Dette er en linje jeg ikke tidligere har brugt særlig meget. Er det standard?
Villain i hånden virker rimelig fornuftig. Aggressiv i position osv., men jeg mener at jeg kan udspille ham postflop. Eff. stacks 400$. Han raiser til 12$ fra button, jeg caller med A♦J♥.
Flop: Q♦ T♦ 4♠ Pot: 25$
Jeg checker, han better 16$. Jeg caller og planlægger at bette stortset alle turn kort.
"Floating" OOP 400nl
Hvilke made hænder ville du vælge denne linje med?
Skidt:
1) Du er OOP
2) Det er en usandsynlig linje fra en TAG kun at calle et så drawfarligt flop.
3) Stop 'n go's er generelt bs og møder ofte raises fra gode spillere (spørg Asger_b fx)
@kspr... calle any bet på floppet med any holding for derefter at skyde ud i villain på turn/afvente villains turnaction og stjæle potten fra ham...
Fint spil, og fint flop at gøre det på da du formentlig har både K og A som outs.
Gør det dog ikke for ofte. IMO er stop n' go en meget stærk linje, som i mange tilfælde er bedre en C/R.
Jeg går udfra at villain har en meget bred range fra button.
Albertos
@Fish
Enig med OOP - det suger; især mod en fornuftig spiller.
"Stop 'n go's er generelt bs og møder ofte raises fra gode spillere"
Nu er dette jo ikke en decideret stop´n´go. Anyways så er jeg uenig med at de er bs. Mod lige netop en så aggressiv spiller som Asger, er de guld værd.
Mine tanker omkring hånden:
Han c-better hvilket han kan og oftest vil gøre med any two. PF er hans range meget bred fra knappen, og ved at tage denne linje er der en god chance for at få hans c-bet med for derefter at tage puljen. Desuden har jeg en del outs + backdoor draws. Alle 8'ere, 9'ere, K'er, A'er og ruder vil forbedre min hånd i større eller mindre grad.
Det er ikke min erfaring at ret mange modstandere raiser et donk bet på turn med luft. Teoretisk set kan han gøre det, men jeg ser det stortset aldrig i praksis.
@Ole16: Hvorfor er det her ikke et stop'n'go?
Anyways, så er jeg fuldstændig enig i, at det kan hive en masse value ud af aggro møgtyre eller donkede LAGs, hvilket jeg ofte også selv implementerer, og med et fornuftigt mix-up af TP-hænder, rags, draws og de stærkeste hænder, kan det være et makabert våben i sit OOP spil. Men det kræver altså en forståelse for, hvordan dynamikken ved bordet udspiller sig og et rimeligt indblik i villains level-tænkning.
@Goofy: Nu er det jo et forum, hvor man prøver at forbedre sig. Der er mange ting, der virker på NL50, som ikke virker på NL600 og så fremdeles. At indarbejde dårlige rytmer i sin spillestil er generelt skidt, hvoraf Fish's (og mit) råd er afledt, men at det virker på de borde du spiller, kan kun du jo dømme.
- AB