Skal der bettes på river her??
Stage #460101740: Holdem Normal $5/$10 - 2006-10-01 21:16:43 (ET)
Table: LIVINGSTON ST. (Real Money) Seat #8 is the dealer
Seat 8 - BIG_AL_SAL ($442.17 in chips)
Seat 9 - WINORICK ($119.66 in chips)
Seat 1 - MNGUYINAZ ($152 in chips)
Seat 2 - STACYPARIS ($226.40 in chips)
Seat 3 - KRITHO ($233 in chips)
Seat 5 - VUJADEV ($361.50 in chips)
WINORICK - Posts small blind $3
MNGUYINAZ - Posts big blind $5
*** POCKET CARDS ***
Dealt to KRITHO [Ad Qh]
STACYPARIS - Folds
KRITHO - Raises $10 to $10
VUJADEV - Folds
BIG_AL_SAL - Folds
WINORICK - Folds
MNGUYINAZ - Calls $5
*** FLOP *** [Qd 10d 5d]
MNGUYINAZ - Checks
KRITHO - Bets $5
MNGUYINAZ - Calls $5
*** TURN *** [Qd 10d 5d] [Ks]
MNGUYINAZ - Checks
KRITHO - Bets $10
MNGUYINAZ - Calls $10
*** RIVER *** [Qd 10d 5d Ks] [7s]
MNGUYINAZ - Checks
KRITHO - Checks
*** SHOW DOWN ***
MNGUYINAZ - Shows [Qs 8c] (One pair, queens)
KRITHO - Shows [Ad Qh] (One pair, queens)
KRITHO Collects $51 from main pot
FL 5/10$ Value bet?
Hov.. nu kender i selvfølgelig resultatet, men hvad er standard?
jeg sætter ham på Q8o, og byder river, hverefter han caller den, og du napper potten :-)
der kommer lige en mere:
BIG_AL_SAL har været ret aktiv og lavet mange moves, skal han have tid/lov til et på river?
Stage #460115914: Holdem Normal $5/$10 - 2006-10-01 21:35:40 (ET)
Table: LIVINGSTON ST. (Real Money) Seat #2 is the dealer
Seat 2 - STACYPARIS ($191.40 in chips)
Seat 3 - KRITHO ($232 in chips)
Seat 5 - SHANGHAII18 ($100 in chips)
Seat 8 - BIG_AL_SAL ($393.17 in chips)
Seat 9 - WINORICK ($190.66 in chips)
Seat 1 - MNGUYINAZ ($126 in chips)
KRITHO - Posts small blind $3
SHANGHAII18 - Posts big blind $5
*** POCKET CARDS ***
Dealt to KRITHO [9d 9h]
BIG_AL_SAL - Raises $10 to $10
WINORICK - Folds
MNGUYINAZ - Folds
STACYPARIS - Folds
KRITHO - Raises $12 to $15
SHANGHAII18 - Calls $10
BIG_AL_SAL - Calls $5
*** FLOP *** [8c 2s 10d]
KRITHO - Bets $5
SHANGHAII18 - Calls $5
BIG_AL_SAL - Calls $5
*** TURN *** [8c 2s 10d] [9s]
KRITHO - Bets $10
SHANGHAII18 - Calls $10
BIG_AL_SAL - Raises $20 to $20
KRITHO - Calls $10
SHANGHAII18 - Calls $10
*** RIVER *** [8c 2s 10d 9s] [2c]
KRITHO
Value bet hånd 1 og 3-bet turn i hånd 2.
Som hånd 2 er spillet skal du leade river og prøve at fange Shanghaii18 på mellemhånd.
/Mikael
Okay.
Som hånd 2 er spillet, på turn er det for at simulere en AK eller lign. der ikke har ramt, så vil jeg få shanghii18 med, og vil kunne få bet på river.. er det helt forkert? - bordet er jo lidt farligt (heldigvis en betryggende river for en gang skyld)
river: jeg skød et bet og de begge foldede... havde en bedre mulighed ikke været at checke river og lade BIGAL følge op? Det havde jo også passet med mit turn spil...
ja trebet river. Du skal have Shanghai til at betale for at blive i potten eller ud. Ydermere er det ikke sikkert du er bagude til big_al_sal da han jo netop er lidt tricky - så få dem til at betale. Er du bagude til en straight har du alligevel op til 10 outs til huset eller 4 ens. Hvis Shanghai rammer sit flush eller straightdraw er det en katastrofe hvis ikke du har fået nok betaling fra ham eller jaget ham ud(ja det gør du nok ikke). han skal jo ikke have bedre odds end nødvendigt. Til sidst vil 3-bettingen på turnen gøre riverbeslutningen meget lettere: Bet og folk ville måske calle pga. potstørrelsen.
"Som hånd 2 er spillet, på turn er det for at simulere en AK eller lign. der ikke har ramt, så vil jeg få shanghii18 med, og vil kunne få bet på river.. er det helt forkert? - bordet er jo lidt farligt (heldigvis en betryggende river for en gang skyld)"
Ja, det er forkert. Hvis shanghii18 syner hejset fra BIG_AL, så syner han også et genhejs fra dig. Hvis de begge er på træk, så får du ingen penge ind på billetten uanset hvor meget du simulerer AK. Det er et trækfyldt bord, så lad dem betale max nu!
At undlade at bette riveren i hånd 1 er et ret seriøst leak. En stor del af dit overskud i FL kommer fra situationer som denne.
@ Nano
Jeg er enig i at det er et valuebet på riveren. Men, er det et easy fold hvis man bliver raiset her?
@Jensen
Nej, det er det ikke. Det er meget sjældent du sidder overfor en modstander, som efter den går check-check på turn ikke better river med en hånd som ønsker at spille for 2 bets. Altså er det meget sandsynligt, at din modstander er ude i en skæg, hvis du bliver hævet.
Men alt dette kommer jo selvfølgelig an på din modstander. Har du spillet 10.000 hænder imod ham uden at se ham bluff raise riveren, så er det et easy fold, men som grundregel, skal modstanderen ikke være meget river aggro, før der skal betales på river.
/Mikael
Okay, Det er godt at høre alle jeres kommentare, specielt omkring mit rivercheck med AQ.. Jeg misser mange af den slags bets, det skal jeg selvfølgelig lære :)
Jeg er forholdsvis ny til limit spil, jeg har spillet mange hænder men der er stadig meget at lære. - Spiller primært turneringer, men vil gerne igang med at flytte 80% af mit spil over på limit cashgames..
Det har dog kørt rigtigt godt den sidste måned på 3/6 - 5/10.
Så jeg tør slet ikke tænke på hvor meget værdi man kan få når man også får pengene ind i sådane situationer... :)