Er der nogen, der slipper godt fra at floppe en flush efter at have limpet ind i early postion med 76s i et full ring game NL100, når man kommer i raising krig på floppet med big blind (som man ikke har reads på)? Begge har 100$ foran sig.
Big blind havde selvfølgelig i dette tilfælde floppet en højere flush med K2s. Tabte 1 buy-in på hånden.
Spørgsmålet er, vil man ikke være villig til tabe et buy-in her hver gang, hvis man kan komme all-in på floppet?
Man flopper flush med 2 suited kort på hånden 1 ud af 118 gange, ved ikke sandsynligheden for at 2 flopper flush, men det sker meget meget sjældent.
Modstander kan jo have et set, A til flushdraw, måske top to par, hvis det er en dårlig modstander. I alle tilfælde er man langt foran, mens man dog er drawing dead mod en højere flush.
Det var for øvrigt første flush på 1500 hænder, men sådan kan det jo gå.
Er det +EV eller -EV, at havne all-in her hver gang på floppet?
Flopped flush på NL100
Lad vær med at limpe early med 67s. Den spiller ikke godt ude af position.
Det er lidt svært at sige noget konkret om, dog ville jeg ikke være glad for at se 100BBs gå til midten i en unraised pot mellem SB og BB i et ellers løst og passivt spil. Er der flere med i hånden, har jeg det lidt bedre med det.
Man kan desuden sagtens profitabelt limpe 76s UTG. Det afhænger helt af bordet.
På mit maniac-bord forleden kompletede jeg i BB med K9s.. Floppet hedder QT4 i spar, og jeg har floppet 2nd nuts.. Better frem og tilbage og gudhjælpemig om Villain de luxe ikke sidder med A6 i spar.. Auv auv auv og en 714 ? pot over i hænderne på ham.. Røvkål.
@Euf¾rbos
Jeg limper med 76s i ep pga. 7 ud af 10 pots ikke bliver raiset preflop, der er typisk 3-5 limpers i en pot, og 76s er en god hånd at straffe dårlige modstandere med, og jeg har ikke noget imod at spille draws out of position mod disse modstandere.
I dette tilfælde blev jeg dog straffet for mit limp, det har du ret i.