Floppet set NL 300

#1| 0

Tror at denne hånd er rigtig skidt spillet, men håber I vil hjælpe mig lidt på vej...

Spillet er 1,5/3 NL 6-handed. Har siddet ved bordet et kvarters tid, og har 223$ (startede med 152, da jeg ikke normalt spiller dette limit, men elsker (lidt for meget nogle gange) at udfordre mig selv, når selvtilliden er i orden.

Villian har været hot mens jeg har været her - gået fra omkring 150 til 450$ på et kvartes tid. På ganske gennemsnitligt spil.

Sidder i BB med 55
Villian er utg og raiser til 9(hans standard åbningsbet), alle folder jeg caller.

Flop: 56J

Jeg checker, villian better 18 jeg caller.

Turn kommer så lorte kortet over dem alle 4

Er bange for at han sætter mig på et draw, og at jeg derfor for svært ved at skrabe flere penge ud af denne hånd. Jeg checker dog, villian better 24 - Hvad så nu? Hvor meget skal der raises her?

Jeg gayraiser i håb om et call. Han caller.

River: Q

Jeg better 48 da jeg føler mig langt foran og gerne vil calles...

Jeg laver sikkert masser af fejl, men hvordan ville I have spillet den?

22-07-2005 13:17 #2| 0

Ligner han caller dit turn raise med A. Jeg checker river og caller alt andet end et all-in bet.

22-07-2005 13:49 #3| 0

Hvorfor i alverden better du ikke floppet?

Og når du vælger at checke, hvorfor check-raiser du ikke?

Selv på et draw kan det vel formodes at han vil lave et standard continuation bet på floppet, så jeg vil ikke udelukke han har 2 ruder.

På turn ville jeg også have bettet, for at se om HAN synes det er et skræmme kort - noget i omegnen af halv pot.

Og jeg forstår slet ikke dit river bet! Hvorfor tør du bette på river når du ikke better på turn?

Qc giver ham med sikkerhed ikke en hånd der pludselig slår dig(medmindre han har QQ), så du er ikke en døjt mere foran på river end på turn.

22-07-2005 13:50 #4| 0

@fedesen

Så hvis du har 1 dollar tilbage efter hans bet caller du så også :-).

Hvis du sætter ham til ruder es hvorfor så ikke gå med dit read.

Nu spiller jeg ikke meget nl, men det forekommer mig at all in bets i cash games (hvis potten overbettes kraftigt) ofte er bluffs, ihvertilfælde indtil de har set dig calle 1. gang.

22-07-2005 14:11 #5| 0

Bet floppet med 3/4 pot, hvis han reraiser, giver du ham stakken på nakken.

Som Skovsende skriver, forstår jeg heller ikke, hvorfor du slowplayer og pludselig better ud på river. Det gælder med at få skillingerne til midten, når du er foran, specielt når der er mange mulige draws ude.
Nu er jeg ikke bange for det straightdraw, da han raiser UTG, men en flush eller et flushdraw med A er ikke umulig, og du har skidt position.

På river bør du checke, for ikke at blive for potcommitted. Jeg vil dog oftere calle end folde med et bet fra ham.

22-07-2005 14:18 #6| 0

Jeg kan godt lide strategien med at stikke direkte ud i preflop-raiseren. Jeg synes dog ikke den egner sig specielt godt til SH, hvor man ofte ser cont. bet, og ofte ser raises på mange type hænder.
Jeg ville altså foretrække et check-raise på floppet.
Hvis han caller, ville jeg stikke ud på turn 3/4 pot.

Jeg synes egentligt dit river-bet er ok. Hvis du sætter ham på AJ med Ad eller et højere pocket, vil han ofte calle men derimod undlade at bette pga. dit gayraise på turn.

- Asger

22-07-2005 17:09 #7| 0

Asger:

Om man vælger at bette eller check.raise på floppet er et spørgsmål om smag - jeg vil næsten altid bette ind i ham, da jeg på den måde kan skjule mine bluffs bedre.

(Og hvis man foretrækker at check-raise bluffe bør man nok for det meste vælge at check-raise :D)

22-07-2005 17:55 #8| 0

Preflop: Fint. Han raiser UTG = relativt go hånd >> fine implied odds.

Flop:
Tænk på dit image. Du er en shortstack. Shortstacks har per definition ikke noget!! Shortstacks har det desuden med at bette ind i en preflopraiser for så straks at smide hånden til et raise. Derfor: BET fuld pot! Skub til et reraise.

En anden årsag til ikke at slowplaye er dels, at hvis din modstander drawer lader du ham ikke betale max; og dels at der er mange kort der vil dræbe din action på turn.

Asger har nogle gode pointer mgt. ikke at blive fanget i et bettingmønster. Det skal du dog ikke bekymre dig synderligt over på 1,5/3.

Turn:
Det der sker nu hvis du better er, at du repræsenterer en hånd der er bedre end den du reelt har (så du bluffer en smule). Derfor bliver hånden meget sværere at spille for dig selv. Det ændrer dog ikke ved at jeg vil bette denne turn.

Lad vær med at gayraise. Du giver ham fine odds hvis han har en ruder.

River:
Hvis han caller dit check-raiser på til 48 på turn caller han også et bet på river på en 70-stykker (såfremt han overhovet caller et riverbet).

Peter

22-07-2005 17:58 #9| 0

Men du ville også bette river Hardgrove?

De fleste siger vist at jeg bare skal checke den ned...

Og så generelt bette meget mere ind i ham...
Tak for rådene - blev desværre nok lidt for grisk da jeg så det dejlige flop...

22-07-2005 18:04 #10| 0

Checkraise turn for så at checke river på en blank.... Det holder sgu ikke. Bet river.

24-07-2005 06:00 #11| 0

Han skrev: "I have to call", og jeg tænkte yes, indtil han viste QQ :-(

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar