Hej PN. Det fatale er sket. Min computer er idag holdt op med at fungere. Jeg er desværre rimelig stor IT newb, så kunne være lækkert hvis nogle her på PN kunne hjælpe. Jeg er bosat i 7400 Herning, men vi kan lige se om det er noget jeg selv kan fikse, eller den er til at smide ud.
Computeren er en Asus bærbar og har fungeret upåklageligt til en vis grad, før den idag fik et mindre slag (Ikke tilt). Jeg lister lige op hvad den gør nu med billeder:
Først starter den op sådan her. Hvis jeg vælger Start Windows normalt kommer den rimelig hurtigt tilbage til denne side, så kan kun komme videre under Start reparation under start.
Så kommer jeg hertil, hvor jeg trykker next:
Så kommer jeg hertil; hvor efter den efter at have loaded færdig gør som i billed 2
Håber i kan hjælpe!
Tak på forhånd
Fix min computer! Hjælp søges (7400) ATT Tiltthis
Er den data, der ligger på computeren vigtig?
Hvis ikke, så skru bag beklædningen af sørg for at alle stik sidder godt i. Indsæt din windows cd og geninstallere det hele.
chrja skrev:
Hvis ikke, så skru bag beklædningen af sørg for at alle stik sidder godt i. Indsæt din windows cd og geninstallere det hele.
Tak for svar.
Det ville klart være at foretække hvis dataen stadig var intakt når/hvis computeren kom op at køre igen.
Derudover ved jeg ikke hvordan og har aldrig prøvet at geninstallere en computer igen. Er det svært?
iamrockybalboa skrev:chrja skrev:
Tak for svar.
Det ville klart være at foretække hvis dataen stadig var intakt når/hvis computeren kom op at køre igen.
Derudover ved jeg ikke hvordan og har aldrig prøvet at geninstallere en computer igen. Er det svært?
Det nemt nok, du følger bare de trin som kommer i installations programmet. Når du får muligheden, så ville jeg slette alle "Pationer" og så oprette en ny bagefter - Dette vil dog slette alt på harddisken.
Hvis du vil redde dataen bliver det lidt mere besværlig, så skal du formentlig have harddisken ud og sat til en anden computer. Inden du installere forfra.
@iamrockybalboa
Skal du have data ud, kan du som chrja siger selv pille harddisken ud, og koble den til en anden computer, så bør den fungere som en alm. ekstern harddisk (evt. garanti ryger så vidt jeg ved).
Derefter geninstaller med din windows cd-rom, det er vitterligt ikke særlig svært :)
Det afhænger selvfølgelig af om det er harddisken der er røget, hvilket jeg desværre selv har været ude for et par gange :(
Når du har reddet diverse data vil jeg anbefale dig at sætte en ssd harddisk i. Det gør at dine data har meget større sandsynlighed for at være intakt hvis den får et slag eller du taber den en anden gang.
Rolig nu...
I billede 2 prøver computeren at finde et image, som du ikke har.
Du skal ændre til "Use recovery tools bla bla" for oven.
Det er ikke sikkert, at det hjælper, men du har tilsyneladende ikke prøvet endnu.
Så jeg skal installere Windows på ny, og så burde den du igen? Dog uden data?
Onde Andy: når jeg skifter til den øverste kan jeg ikk trykke videre. Skal ind og rode i nogle drivers eller noget jeg ikk aner noget om.
Og hvad hvis jeg ikke har sådan en cd til Windows
Som andre også er inde på er det most likely din harddisk der er død :( Det er som regel det første der går på en bærbar computer, og meget likely at det sker når man taber den.
Jeg har desværre ikke nogen liggende jeg kan sende dig, men du skal nok have fat i en ny.
Du kan prøve inden du fare ud og køber en ny og formatere den du har, men det ser meget ud som om at din normale partion er væk.
Du skal bruge en USB pind på 8GB eller mere, så kan du helt lovligt hente et windows 7 image herfra:
'
www.w7forums.com/threads/official-windows-7-sp1-iso-image-downloads.12325/
Når du har gjort det, skal du "brænde" ISO filen du henter over på din USB pind, via www.isotousb.com
NÅr det er gjort så kan du boote fra den USB pind, også kan du sådan set formatere :)
Hvis du geninstallere windows forsvinder alt, og du står med den computer du havde første gang du tændte den.
Hvis der ikke er fuldt en cd med, har din computer så ikke bedt dig om at lave en backup?
Men det er ikke sikkert det vil virke, da chancen for din harddisk er gået er til stede. Er det tilfælde skal du have fat i en ny (ssd).
Okay, jeg må lige prøve det i skriver, ellers må jeg på indkøb hos TT når han lige får nye på lager :)
Tak for hjælpen. I høre mon inden længe fra mig igen
Damn u postdanmark.... var TT?;)