BrandonA er en Tight-passiv spiller.
Seat 1: Oleg2005 ($34.75 in chips)
Seat 2: McSeth ($18.50 in chips)
Seat 3: got_nutz? ($42.35 in chips)
Seat 4: LaMario2 ($78.35 in chips)
Seat 5: Kayellby ($40.40 in chips)
Seat 6: whoodi ($27.05 in chips)
Seat 7: Odin ($173.27 in chips)
Seat 8: AwoogaStu ($32.70 in chips)
Seat 9: bobbybass ($5.70 in chips)
Seat 10: BrandonA ($44.90 in chips)
bobbybass: posts small blind $0.25
BrandonA: posts big blind $0.50
----- HOLE CARDS -----
dealt to Odin [Qd Kd]
Oleg2005: calls $0.50
McSeth: folds
got_nutz?: folds
LaMario2: folds
Kayellby: folds
whoodi: calls $0.50
Odin: calls $0.50
AwoogaStu: folds
bobbybass: calls $0.25
BrandonA: checks
----- FLOP ----- [9c 8h 9d]
bobbybass: checks
BrandonA: bets $0.50
Oleg2005: folds
whoodi: folds
Odin:???
Hvad nu? To overcards og en backdoorflush mulighed.
FL 0,5/1 flopspørgsmål
Du skal raise preflop.
Men, når du nu har bragt dig ud i den situation du nu står er det enten fold eller raise. Call kan ikke komme på tale. Hvis du vælger at raise, er det af to grunde.
1. Få de andre spillere ud af potten.
2. For at få information.
Uden reads på de andre spillere har jeg svært ved at vurdere hvad jeg vil gøre i denne situation, så mere konkret kan jeg ikke blive.
fold, BB better ikke ud her medmindre han har ramt, og så er dine overcards muligvis døde.
Til gengæld skal du raise preflop så BB ikke får lov at checke ind med sin 92o :)
Raise pre flop og fold floppet. Potten er for lille til, at et hæv kan begynde at betale sig, og der er en pæn mulighed for, at du allerede er slået.
/Mikael
I nat har jeg sovet på hånden og kom frem til at et call eller raise her i bedste case er marginalt spil og derfor er et fold okay da modstanderen har alle muligheder for at skræmme mig væk med eksempelvis et reraise/call på og bet på turnen. Desuden er - som DanTheMan siger - potten for lille. Den skulle måske have haft et hejs preflop, men man får jo en stor varians på sit spil og så er et raise preflop er vel et temperementspørgsmål og et spørgsmål om modspillernes raisingstandarder?
Men han var jo passiv så jeg spillede sådan:
----- FLOP ----- [9c 8h 9d]
bobbybass: checks
BrandonA: bets $0.50
Oleg2005: folds
whoodi: folds
Odin: raises $1
bobbybass: folds
BrandonA: calls $0.50
----- TURN ----- [9c 8h 9d][7c]
Odin61: checks
----- RIVER ----- [9c 8h 9d 7c][Ks]
Odin:??
Missionen lykkedes, skal den bettes for value her?
Ja, selvfølgelig!
Der er da intet overhovedet der skulle indikere, at han kan slå dig nu.
Ja, bet.
Mht preflop, så er det ikke et temperament spørgsmål. Du SKAL raise. Ingen har vist styrke, så du sikker formentlig med den bedste hånd hvorfor det er et valuebet.
Du kan stille sig selv spørgsmålet: Hvis ikke du raiser når du sidder med den bedste hånd, hvornår vil du så raise med forventning om at det er +EV?
Jensen,
"Men, når du nu har bragt dig ud i den situation du nu står er det enten fold eller raise. Call kan ikke komme på tale. Hvis du vælger at raise, er det af to grunde.
1. Få de andre spillere ud af potten.
2. For at få information."
Uf, hvor lærer de dig sådan nogle ting? :(
@ David BB
Ja, ikke noget at sige til at mit spil ikke fungerer. Det er vel det SSHE prædiker, selvom det godt nok er et stykke tid siden jeg kom igennem den for 4 eller 5 gang. Min hukommelse er dog elendig.
Jeg ville i ovenstående situation folde uden reads, men afhængig af reads kunne jeg godt finde på at raise af ovenstående grunde, men måske det er mit 6max spil der spiller ind her.
Må jeg høre hvad der skulle have stået? :-)
Der er bare en tendens til at tage det her raise eller fold for vidt. Synes ikke der er meget at vinde ved at raise her.
Raise preflop, du sidder med en af de bedste hænder du kan få.
En hånd du alligevel bør calle med selv om der er raiset før dig, den er god både mod få og mange modstandere.
Ved at raise preflop ville du udover at få flere informationer på floppet, også øge muligheden for at tage potten hjem uden at ramme kortene på bordet.
Floppet har et par, hvilket begrænser muligheden for at andre har ramt det, havde du vist styrke preflop var der sandsynligvis blevet checket før dig og du skulle ha" bettet på floppet.
Bliver der bettet ud på det flop, når du har raiset preflop, ser situationen ikke god ud betteren har højst sandsynligt den bedste hånd.
Floppet indeholder ingen flushdraws og kun en lille sandsynlighed for at nogen har et solidt straight draw.
Ja jeg checkede til sidst, som igen var svagt, da jeg var foran, da han havde 1010. Han havde jo nok callet alligevel. Med eksempelvis AQo så skulle jeg nok bare checke men ikke når jeg laver hånden.
Helt klart bet river.
Mht Preflop raising i blinds er her en rigtig god artikel:
[a:http://www.cardplayer.com/poker_magazine/archives/?a_id=14814&m_id=65565][a]
Faktisk har han skrevet mange gode generelle FL FT artikler:
[a:http://www.cardplayer.com/poker_magazine/writers/view/name/Barry_Tanenbaum][a]
EDIT: Husk at bruge hand converter når muligt - du får flere svar herinde...