Villain er ikke synderlig god, dog uden jeg ved det vilde om ham. Bare lige så vi er helgarderede; Når nu jeg ikke folder preflop, hvad er folks linje i den her situation? Hvordan gør vi på floppet? Og af de forskellige løsninger hvad gør vi så på turn? Som spillet sad jeg og overvejede om ikke man bare skal checke bagved turn, han folder stort set aldrig en K der. Thoughts?
** Game ID 782276853 starting - 2007-07-02 16:45:24
** Orchard Beach [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- xxx sitting in seat 1 with $318.73 [Dealer]
- villain sitting in seat 2 with $211.10
- xxx sitting in seat 3 with $164.00
- hero sitting in seat 4 with $192.00
- xxx sitting in seat 5 with $156.77
- xxx sitting in seat 6 with $188.00
villain posted the small blind - $1.00
xxx posted the big blind - $2.00
** Dealing card to hero: 9♥ 6♥
hero raised - $8.00
xxx folded
xxx folded
xxx folded
villain called - $8.00
xxx folded
** Dealing the flop: K♥ 9♠ 7♥
villain checked
hero bet - $14.00
villain raised - $28.00
hero raised - $74.00
villain called - $74.00
** Dealing the turn: 3♦
villain checked
hero?
Flop Wrap NL200
Med dit flop raise har du nu ca $100 tilbage og potten er $170, hvilket gør at han ofte kalder dig.
Jeg foretrækker i stedet at sende stakken ind som svar på hans klikraise eller kalde og se turn an (tage free card eller raise AI).
Jørn
Hvad er det med folk og deres sindsyge overbets AI? Han siger 24 og har altså 32 investeret, så vil du pushe for 200? Giver jo ingen mening.
Jeg er ikke vild med pf ;) men det er saa ikke det du vil have kommentarer til.
Flop er skidt idet du bygger en stor pot og g0r det rigtigt svaert for dig selv at spille turn hvis du misser dit draw som her. Du skal enten reraise AI (og spille den lidt som et combodraw) eller calle.
Som spillet checker jeg og caller et mindre bet og folder til et potsized bet.
EDIT: jeg er klart st0rst fan af et call paa floppet da vi ikke altid kan regne med at vaere foran hvis vi skubber og rammer to par.
@joonas
Et potsize 3-bet på floppet er til $100 (altså $72 overi de $28) hvilket efterlader os $90, så jeg better "bare" lidt mere end 2 x pot.
Problemet er stacksizes ikke er så gode til et push efter villains clickraise. Havde han nu raiset "normalt" så kunne vi pushe potsize.
Som spillet står vi i en ækel og svær situation på turn hvor det formentlig er os der begår en fejl hvad enten vi vælger at checke eller pushe. Jeg vil helst undgå denne situation; løsningen er enten kald på floppet og se turn an eller push floppet.
Jørn
Også som Thyssen
@Mancini
Man kan ikke insta folde preflop, der er masser af value i disse hænder..
Jeg er helt enig Thyssen, jeg har haft rigtig mange situationer med combo draws den sidste tid hvor folk klikker mig og ødelægger stacksizes, postede også en enkelt, jeg ved bare ikke om jeg synes at overbet pushe er måden at kompensere for det på. Ahle nævnte det også i den anden at han ville pushe, og det kan godt være jeg er på vej hen imod det er et fint play. Problemstillingen i at pushe er vel hvor tit villain folder en konge, og hvorvidt man kan lide varians betonet spil (kontra at se en turn billigt). Som udgangspunkt bygger jeg store pots i mange spots, så måske push bare er rigtigt.
@uffeh
Du er ret off hvis du spørger mig. Flop er aldrig decideret skidt at bygge en pot på, tror ikke helt du er klar over værdien i vores hånd. Jeg har ikke intentioner om at slippe væk fra hånden. Flatcalle og checkcalle turn med mindre det er potsized er direkte dumt.
Jeg spiller næppe 96s fra UTG, specielt ikke hvis der sidder meget aktive spillere der elsker at 3-bette, men jeg raiser 9/10 gange fra button med 96s.
Jørn
@ joonas
Jeg mener at du som spillet skal check/calle turn fordi du hvis du pusher sandsynligvis kun faar et call fra alle haender du er bagud til. Jeg foretraekker selv lead-call flop og lead turn med et fold til et reraise hvis du ikke rammer.
Og jo, jeg mener det er skidt at bygge en stor pot med et combi-draw hvis vi skal betale for at se river kortet idet det er saa stor en del af vores samlede equity men isoleret set kun er halvt saa meget vaerd.
Du vaelger den knap-saa-gyldne middelvej paa floppet her hvliket IMO er det vaerste du kan g0re fordi det g0r turn saa svaer.
@ uffefh
Turn er jo på ingen måder svær set i samlet perspektiv med min equity. Jeg vil bare have hånden diskuteret på flere streets, dine ideer med at spille den så du undgår at se et river kort er jo helt i skoven, du mister alt equity ved at combodraw så. Kan godt være du har nogle kloge pointer, men jeg har meget svært ved at se fornuften i at vælge den linje der gør vi kun ser et kort og ellers regner med at være bagud, det er jo forhelvede hele ideen med at combodraw, at man er bagud, derfor skal man se alle kortene. Du må meget gerne uddybe, for jeg forstår virkelig ikke logikken bag det.
@ joonas
Sorry, jeg troede min post gav mening.
Det vi gerne vil med et kombi-draw er enten
a) faa alle pengene ind paa floppet saa vi faar
eller
b) se river saa billigt som muligt hvis vi ikke rammer turn. Vi vil jo netop ikke skubbe her fordi vi ikke faar pot-odds til det uanset det faktum vi maaske mener vi havde potodds til et skub paa floppet.
Mere er der vel ikke ved det. Det der er problemet som spillet er at vi ikke opnaar a og har svaert ved at opnaa b.
Nu kender jeg ikke din spillestil, men hvis vi gaar ud fra du spiller normal TAG og villain ikke er hul i hovedet faar du paa det flop klart flest calls fra sets hvis du pusher(AK er naeppe realistisk og KQ og mindre folder oftest). Dvs dine to-par outs ikke er reele outs.
Derfor caller jeg selv her paa floppet istedet for et 3-bet.
EDIT: haaber det giver mening denne gang.
Folder preflop ligesom de fleste andre.
Men som spillet pusher jeg flop ligesom Thyssen, ramt samt flushdraw er vi aldrig rigtig skidt inde med samt at det kan give noget FE hvis han bare sidder med en K.
Ellers kald hans clickraise og se turn an. Synes det er skidt at renakke da potten er så stor at hvis turn er blank bliver du måske nød til at checke eller pushe med kun 1 kort igen.
Jeg caller bare på floppet. Som spiller checker jeg bag. Mod nogle få spillere vil jeg vælge at 3bette floppet, men som udgangspunkt på NL200 i den her situation tror jeg bare at jeg tager et kort af.
De fleste hælder enten til et semi voldsomt overskub, eller bare at spille den passivt, hvordan spiller i jeres sets, andre combo draws, to par?
Jeg synes man kan snakke meget om standardlinier, men med mindre villain er regular og du spiller mod ham rigtig meget synes jeg det gaar lidt ramt forbi. Jeg synes en haand som denne mod denne villain skal tages i isolation.
Generalt spiller jeg forresten sets med et call paa floppet overstaaende og et lead paa turn, saa samme maade som jeg foreslaar du spiller den her paa.