fixed limit 10-20

#1| 0

Har været fast spiller på 10-20 shorthanded (6mands bord)fixed limit i et år ca.
Min spiller type er LAG jeg spiller ca 34% af hænderne og raiser preflop ca 21% af gangene. Det har gået godt indtil for en måned siden. Og har rykket ned til lavere limits indtil jeg har fået styr på spillet.
Er begyndt at spille lidt mere tight, spiller ca 27 % af gangene. Og det går også godt nok.
Men vil gerne høre fra de vindende spillere på de højere limits i shorthanded ringgames hvor tit de spiller.
Jeg føler at jeg bliver grebet med og spiller for mange hænder og deraf er begyndt at tabe. Men samtidig ser jeg alt for ofte spillere der spiller 35% af gangene trække sig tilbage med fedt overskud.

Hvad er et passende spil procent for middle limits? ved godt at der ikke er et entydigt svar da det kommer an på de spiller typer man er oppe imod, men bare sådan generelt.

Håber på nogen gode kommentar.
MVH
Flemming

13-07-2006 15:27 #2| 0

Jeg har aldrig spillet specielt loose (VPIP25/19-28/20 afhængig af limit og bord), så jeg er måske ikke super kvalificeret til at svare på dit spørgsmål, men jeg mistænker at 34% er i overkanten på 10/20 pga. den høje rake. På højere limits med lavere rake kan det lidt bedre svare sig at komme der op af. Samtidig er man tvunget til at forsvare mere pga. mere aggressiv stealing.

13-07-2006 17:18 #3| 0

@ Gnim

Hvis du lægger mærke til det, så har dem, der taber mest, også procenter på 35 og derover - varians! Jeg tror det er svært at spille mere end 30 procent profitabelt. Dermed ikke sagt at spillere med f.eks. flopprocenter på 35 ikke kan have overskud - det ville bare være større, hvis de hoppede ned under 30.

13-07-2006 17:23 #4| 0

Problematikken er også at du betaler 15 dollars i blinds hver 6 hånd da det er shorthandet, og der skal ikke gå mange runder hvor du folder, før du har postet 100 dollars i blinds uden at have set et flop, og når du endelig spiller en hånd bliver der foldet fordi de ved at du spiller tight og du har en god hånd.
Med hensyn til at stæle blinds så vil jeg give dig ret i at der bliver stjålet med næb og klør, men det er svært at calle hver gang, da stjæleren som oftest vil have fordel i pos. med mindre han er small blind. Men man skal heller ikke folde automatiskt da de så raiser pr. instinkt uden at næsten have set deres hånd. Det er en fin balancegang mellem fold,call og raise. Hvis jeg har en nogenlunde hånd reraiser jeg altid for at han skal få lidt respekt for mig, så han tøver lidt mere næste gang han prøver at stjæle.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar