FL 6max 10/20 - Hånd

#1| 0

Hvordan ser i linien i denne hånd (hvert street).

Jeg vil egentligt normalt folde på floppet, men valgte at tage et kort. Efter at have regnet lidt på det mente jeg at 10 outs (omend alle ikke nødvendigvis gode) kunne betale et draw, og på river, tja, havde bare på fornemmelsen at han ikke havde ramt, og dermed blot ikke skulle have esset.

Jeg har ikke det store på gutten. 36 hænder og 44/41 er stats.

($10/$20 Hold''em)
Powered by UltimateBet
Started at 07/Aug/06 16:22:41

WYang is at seat 0 with $914.
millon is at seat 1 with $939.50.
HERO is at seat 2 with $613.
Miracle Max is at seat 3 with $1008.
leiparty is at seat 4 with $885.
tactrube4 is at seat 5 with $497.50.
The button is at seat 0.

millon posts the small blind of $5.
HERO posts the big blind of $10.

WYang: -- --
millon: -- --
HERO: Jh Kh
Miracle Max: -- --
leiparty: -- --
tactrube4: -- --

Pre-flop:

Miracle Max folds. leiparty raises to $20.
tactrube4 folds. WYang folds. millon folds.
HERO calls.

Flop (board: 5s Ts Th):

HERO checks. leiparty bets $10. HERO calls.

Turn (board: 5s Ts Th 9d):

HERO checks. leiparty bets $20. HERO calls.

River (board: 5s Ts Th 9d 5c):

HERO checks. leiparty bets $20. HERO calls.

09-08-2006 20:09 #2| 0

Det er en svær hånd, men mod en spiller med de stats er det en ok linie IMO (river er nok på grænsen, men jeg tror ok?). Du kan også vælge at chekcraise turn. Det ligner trips og kan få ham til at lægge hænder du er bagud mod, f.eks. hænder med et svagt es. Samtidig giver du ham ikke mulighed for at draw out på river.
Jeg ville også overveje at 3-bette den preflop.

10-08-2006 00:21 #3| 0

Jeg har meget svært ved at se at den linie skulle kunne være +EV, undtagen måske mod en total maniac.
Når nu du insisterer på ikke at smide, skal den have nakke på turn som nano skriver. Du kan imo ikke regne med at din K høj er god ofte nok til at det er +EV.
Hvis din hånd i stedet var AJ, ville jeg sagtens kunne se ideen i din linie så længe villain er LAG. Men sgu ikke med KJ.

Just my two cents :-)

10-08-2006 01:14 #4| 0

*host* calling station *host* *host*

Jeg kan ikke se ideen med det der..

Nogle der kan forklare mig det? - og hvad vi i det hele taget slår?

Kun mod absolute - jeg er for rig - maniacs er det der en god ide...

Du vandt vel hånden og ligner en superstjerne??

P.s. Ja jeg er bitter.

10-08-2006 14:27 #5| 0
OP

Nej, jeg vandt ikke hånden.

Han viste A6 og tog den dermed hjem med A høj.

Enig i at jeg kan check-raise turn. Men hvad gør jeg så på river? Checker, og håber han ikke better (fordi han ser mig som svag), og hvis han better, folder jeg så?

Hvis jeg istedet better ud på river, har jeg nu brugt yderligere et bet i forhold til bare at kalde den ned, og risikerer oveni købet at han raiser mig her, hvilket jeg heller ikke er interesseret i.

Jeg overvejede også at 3-bette flop, men da jeg som sagt ikke havde de store stats på ham, må jeg vel sætte ham til en af de hænder jeg ville spille den den position, hvilket er grunden til at jeg gerne tager et flop. Desuden er jeg ude af position efterfølgende, ligesom jeg ikke ser det som er steal han laver. Havde han været i CO eller på knappen, således at et steal var mere oplagt, så havde jeg nok også givet den et reraise.

10-08-2006 18:25 #6| 0

Caller han dit turn checkraise så tror jeg han har noget der gerne vil til showdown, så jeg check/folder. Du risikerer selvfølgelig at smide den bedste hånd men efter hans call tror jeg du er bagud for ofte til at bruge river som en bluff catcher.

Hans river bet er komplet hovedløst IMO og viser at din call down beslutning sandsynligvis var i orden. Tror han er typen der spiller Q7o på nøjagtig samme måde, så hans range er nok stor til at retfærdiggøre dit river call.

10-08-2006 18:38 #7| 0

3 bet pre flop og stik ud til du møder modstand.

Som spillet: c/c flop, c/r turn og c/f river UI. Hvis han kalder dit c/r på turn kalder han også dit river bet da der ikke er mange draws han kan kalde med.

Når du kalder turn er det lige før du kan kalde river. Da du ikke har ydet ham modstand har du ingen info om hans range på river andet end hans 41% PFR fra PT. Mod denne er din EQ 25% og potten tilbyder 6:1.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar