Er dette set før?
Under wsopén så jeg et hav af mere eller mindre obskure noname poker sites der havde uddelt caps/shirts til deres online spillere, men lagde ikke mærke til nogen multinationale virksomheder der lavede samme nummer.
Hvor lang tid går der før vi ser de første Nestlé, Nokia el. Telenor sponsorede spillere?
Jeg har hørt tale om reklame aftaler, men ikke direkte sponsorater.
Med den hastighed poker sporten skyder frem med, må det kun være et spørgsmål om tid før verdensomspændende virksomheder får øjnene op for denne relative billige reklame mulighed.
Som et forsøg vil jeg gøre mit til at blive sponsoreret af en virksomhed til EPTén i københavn.
Ud over de åbenlyse problemstillinger i forbindelse med at det "kun" er en EPT turnering og det faktum at jeg personligt ikke har nogle store resultater under bæltet, ville det være interessant at høre hvad div. virsomheder har at sige om sagen.
Bare en lille brain-fart inden senge tid :)
GG n´GN
Firma som poker sponsor
Tror du ikke der ligger et problem i, at de fleste firmaer, helst ikke vil sættes i forbindelse med poker?
Specielt indtil poker er blevet mere anerkendt i DK.
Tror du får størst succes, ved at opsøge virksomheder som kunne have specielt interesse i den målgruppe som spiller poker.
Ellers er Idéen jo god nok.
Hvor meget skulle du have for at spille i en T-shirt+Cap, til ETP'en?
Skulle du have mindre hvis du ryger ud hurtigt, og mere hvis du kommer længere? Skulle virksomheden have % af en evt. gevinst?
"Jeg har hørt tale om reklame aftaler, men ikke direkte sponsorater."
Hvad er forskellen på en reklameaftale og et sponsorat?
(Edit: Undskyld jeg stiller en forfærdentlig spørgsmål. :-) )
Raven har ret. Og desuden er det ikke billigt at sponsorere en poker spiller. Det er faktisk ret dyrt i forhold til, hvad man som virksomhed får ud af det. For selskaber der er direkte relateret til poker industrien og dermed rammer deres målgruppe perfekt, er det nok en fin investering, men selskaber, der skal ramme mere bredt, får ikke nok ud af sådan en investering.
/Mikael
Der er naturligvis forskellige typer/grader af sponsorater.
Det jeg vil forslå er betalt buyin. Hverken mere eller mindre. Evt med procenter. Men ideen med en variabel betaling i sammenhæng med hvorlangt man når i turneringen er en interessant tanke.
@ Raven
I et sponsorat er pengene "øremærkede" til et formål.
Det minder mig om at WSOP sidste år eller året havde Levitra (som er et Viagra-lignende produkt) til at sponsere logo på finalebordet.
Er der mon en direkte sammenhæng mellem dem der ser meget poker på TV og så den målgruppe der har brug for den slags stimulanser? :-)
Filthbastard, hvis du er frisk ringer du til Pfizer og tilbyder at reklamere for Viagra under hele EPT ;-)
@filth
Held og lykke med projektet ! Jeg tror nok jeg ville fokusere på virksomheder, der har en eller anden tilknytning til poker-miljøet. Jeg tvivler stærkt på, at virksomheder uden for denne sfære vil være interesserede
Jeg skal 100% sponsoreres af Kinderæg til EPT!
Møder op i et æggesuit!! :) :D :O
- Tox
Måske er det bare mig... men for at et firma skal investere i en spiller skal der vel være en hvis kendskabsgrad til denne.
Jeg kender dig ikke, kan sagtens være du er en kendt person i nogle pokerkredse, men som udgangspunkt ville jeg som et firmas marketingsperson finde en der har et kendt navn/ansigt -alternativt en speciel appeal...
Mit firma sponserer selv forskellige events, bl.a. motorsport. Men for at det ikke skal blive for filantropisk er det udelukkende de bedste kørere/biler der får vores klistermærke på -Også selv om det koster mere end hos dem der ligger i midterfeltet.
-Men afhængig af hvor langt du er villig til at gå, er der helt sikkert sponsorkroner at hente til mange... bare brug fantasien. Ellers må du betale for den første og når du så har vundet den, står der sikkert en kø der gerne vil signe med dig efterfølgende :)
Lad os tage Nokia som eksembel, da du nævner dem. Et godt eksembel da det vel er en ok målgruppe for dem.
Hvis det skulle have den store værdi for Nokia skulle de "købe" hele eventet:
"EPT Copenhage presented by Nokia". Bannerreklamer rundt i lokalet, logo på alle bordene, spillekort med Nokia logo, alle dealere i Nokia poloer + en masse spiller i Nokia-shirts.
Hvis Nokia skulle sponsorerer en enkelt spiller, som er relativ ukendt, vil det have en meget lille værdi. Det ville slet ikke være i nærheden af af de 35.000kr som buyin koster. (eller var det 5K??)
Jeg har ingen professionel erfaring på området, men tror værdien er temmelig lav. Ville du spille i en Nokia trøje for 1.000kr?