Jeg sidder i SB med 400$. CO (villain) har 200$ og button har 280$. Det er 5-handed.
CO, som jeg ser som en dårlig LAG der ikke bare er for aggressiv men også caller for meget med svage hænder og draws åbner for 6$, og button, som er en smule loose passive, caller. Jeg caller fra SB med 9♥ 8♥. BB folder.
Floppet er A♥ 6♥ 3♥. 19$ i puljen.
Bør jeg bette ud her eller check raise? Jeg er 90% sikker på at CO vil bette her hvis jeg checker.
Jeg vælger at checke, og CO better 12$. Button folder. Jeg skyder den op til 38$ som han caller.
Turn: T♠. 92$ i puljen.
Jeg better 65$ ud her som han caller.
River: 5♥ 222$ i puljen.
Han har 91$ tilbage. Hvad gør jeg her?
Floppet flush OOP NL 200$
Tja, han har K (du taber) eller ingen hjerter og et es. Men er du villig til at smide resten ind, kan du checke til ham, da han nok gør det.
Lius,
Bør jeg også calle hvis han går all in? Har han TPTK checker han sandsynligvis bagved medmindre han putter mig på en bedre hånd og derfor forsøger at bluffe. Men hvis han har mig på en bedre hånd caller han nok hverken flop eller turn.
Hvad kan vi sætte villain på? Ax K♥ er meget sandsynlig, men denne villains handrange er dog en del bredere end det. Han kan sagtens have en hvilken som helst stor hjerter her som han chaser med uden odds.
Går han all in her får jeg 3:1 på mit call og kan realistisk set kun slå et rent bluff.
Tror personligt den bedste linje er at checke og calle et mindre bet, men folde til en all in. Men er ikke sikker.
vil også gerne have noget feedback på flop checkraiset. Begrundelser for enten at check raise eller bette-3bette?
Jeg skyder ud på floppet.
Better minimum $80 (hvis potten er $92) på turn.
På river er det et standard "wait for it-check" og kald hans bet. Han kalder/raiser hvis han har dig slået og folder det omvendte. Du kan lige så godt lade ham bluffe.
Det kan sagtens være et set, han sidder med.
Synd hvis han sidder med K♥ (AK) men så ved du, at han kalder store bets med draws.
Ludo
Ludo,
Jeg ved allerede at han caller store bets med draws.
Med hensyn til turn bettet har du helt ret. Et større bet gør min river beslutning meget nemmere. Hvis jeg vælger checkraiset på floppet, hvilket jeg gjorde i denne hånd, bør jeg også raise større end jeg gjorde tror jeg.
Du siger du better ud på floppet. Hvad er din begrundelse for dette?
Synes det er fint du checkraiser floppet. Mod gode spillere er det efter min mening lidt uheldigt, men han virker som en fisk der gladeligt spræller med.
Turn skal have en over nakken. For at maksimere din gevinst så meget som muligt, hvis ikke der skulle komme en hjerter mere.
Hov, jeg raiser desuden 4BB preflop.
Floppet skal bettes som alle andre gange jeg raiser preflop. Således kan du bluffe af og til. Hvis du check-raiser, når du har ramt, bliver du letlæselig - i begge tilfælde.
Men hvis det virkelig er en tosse, du sidder over for (som ikke ville notere sig dette), kan et check/raise godt forsvares. Det får jo mere i potten.
Du skal dog være meget sikker på, at han vil bette ud.
Desuden... Hvis du ved, han jagter draws ligegyldigt hvad prisen er, så bet da hele potten på turn.
Han skal da straffes! ;)
Ludo
Skub river.
Oddsene siger at du alligevel caller hvis han better, så du kan lige så godt smide pengene ind selv, måske du bliver callet af en lavere hjerter som ellers ville være blevet tjekket ned. Eller han tror at hans tp eller ttp stadig er nok mod dit helt klare bluff
@ Løpenthin,
Du har som Ludo fuldstændig ret i at turn skal have en tand mere.
Du siger at et checkraise på floppet er uheldigt. Er ikke nødvendigvis uenig med dig men vil meget gerne have nogle begrundelser.
@Ludo
Tror lige du skal læse hånden igennem igen. det er CO der raiser PF. :)
@ Toon
Der er klart forskel på at check calle river og pushe selv. De hænder som han checker bagved med caller han heller ikke et push med. Og da han er en dum LAG forsøger han måske endda at bluffe med en hånd uden hjerter hvis jeg checker. Hvilken hånd kan du desuden
sætte ham på som indeholder en mindre hjerter?
Hmm... Jeg skal vist lære at læse opgaven igennem før jeg svarer... :(
Troede du var UTG...
Så er alt fint... Du kan dog sagtens bette ind i ham for at få ham til at raise. Men i denne situation er det bedst at check/raise, da Button er med og han vil sikkert hellere kalde et bet end et raise.
@Goofy
Villain lyder som en forholdsvis ringe spiller.
Kan sagtens se ham calle med set(har han dog næppe som hånden er spillet), 2 par eller måske endda tp med en fornuftig kicker.
Måske han har lusket rundt med a7 hvor 7´eren var hjerter. Du må huske på at han ikke spiller "standard spil", så du kan langtfra være sikker på at han har siddet med 2 høje kort fra start af.
Jeg ser til gengæld ikke at han checker nogle hænder der er ringere end din hånd, selv med hjerter 10 vil han formegenligt skyde penge i puljen, så hvorfor ikke bare få smidt de penge ind og få et call de gange hvor han har en udmærket hånd uden hjerter. Endvidere føler dårlige spiller sig nemmere commited til potten uanset boardet
Selvom han er ringe prøver han næppe at bluffe med så få penge i så stor en pulje da han ved du har fornuftige odds til at calle
@ Toon
Du tror altså ikke han better ud med svagere hænder, men du tror han caller et 100$ bet med dem? Kan ikke helt se hvordan det skal hænge sammen. Desuden giver et check mig jo chancen for at slippe væk når jeg er slået hvis han går all in. Et push fra min side er klart det værste jeg kan gøre her IMO. Der er kun tre små hjerter tilbage han kan have og de er ikke ret sandsynlige sådan som hånden er spillet. Desuden tror jeg ikke han er så ringe at han caller mig med TPTK uden hjerter her.
Det er efter min mening på grund af det for lille turn bet at jeg får et svært valg mellem check-call/check- fold på riveren.