comments please, og hvad afgør om det skal være checkraise eller bet ud på flop (eller noget helt tredje ) ?
Table Harp (Real Money)
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: lostital ( $48.93 )
Seat 2: cycsam ( $1216.5 )
Seat 3: tgda14 ( $2311.65 )
Seat 4: GainM65 ( $10 )
Seat 5: HERO ( $651 )
Seat 6: vulcans ( $457.5 )
GainM65 posts small blind [$5].
HERO posts big blind [$10].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 5♦ K♦ ]
vulcans folds.
lostital folds.
cycsam folds.
tgda14 raises [$20].
GainM65 calls [$5].
HERO calls [$10].
** Dealing Flop ** [ 2♥, 3♣, 4♠ ]
betabear checks.
tgda14 bets [$10].
HERO raises [$20].
tgda14 raises [$20].
HERO calls [$10].
** Dealing Turn ** [ Q♦ ]
HERO checks.
tgda14 bets [$20].
HERO calls [$20].
** Dealing River ** [ 6♠ ]
HERO checks.
tgda14 bets [$20].
HERO raises [$40].
tgda14 calls [$20].
** Summary **
FL SH 10/20 6max HU
uden at være nogen ekspert til fl ser det sgu meget fornuftigt ud herfra:)
Jeg fatter ikke helt den HH. Pre-flop caller SB (dog kun 5$ i stedet for 15$), men han er ikke i hånden post-flop?
Nå, men hvis vi antager at han rent faktisk folder PF, så spiller jeg ofte hånden som dig. Du får næsten ingen værdi ud af at fortsætte aggressivt på floppet. Det er et yndlingsplay for ekstremt mange spillere at sætte så mange bets ind som muligt på floppet med gode træk. Faktisk placerer jeg en unknown villain på træk mere end en made hand, hvis han i den position du har putter det fjerde bet i potten (hvilket er årsagen til, at det ofte er godt at gøre, når du flopper nødderne).
Imod den rigtige spiller vil jeg til tider raise turnen, men det er et read betinget play. Som hånden er spillet vil jeg dog som regel leade riveren, for ikke at give modstanderen en mulighed for at checke bagved med AK, A2-A4, 66-JJ etc.. Men er det en modstander der altid valuebetter eller bluffer, er det selvfølgelig oplagt at pas/hæve.
Husk dog at en tænkene villain, som hånden er spillet, har et easy laydown på riveren. Du får ikke et ekstra bet fra mig der medmindre jeg er virkelig stærk. Men der er rigtig mange donkeys på de her SH 5/10 - 20/40 borde, som betaler af her, så jeg vil ikke afvise linien helt.
/Mikael
Fattede også nada af HH.
Anyways spiller den nøjagtig på samme måde.
Flop: checkraise da det er meget usandsynligt at villian har ramt noget og det er også svært for at vide om vi har draw eller made hand. call hans reraise og call turn da jeg ikke kan se vi kan representere noget med den dame.
River: Igen vores hånd er ikke super åbenlys og Villian har vist meget aggression så mener bestem dit checkraise er lige i øjet, da chancen for at han checker behind er ret lille.