FL Fish på 5/10 #2

#1| 0

Lige en enkelt hånd mere inden sengetid..

5/10 5-handed.

UTG virker solid og relativt tight.

Han raiser, foldet til mig i BB, der caller med A8

Flop: A93 rainbow.

Jeg check-caller.

Turn: 4 stadig rainbow.

Jeg check-caller.

River: 9.

Jeg better, han raiser, jeg folder.
Hvad siger I til det?

12-12-2005 04:15 #2| 0

Bet/Call river. Resten er fint.

EDIT: Ja, ok, han er selvfølgelig tight så det er close, problemet er bare at hvis han har noget der ikke kan slå dig ved showdown har du sat ham i en position hvor man kun kan vinde ved at raise.... et fold er ikke helt i skoven hvis han ikke bluff-raiser her.

12-12-2005 04:15 #3| 0

Hvad laver en rutineret NL-tyr nu i det ædle FL ??? *GG*

Du er sikkert slået her, så foldet er fint nok. HVIS jeg caller denne OOP vil jeg sædvanligvis check-raise på floppet - det er lidt billigere :-)

12-12-2005 09:44 #4| 0

BTW asger,

Når du er ved river med toppar og bordet parrer (som her 9"ere) er det en overvejelse værd, om du skal syne river for et bet mere. Dette gælder især hvis der er et face-card på boardet som du kan spille som 5. kort.

I shorthánded er de traditionelle preflop raise-hænder for en gennemsnitlig villain alle par, men meget ofte også Ax. (du kan så selvfølgelig ofte være ude for at være slået alligevel)

12-12-2005 10:35 #5| 0
OP

@Puma1: Tilter lidt NL-dollinger væk? ;-)

@Jarwohl: Okay, takker for kommentaren.

@Puma: Ja, havde der ligget K eller Q kombineret med A99, havde jeg helt sikkert callet ;-)

Anyways, villain flashede Q10off efter jeg foldede, så idioten havde regnet fisken ud. Jeg overvejede bare, om jeg blev for let at bluffe af puljer i mit forsøg på at få villain til at lave fejl / undgå at jeg selv lavede fejl.

- Asger

12-12-2005 10:43 #6| 0

@asger

OK husk at få det noteret på villain :-)

Du vil som OOP-spilleren ofte benytte dig af en check/call,check/call og så bet ud på river-strategi i disse situationer. (hvis du ikke check-raiser floppet som jeg advokerede for tidl.)

Ligeså ofte er det i short-handed, at der kommer forholdsvis mange bluff-raises, når du er HU - især på turn og river med absolut intet. Jeg benytter det meget, meget sjældent selv, men læg mærke til de villains, der gør :-)

12-12-2005 10:54 #7| 0
OP

@Puma: Floppet kommer ret drawfattigt, så jeg kunne ikke lure, om jeg på nogen måde kunne få villain til at begå fejl ved at check-raise ham på floppet (såfremt han ikke havde et A). Men det tror du måske godt jeg kunne?

Anyways, jeg spiller på BossMedia - og der er hverken noteudstyr eller handhistories ;-)

Jeg brændte i øvrigt 35 BigBets på en time (jeg vandt så også kun en enkelt hånd, hvor der var flere end to Bigbets i puljen ;-) ..). For satan jeg hader det her FL fis! ;-)

- Asger

12-12-2005 11:04 #8| 0

Jeg siger, at det var et rigtigt fold selv om han var dum nok til at vise dig, at det var forkert.

12-12-2005 11:14 #9| 0

som nævnt indledningsvis - enig i foldet, og ja det er da fiske-tåbeligt at flashe sit bluff her.

@asger

Hvis et c/r bliver re-raiset er du i hvert fald færdig med hånden !

Det er ellers en skidt stats, du har her, men de kloge siger, at der kan være god fidus for en vindende NL-spiller at spille lidt FL også.

Hvis du kan lokke eks. Tox (som jeg har indtryk af du kender godt) til at sidde med, mens du spiller, tror jeg faktisk du kan forbedre dit i forvejen høje NL-niveau også denne vej rundt :-)

12-12-2005 12:09 #10| 0
OP

@Puma: Nej, satme om jeg mænger mig med sådan en køffenhavnersnude! ;-)
Men jo, kunne da godt være, jeg skulle tage et par timer hos en FL-haj! Indtil videre breaker jeg nogenlunde even på mit FL ringgame-spil, så der er helt sikkert plads til forbedring..

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar