriver med ikke at vise svaghed og folde BB til klickraise er vigtigt. Der er simpelthen grund til at spille nogle hænder "uprofitablet/-ev" for at sikre sig at ens BB ikke angribes ublut.
Hånden spiller jo sig selv med den linje du vælger. Ikke meget at sige til det. Klart fold på river som du også kom frem til.
Jeg tror dog at jeg ville angribe den lidt anderledes.
Pre caller jeg 10 af 10 gange i det spot. Std.
Post flop ville jeg nok også bare flatte, for hvad skal betale som vi kan slå og som ikke betaler senere?
Turn er også fint spillet da der skal bygges en pot mod et overpar i det spot. Og det gode er at vi er ude af position så vi bliver ikke nødvendigvis repoppet af en hånd der slår os.
På river vil jeg være nervøs over hans linje og for nysgerrig efter at se hvad han har siden han spiller den sådan. Derfor vil jeg checkcalle for at give ham mulighed for at bluffe eller overspille sit overpar. Checker han overpar bagved så må vi leve med det og håbe vi kan udnytte det senere.
Tillykke med sejren ;o)
Først og fremmest tillykke med sejren.
Jeg synes c/c på river virker rimeligt fornuftigt, som Stenbek også er inde på - når du skyder gør du dig selv meget sårbar, samtidig med at et check ofte kan induce et bluff
Tak skal i ha.
Ja, det er også river jeg er mest i tvivl om faktisk. Var heller ikke super thrilled omkring mit river bet da jeg laver det, det blev en blanding af valuebet og samtidig frygtede jeg et raise. Dog er jeg ret overbevist om at hvis jeg havde checket river, havde han fyret et monsterbet af, og samtidig er næsten sikker på at jeg er slået, så måske det havde kostet mig mere. For en ting er sikkert, hvis jeg havde checket så ville jeg sgu calle nærmest ethvert bet.
@ Stenbek & Culkasi
Derfor vil jeg checkcalle for at give ham mulighed for at bluffe
samtidig med at et check ofte kan induce et bluff
Drenge - lad nu være med at opfinde argumenter. Kig på linjen. Er det NOGENSINDE muligt for RAZA14 at have et bluff her? I forventer simpelthen lige at han dobbeltfloater med krans i en 3-vejs pot, og så ellers går amokka på river?
Ydermere synes jeg at check/call er forfærdeligt og den absolut værste løsning udover open fold. Afhængig af Villains betsize, synes jeg at bet > check/fold > check/call. Ved at check/calle risikerer vi, at han checker alle sine Jx-hænder bagved. Det samme med overpar.
"@ jungleras, asger, thyssen og mancini (og andre)
Blev inspireret at makassips forsøg på at stjæle asger til en kommentar, så jeg vil prøve det samme. Var i et tough spot for en lille måneds tid siden i PokerStars 320$ 1/4 million gtd på finalebordet. Hvis i føler for det ku det være fedt hvis i gad at se på hånden nednunder :)"
Beæret over at stå ved siden af disse navne giver jeg gerne min comment med :P Omend jeg er udpræget cash game spiller.
Jeg kan som sådan godt lide din lidt utraditionelle linie på med flat flop og donke turn, men når det er sagt, så gør jeg det for at checke en river som den vi ser der. Hans linie passer fint overens med han kan have en flush, han behøver fx ikke nødvendigvis at have J ♣ i hans range, han kan imo snildt have AKc, AQc, ATc, etc etc. Og med det giga gayraise han laver på river, så bluffer han bare ALDRIG.
Jeg mucker, selvom vi får ekstreme gode odds, så kan jeg aldrig se villain have andet end boat eller farve.
Ps. Jeg har ikke læst nogle af de andre svar.
@ mancini
tak for bidraget, glad for du i det mindste er enig i at et river fold er korrekt - for det var selvfølgelig det jeg gjorde. Dog er jeg stadig i tvivl om hvilket riverspil er det mest korrekt. Må indrømme at jo mere jeg tænker over hånden, jo gladere bliver jeg for mit bet.