Hejsa - kunne godt tænke mig at vide hvad i synes om det her spil.
***** Pacific Hand History for Game 41007771 *****
$5/$10 Limit Hold"em - *** 11 24 20:55:25 2005
Table Genuine (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 10: Gus1974 ( $144 )
Seat 2: wytfntm ( $705.01 )
Seat 3: Sharpboy ( $86.75 )
Seat 4: MidMick ( $163 )
Seat 5: MegaMB ( $239.75 )
Seat 8: bigbobz ( $163.48 )
Sharpboy posts small blind [$2].
MidMick posts big blind [$5].
** Dealing down cards **
Dealt to MegaMB [ Kh 9h ]
MegaMB calls [$5].
bigbobz folds.
Gus1974 folds.
wytfntm calls [$5].
Sharpboy calls [$3].
MidMick checks.
** Dealing Flop ** [ Ac, 3h, Qh ]
Sharpboy checks.
MidMick checks.
MegaMB checks. <----------Galt eller genialt?
wytfntm bets [$5].
Sharpboy folds.
MidMick calls [$5].
MegaMB raises [$10]. <----------Galt eller genialt?
wytfntm calls [$5].
MidMick calls [$5].
** Dealing Turn ** [ 10h ]
MidMick checks.
MegaMB bets [$10].
wytfntm calls [$10].
MidMick folds.
** Dealing River ** [ 9d ]
MegaMB bets [$10].
wytfntm calls [$10].
** Summary **
MegaMB shows [ Kh 9h ].
wytfntm shows [ Qs Ah ].
Jeg tænker specielt på hvad i synes om mit checkraise ude af position på et stærkt draw. Min tankegang er at jeg er sikker på at jeg får min 2 callere, og da jeg tjener pengene ind 1/3 ad gangene - går ods lige op. Samtidig tjener det til forvirring om min egentlige hånd, samt desuden det måske giver mig et frikort, når jeg tjecker på Turn, hvis min hjerter ikke kommer - selvom jeg er ude af position ? Hvad synes i om mit ræsonemment?
checkraise ude af pos med flush / open ended straight draw (i hvor høj grad er det et spørgsmål om hvor stærk ens hånd er )?
Hvad vis der kun er 1 better - altså det ender i HU?
FL SH 5/10 checkraise på flop
Preflop:
Raise eller (bedre) fold preflop, jeg tror ikke jeg har limpet UTG en eneste gang på 5/10.
Flop:
Meh, ved ikke rigtig, tror bare jeg better her, men det er sværere at repræsentere esset når du ikke har raiset preflop. Men har ikke noget imod at checke dog. Dit c/r kan jeg dog ikke lide - du får ikke nogen til at folde og det skulle gerne være mere mindst 4-way før du kan raise for value (1/3 er oddsene for at ramme inden river og da du ikke kan give dig selv et gratis kort OOP hjælper det ikke noget).
Du er svært i knibe på turn hvis du ikke rammer.
Jeg tror ikke jeg spiller hånden preflop. Hvis jeg spiller den raiser jeg i den position medmindre de andre caller alting alligevel, så kan man da godt limpe.
Checkraiset gør vel ingen skade, især hvis du sommetider får et frit turn kort. Jeg kan nu bedre lide hvis der er 3 andre spillere inde så det helt sikkert er et value raise.
Hvis det er heads up er skal du sommetider byde, sommetider calle ned og sommetider checkraise. Jeg er nok mest tilbøjelig til at calle ned, der er ingen der tror på checkraises med to i en farve på bordet.
Jeg folder også eller raiser preflop (med 95% fold - man aner aldrig hvor man står uden farvetræk, men med K på flop).
HVIS jeg raiser stikker jeg også ud på floppet i stedet for check-raise.
Fra turn er det reads på øvrige spillere, der afgør strategien herfra
Ok - er overrasket over i er uenige med min linje preflop - men kan da ske jeg skulle gøre noget anderledes - selvom det er 5/10 er det stadig et 40-45 % vol. put in to pot bord (pacific) - gør det en forskel preflop?
Vil utroligt gerne høre hvad argumentet er for at bette her, da man jo sagtens kan udsættes for at ham der sidder i LP raiser og derved tvinger den første caller ud.., det er man vel ikke interesseret i....
Min pointe er iøvrigt også at jeg binder folk til floppet hvis hjertet kommer - fordi puljen vokser og de får gode ods til at kalde mig ned pga mit mærkværdige og underlige Check raise ....
Dit preflop syn er OK hvis:
Det er et passivt bord og chancen for et hæv bag dig er forholdsvis lille og/eller hvis du ind imellem limper/limp-reraiser dine gode hænder.
Jeg kan godt lide et flop c/r her, mest af de årsager du selv nævner, men også metagame årsager. Agression er vigtig i SH og håndteret rigtig kan man "styre" et bord, og tjene/spare meget ved at få modstanderne til at spille svagt mod en.
Argumentet for at byde på floppet er at du måske får folk til at folde.
Men det argument holder ikke ved et løst og passivt bord som jeg forstår det er, så det vil være forkert at semiblufffe.
Det Jarwohl sagde.!!
Checkraise er ikke godt her da du ikke får noget freecard på turn fordi du er ude af position.
Jeg kunne også godt finde på at spille K9s på pacific, men det er dog et stensikkert raise fra min side hvis jeg spiller den.
Dem som ikke kan lave et marginalt +EV c/r på floppet her bør revurdere deres shorthanded spillestil!
@Nomanson
5/10 er måske lige en kende lavt til et fancy move her, men ellers kan jeg sagtens følge dig, MEN er du ikke enig i at
Hvis du raiser preflop kan du ikke checke på floppet, når A+Q falder, men må stikke ud
Hvis du limper kan du derimod sagtens checkraise.
@Puma
Nej, hvis du bliver synet på et preflop hæv er der god grund til at tro, at et Es højt flop vil blive væddet bag dig, og du kan derfor også her c/r.
Limpet er vist et paradoks - det er "forkert" at limpe utg, men sikkert ok med K9s hvis du limper ofte. ;)
CR-situationen: Efter et cr skal der selvfølgelig stikkes ud på turn – det koster i alt 2 BB. I potten er der / kommer der 3+1 BB. Hvis ikke alle folder kommer der mindst 1 BB på turn. Med impl. odds koster det ca. 1 BB at vinde 2½ BB (før river). Du rammer flushen oftere (1:1,86).
Så … et cr må være i orden (hvis du tror at button stikker ud).
Jeg er selv lidt overrasket - regner jeg galt her ???
Er det bedre at bette floppet?