FL - straightdraw HU

#1| 0

Interpoker $2/$4 FL 6max (5 players)
Villain har kun spillet ca. 20 hænder, og har indtil nu foldet næsten alt.

Pre-flop: (5 players) Hero is BB with 8 7
UTG raises, 3 folds, Hero calls.

(raise/ call/ fold ?)

Flop: 6 A 9 (4.5SB, 2 players)
Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG re-raises, Hero calls.

(Planen var at checkraise og stikke ud på turn, men så 3-better han)

Turn: Q (5.25BB, 2 players)
Hero checks, UTG bets, Hero calls.

(donk?)

River: 5 (7.25BB, 2 players)
Hero checks, UTG bets, Hero raises, UTG calls.

(stikke ud eller checkraise igen?)

Results:
Final pot: 11.25BB

WP siger jeg til mig selv, og blir'' derefter usikker ...
?

20-05-2006 15:58 #2| 0

Jeg synes du spiller den fint. Han virker som en TAG der valuebetter sin AK på billetten, så fint pas/hæv der. Hvis der var faldet en ruder eller noget med tøj på så bør du stikke ud til sidst. Mod velkendte overaggro spillere er det i det hele taget bedst at stikke ud, da man ofte vil blive hævet.

21-05-2006 23:09 #3| 0

Jeg spiller den på samme måde. Flop CR er standard og skal forsøges, da du folder en stor del af hans range som KQ, KJ små pp 8 og ned. Er du oppe mod en rigtig tightie måske tilmed store pp. Hvis han caller dit raise er min turn plan ofte bare at checke. Med hans call har du sjældent meget fold equity på turn og du risikerer ikke at skulle betale ekstra for dit draw fra et es (og rene bluffs), og du vil ofte få et gratis kort fra ikke-es hænder der er bange for et nyt CR og bare vil billigt til showdown.

Turn donker jeg ikke. Efter hans reraise har du efter min mening for lidt fold equity og du bliver raiset for ofte. Derimod kan jeg mod de rette spillere overtales til et river donk hvis du ikke rammer. Et lille es spiller typisk hånden på den måde og hvis han læser det som sådan kan du måske folde et pp der måske ikke havde troet på et turn donk. Prisen er nogenlunde i orden i forhold til sandsynligheden for at han sidder med en hånd der kan calle, tror jeg.

Da du rammer river checkraiser jeg, da han skyder igen minimum 75% af tiden med tanke på håndens action. Der er gode muligheder for at han reraiser to par og lignende da riveren ser uskyldig ud og så får du 4 bets ind.

22-05-2006 00:11 #4| 0

Synes også den ser fin ud. Ville have spillet den ligeså.

23-05-2006 12:52 #5| 0
OP

Takker. Nyttige tips om at donke dér.
Villain havde AJ.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar