Lidt flashing.
Finalebordslir på party 300K. Loeppenthin. Er nummer 4 i chips med 8 tilbage.
Finalebordslir i 300K
niiice, gl!
ærgeligt :(
Jeg har været aktiv. Men har foldet alle de gange jeg har fet på nakken.
Villian har været endnu mere aktiv, og imod hans range er jeg simpelthen for godt inde til jeg kan slippe, når vi ikke sidder med mere end 12bb og det er en mega stejl præmiestruktur.
OT: Er du i familie med Carsten Løpenthin?
Asger Dokkedal
www.dokkedalpoker.dk
Nope.
Hedder Løpppenthin. Bare en gammel tastefejl, der gør jeg hedder Løpenthin.
Er du gal, hvor har jeg i øvrigt nederen på....
WD Løp, godt skuldret anyhow!
Løpppenthin eller Løppenthin? :)
Det er også røværgerligt, men tillykke anyway - en lille skilling blev det da til...
Ja. Irriterer mig dog at det er bordets suværent mest aktive spiller der rykker på mig, da det ikke giver mig mulighed for at slippe væk fra min AQ.
@fiskeren
turneringspoker er toptungt præmieret, så når man endgame og FT i en tour som 300K så kan ALDRIG være tilfreds med 5K. Husk på jeg har givet 215 for at spille den, så det er jo ikke sygt meget value for at kæmpe sig gennem 1500 mand til en 8. plads.
Desuden var det mildest talt ikke noget skræmmnde finalebord. Ikke forstået på den måde at de var nemme at pushe med, men der var nogle teoretiske ting hos flere af spillerne, som var helt, helt skævt. De gik simpelthen til bunds mod alt for marginale hænder-mod folk som havde committed sig blev AJ/KQ-agtige hænder sendt til midten.
Dette gjorde det svært at dominere, men tilgengæld ville man få fuld betaling med en hånd. Desværre var der der en derude der var bedre end min.
Hvad mener du med, at de teoretiske ting var helt skæve? Hvad er der galt i at sende AJ til midten - f.eks. i SB eller BB, hvis raiseren er på knappen eller CO?
Uddyb, tak, så man kan lære.
@defac
Er HEROs og villians effektive stack 20bb og villian der er CO åbner til 3bb, er der intet i vejen med at sende disse hænder til midten fra knap eller i blinds. Har villian været aktiv er det nærmere en fejl at lade være, med mindre boblen lige er sprunget, eller man af en eller anden grund vurderer at ens fe er minimal.
Problemet med flere af spillerne var at de satte spillere som var potcommitted AI med eksempelvis KQ. Var der hævet til 5bb fra en spiller med 10bb i stakken, så man flere gange KQ blive spillet til bunds. Dette er helt skævt, fordi man aldrig kan være godt inde mod sin modstanders range, og selvsagt ingen fe har.
På samme måde så man spillere calle for halvdelen af deres stack med svage esser.
Begrebet handrange var tydeligvis en by i Rusland for mange af disse spillere.
Jeg er enig i, at KQ er noget skrammel, især hvis der er raiset inden. På CO hvis foldet til mig vil jeg til hver en tid give et shot, men det er vel også lige efter bogen.
Derimod synes jeg det er anderledes med AJ. Den er faktisk kun dårligere, hvis villains range er <14%. Og på et FT (8-10) med M omkring de 10 for de fleste er spillernes range snarere 20-25% eller endda mere. Og så er det man skal have en masse faktorer med, når man vurderer om man vil calle et raise eller gå AI: Position, big/small, historie, spillestil, egen M og nuværende placering m.m. Altså om man vil sætte turneringen på spil med med mindre end 60-40 chance ud fra de givne forudsætninger.
Eller om man vil gøre som fish69 gjorde mod mig i Mansion 100k, vurdere potodds og kalde min AQ AI med 97s - og vinde :(