Hey.
Har kigget i de forskellige tråde herinde, og søgt lidt rundt omkring, men spørger nu altså alligevel her.
Bilka har i denne uge en Sony model nedsat fra 22k til 14k.
Er nedenstående model noget værd?
Håber nogle med forstand gider kigge specifikationerne igennem :D
40" BRAVIA LCD-TV i W-serien
Indbygget digital TV-tuner (modtager også analogt)
LCD-skærm med en opløsning på 1920 x 1080
Højtydende LCD-skærm
Superbred betragtningsvinkel på 178 grader
Hurtig svartid på 8 ms giver jævnere bevægelse
Dynamisk kontrastforhold på 8000:1
Live Colour Creation WCG-CCFL-bagbelysning
BRAVIA ENGINE
HD-forberedt med 2 HDMI™-stik
Understøtter 1080p-signaler
Digital lydforstærker
SRS Trusurround XT med BBE Digital
BBE®-teknologi sikrer klar og behagelig lyd
Med PIP Freeze kan du sætte vigtige scener på pause øjeblikkeligt
High Definition Multimedia-brugerflade (HDMI)
PC-indgang til brug som PC-skærm
Refleksfri overflade på TV-skærme
Ovenstående er taget fra Sony's hjemmeside, men artiklen på bilka ser lidt anderledes ud. Der står bl.a.
Kontrast 1800:1 - men det må næsten være en fejl ik...?
Går jeg helt galt i byen hvis jeg køber dette tv....?
Håber I har tid og lyst til at hjælpe en teknologi idiot...
Fladskærms tv, Sony KDL-40W2000?
du kan rolig købe den, det var en af bestsellerne i den butik jeg arbejdede, folk betalte glædelig 24999 for den for et halvt år siden..
Jeg ville nu købe et plasma, hvis du ikke skal bruge det til at spille poker på :)
Af LCD har jeg hørt rimelig godt om Bravia-serien...kontrasten er ikke nogen fejl, så dårlig er den på lcd, hvilket giver plasma-tv bedre farver.
Der er forskel på dynamisk og reel kontrast.
Jeg tror jeg har læst gode anmeldelser af det. prøv evt at tjekke flatpanels.dk.
Jeg går også med tanker om at købe et LCD TV, men jeg har kigget mest på samsungs M8 serie. jeg tror det hedder LE40M87BD eller noget i den retning.
Er der nogen herinde der kan forklare nogle forskelle på samsungs og Sonys? Hvad er bedst og hvorfor?
@Jungleras
jeg sys det lyder meget fint jeg har selv et der minder meget om det!!
og mit køre alt perfekt (fodbold, PS3 spil osv)
men ved at shape (ved godt det er et lortemærke) har lavet nogle nye modeller med helt ned til 4 m/s svartid...men 8 er stadig ganske fint!
@Borger
Samsungs paneler er generelt bedre end sonys. Sony er for dyrt i forhold til hvad man får... Lige dette Bilka-bud er dog temmelig skarpt!
Jeg ville dog aldrig købe en sony
Sharp er absolut intet lortemærke... De har leveret panelet til Philips topmodel (37PF9731D). Deres XD1-serie er også superfed.
For det første må du ikke købe det i Bilka, da du betaler overpris, se her:
www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250295
For det andet, så brug lige det mere og køb Sonys KDL-40X2000, det er deres topmodel og der er synlig forskel, men så får du til gengæld også et fedt fjernsyn. Sidstnævnte kan fåes i både sølv og sort, hvis det gør en forskel til 18.7K
joonz du er helt galt paa den
samsung og sonys paneler bliver lavet paa samme fabrik i et joint venture foretagende.
Sonys skaerme er dog generelt bedre end samsungs da eletronikken ud over panelerne bestaar er bedre komponenter.
dog har du ret i at sharp absolut ikke er et lortemaerke, tvaertimod.
Jungleras, har du gjort dig overvejelser om, hvad du skal bruge tv'et til? Folk her kan komme med nok så rosende ord om dit og dat, men alt efter hvad du skal bruge tv'et til (alm tv, DVD, pc-tilslutning, xbox) så er der forskellige tv, som vil passe til dit behov. Så kom med dine tanker om, hvad du skal bruge det til :)
Der er rigtig mange som MENER, at skal du se tv og dvd, så skal du have fat i plasma og skal du bruge det til spil også, så er det LCD du skal have fat i.
Lige en kommentar til det, du nævner med kontrasten. Alle producenter har en forskellig måde at måle dette på. Dvs du kan ikke sammenligne et forhold på et Sony, Pioneer, Sharp osv imellem hinanden. Kun indenfor producentens egne modeller.
Jeg står selv og skal til at købe et fladskærms tv, og mit valg er faldet på det nye Pioneer plasma 428XD - glæder mig som et lille barn :D
Uanset hvad du vælger så sørg for at få kigget på det i forretningen både med DVD signal, men kræv også at de switcher til analogt tv, så du kan se hvordan det vil se ud med dit tv signal i stuen.
Et god bud på et plasma fjernsyn i den prisklasse, du nævner er dette Panasonic TH 42PX70: hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=349926
Ellers sørg også for at få læst forums hos www.hifi4all.dk og www.recordere.dk. De ved trods alt en del mere om hifi end den gennemsnitlige herinde :)
@jonasag
Lyder som om du har god styr på det, jeg har stenet lidt rundt på de fora men kan ikke lige overskue det..
Jeg er osse ved at købe et og skal bruge det til at se normal TV og til at tilslutte til computeren hvor jeg vil se dvd film og diverse downloadede film, regner osse med indimellem at bruge det til at spille poker på eller hvis der er nogen der skal raile mig. prisklasse 10-15k, hvad skal jeg gå efter ?
Edit: Panasonic TH 42PX70 ser nice ud, hvordan ville det passe til mine behov, hvor meget betyder opløsningen? Den fra OP ser osse god ud men er LCD, er det et stort problem?
Jeg har lige bestilt denne:
www.sharp.eu/cps/rde/xchg/SID-0A0A4383-258890A7/dk/hs.xsl/18_1021_31363232_DAN_HTML.htm
Opløsning er 1920x1080, så man kan køre 4 borde med et lille overlap :)
Jørn
@Yskhyr
Grunden til at folk vælger LCD, når det skal bruges til pc'en er netop pga opløsningen. Jeg må indrømme, at jeg ikke ved så meget om LCD skærmene, da det hurtigt blev klart for mig, at det var et plasma, jeg skulle bruge. Jeg var dog inde forbi i Fona idag og se Pioneers nye plasma model køre med en PS3 og det så super lækkert ud. Har også hørt fra mange, at en plasma kører pc og konsoller ganske glimrende.
Men jeg kan kun anbefale, at I tager ud og kigger på jeres modeller i forretningerne og beder dem om at tilslutte en konsol, dvd eller analogt tv til skærmen, så I kan se præcis, hvordan det kommer til at se ud...
Og kig evt lidt videre på de to forums, jeg nævnte. Spørg hvad de ville anbefale i jeres sted. De plejer at være ret flinke til at hjælpe med god vejledning. Og de ved trods alt mere end jeg og folk her på forummet :)
Der er links til et nogle forskellige søgemaskiner, hvis man gerne vil prøve at finde det billigste mulige.
Jeg er også igang med at købe fladskærm. Men jeg har valgt først at læse en masse om det. Bruger et par uger (nogle timer om ugen kun) på at læse div. fora, og samle viden om det, så jeg er sikker på at finde et godt et. Tror det en god ide.
Ved at de inde på flatpanels.dk har en indkøbs guide, som hvist skulle være meget god til at starte med hvis andre skulle sidde med samme tanker :D
@Ysk
ca 16,000 -- jeg har dog ikke modtaget den endnu (har bestilt i forgårs).
Jeg valgte den fordi dens lillebror (40") var udstillet i den lokale Elgigant og den havde et knaldgodt billede sammenlignet med de øvrige TV den var udstillet med. Jeg lurede også på Samsungs M86 men valget faldt på Sharp.
Jeg læste op og ned på flatpanels.dk og recordere.dk og blev egentlig aldrig klog på om man skulle vælge plasma eller LCD, så jeg gav op og valgte LCD :-)
Jørn
Hej.
Bilka´s tilbud er helt ok.
Jeg har selv et LCD samsung, men hvis jeg nu skulle købe et nyt fjernsyn ville jeg vælge et Pioneer 427 plasma skærm. Det fås nu til ca 15k kr. Da det giver det bedste billed til prisen og passer mere til mine behov.
Som skrevet længere oppe vil jeg råde jer til at gå ud og se jeres nye fjernsyni en butik.
Og så vælg det der passer til jeres behov og vælg ikke det fjernsyn med de "bedste" specifikationer.
Mvh
15000 hvorhenne har et helt nyt til salg med to års garanti og kvittering men det billigeste ny pris jeg finder er 19900 i ELgiganten
JoonZ skirver:
"@Borger
Samsungs paneler er generelt bedre end sonys. Sony er for dyrt i forhold til hvad man får... Lige dette Bilka-bud er dog temmelig skarpt!
Jeg ville dog aldrig købe en sony"
Lidt humor, da jeg er sikker på, at bravia-serien fra Sony bruger Samsungs paneler? Correct me of I´am wrong!
fedt.... og så læser jeg videre og ser, at Rottegift har svaret på hand indlæg!
bump
Sharps paneler er generelt kendt for at være rigtig gode til HD-indhold, for eksempel HD-DVD og Blue-ray og selvfølgelig de kanaler der kan fås i HD nu.
Deres paneler er til gengæld ikke specielt gode til at gengive analog tv, og halter også efter på SD-fronten i forhold til mange andre paneler i samme prisklasse. Så hvis man ikke ser rigtig meget HD-indhold på sit TV, så vil jeg ikke anbefale Sharp.
Mht plasma vs. LCD:
Det er en smagssag hvad man bedst kan li'. Dem der siger at plasma er dårligere til spil for eksempel end LCD har nok set på et dårlig plasma-panel, for det passer ganske enkelt ikke.
Plasma har en lille smule kortere levetid end LCD. Et godt plasma-tv har som regel halveret lysstyrken i løbet af cirka 30.000 timers brug.
Desuden kan plasma-tv i øjeblikket ikke køre i 1080P, da der ikke laves plasma-paneler med en opløsning på 1920X1080.
Igen kan man så sige at det nok er meget svært at se forskel på et godt plasma-tv og et LCD-TV der kører 1080P, da kontrasten og billedmætningen hos plasma-tv generelt er bedre end LCD-TV.
Det skal også lige nævnes at der er mange der ser burn-in som en ulempe ved plasma-tv. Altså det fænomen der dækker over at man for eksempel kan være uheldig at få brændt TV2's logo "fast" på skærmen hvis TV'et står på kanalen for længe.
Dette er et problem der stort set er udryddet på alle nyere plasma-paneler, i hvert fald hos de "gode" mærker som for eksempel Pioneer.
@bonzai
Jeg er ikke helt inde i TV-lingoen: hvad mener du med SD?
I øvrigt så ser jeg kun digital TV (DVB-T og DVB-S), da jeg bor på landet og ikke har mulighed for kabel tv.
Jørn
ups -- nå, jeg får at se hvordan det ser ud.
I forretningen så DR1 fra digi tv fint ud.
Jørn
Du skal også være meget påpasselig med det du ser i forretningen. Der er kæmpe stor forskel på signalet rundt omkring.
Som jonasag siger er det en god idé at få testet panelet på så mange måder som muligt, så du rigtig kan se hvad det kan (Det klassiske trick er at vise en Pixar-film eller lignende tegnefilm på de dårlige paneler. De ser nemlig altid godt ud). Hvis det er muligt, så lån tv'et med hjem i nogle dage og se hvordan der ser ud med dit signal. Det er der efterhånden mange forretninger der giver kunden lov til.
helt enig med hjem og lortet sat til , tilbage i stole og for du bare det da minder om en halv stivert på når du slår over på simpsons så er det bare at ringe og bede dem trække kuglerne ......-)
Der er kun en ting at sige....
Pioneer
Pioneer og atter Pioneer...
Der er grund til de vinder Eisa pris år efter år :o)
Kører 2* 42 tommer - det er max lir
Jeg skal du og hente dette på Lørdag....
www.ciao-shopping.nl/Reviews/Philips_50PF7320_Plasmapaneel_met_TV_tuner_Plasma_PDP__523192
Noget af et kæmpe tv :-D
Du kan roligt købe dette Sony. Det eneste det ikke er specielt godt til er et dårligt analogt antennesignal. Alt andet ruller 2tm. Vinder af utallige tests, bla. i Tænk foran stort set hele highend plasmamarkedet.
Og hvordan er det så lige "Tænk" har fundet ud af, at Sony's LCD er langt foran stort set alt highend plasma? På deres sædvanlige inkompetente facon eller har de rent faktisk fået en til at teste det som ved noget om det?
Mit bedste råd er som andre i tråden også siger, at du skal ud og kigge på de forskellige skærme og det skal ikke være i el-giganten, bilka, fona, men derimod steder, hvor de ved lidt om, hvordan man får et godt billede og også kan levere dig forskellige typer signaler. Analog, Digitalt, DVD og HD indhold.
Lad nu for Guds skyld være med at hænge dig i de tekniske detaljer omkring fjernsynene. Kig på billedet og afgør ud fra det. Så kan du altid kigge på tekniske detaljer senere, når du står med et par kandidater og ikke kan vælge.
Derforuden er forum på www.hifi4all.dk et ganske godt sted at hente viden om alt muligt hifi-fræs og fladskærme og lignende.
Personligt har jeg et 42" panasonic plasma-PV60 og er ovenud glad for det. Vil du i stor udstrækning slutte en PC til din skærm og bruge den til at surfe og spille poker og lignende kommer du ikke udenom LCD pga. opløsningen, men er det primært til DVD og almindelig TV + HD indhold så vil du ganske enkelt ikke kunne komme udenom et plasma-tv. (IMO). :-)
God fornøjelse med hvad du nu end køber. Det er sq lækkert med en kæmpe-skærm til at se de fede film på.
--
verndroid
www.schougunvald.dk
Fladskærmserfaring: www.schougunvald.dk/?page_id=181
For lige at kommentere på Don S' anbefaling af Pioneer's 427XD, så er der en hel del som har oplevet fejl på fjernsynet, som Pioneer ikke vil anerkende. Folk oplever "skygger" på skærmen: www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20723&PN=2
Dog er der også mange som ikke har problemer med fjernsynet. Men lad være med at købe det uden at læse lidt om det først. Derudover er fjernsynet udgået, så du skal være heldig at finde det et sted, hvor de har flere tilbage. Og får du en uden fejl, så er det et supergodt fjernsyn. Et af de bedste på markedet.
Afløseren hedder 428XD og er begyndt at dukke op i diverse forretninger nu. Glæder mig til at modtage min :D
@jonasag
Bemærk venligst det KUN er på parallelimportere modeller fra Polen, der har de såkaldte skygger. Så køb hos Pioneer's egne forhandlere!
udgået lol nej udgået er det nu ikke . hvis du ringer til Pioneer , men sandt at den nye serie er kommet....
Har i øvrigt stadig et helt nyt 427 xd til salg aldrig brugt og med ophæng , kvittering og garanti , vi finder en god pris .........
.-) God weekend iøvrigt
Her er de billigeste priser i danmark: www.lcd.dk
Jeg er ret sikker på jeg så en 50" Pioneer plasma i 1920x1080p til ca. kr. 60K inde i KT Radio på Vesterbrogade.
Jeg har selv en ældre model af den serie, som jeg har været super tilfreds med siden jeg købte den for 2 år siden.
@Pingvin
Det tror jeg du finder MANGE som er uenige i. Derudover så laver Pioneer ikke specielle 2. sorterings-fjernsyn som de sender på markedet i Polen.
Prøv at forklar de mange englændere i denne tråd, at de skal lade være med at købe deres tv via parallelimport i Polen: www.avforums.com/forums/showthread.php?t=466376
Det er et kendt problem i det meste af Europa med denne model, og på recordere.dk, kan du også læse om en, som købte tv'et gennem Pioneer Sverige, som havde fejlen.
"Så køb hos Pioneer's egne forhandlere!"
Pioneer er Pioneer uanset om de er fra Pioneer Tyskland, England, Danmark, Sverige eller Polen.