Flopspot i rr pot plo400

#1| 0

Hey drenge.

En ting jeg har svært er hvor light jeg skal buste i rr pots, når jeg nu rr så meget pre som jeg gør.

Villain i hånden og jeg har spillet meget mod hinanden på Everest og er begge regs.

Jeg tror aldrig han har kæmpesjov her, så han har connected somehow.

Han er en 48/11/5 spiller over 2k hænder og er altså til den passive side. Dog er han ikke den passive type der bare har the goods når han stikker skillingerne ind, forskellige darw combier, to par combier osv er generelt i hans range.

I min HEM har jeg fundet en stat der hedder Flop - vs 3bet og der siger den at han CR 42,9 og cf 57,1. (er det den stat der siger hvordan han opfører sig i 3bettede pots?).

Vores dynamik er nogengange heftig og han har før 4bettet ikke AAxx hænder preflop og nogengange er der ik rigtig nogen dynamik.
I dag har der ik været det store, bordet har faktisk ladet mig gøre hvad jeg vil og har fået minimal modstand. Jeg har ik 3 bettet særlig meget i denne session, da ingen ca åbner, men villain ved obv godt at jeg er en aggro spiller og at min 3bets generelt kommer rimelig light, især IP.

Ved ik om jeg kan komme med mere der kan hjælpe, hvis jeg kan så sig til.

Bf, bc, eller ch bag, hvad siger folket?

$400.00 USD PL Omaha
Table Lessing2 (Real Money)
Seat 4 is the button
Seat 1: Wizli ( $426.00 USD )
Seat 2: Hero ( $1114.10 USD )
Seat 4: garrincho54 ( $775.00 USD )
Seat 5: MODRULES ( $377.98 USD )
Seat 6: anle1900 ( $315.30 USD )
MODRULES posts small blind [$2.00 USD].
anle1900 posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ Q J A J ]
** Dealing down cards **
Wizli raises [$14.00 USD]
Hero raises [$40.00 USD]
garrincho54 folds
MODRULES folds
anle1900 folds
Wizli calls [$26.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5, 6, A ]
Wizli checks
Hero ???

12-01-2010 14:08 #2| 0

Med 86 USD i potten ville jeg sende 56-62 USD afsted og afvente turn ved et kald. Ved et evt re-raise ville jeg drysse den.

Vores reraise kan repræsentere AA hvorfor vi må respektere et RR fra Villian.

12-01-2010 15:08 #3| 0

Er han passiv nok til at checke turn ogsaa eller er det et auto bet fra ham?

Altsaa hvis vi checker flop bag.

12-01-2010 15:11 #4| 0

Jeg havde valgt at checke bag og håbe på vi improver. Hvis vi better flop 3/4 og får et fuld pot size raise fra Villian - så kan vi simpelthen ikke kalde. Hvis vi derimod checker og rammer to par, så skal den spilles.

12-01-2010 15:17 #5| 0

Checker bagved og evaluerer turn.

12-01-2010 15:53 #6| 0

Jeg raiser flop for at fastholde initiativ og en høj aggressionsfaktor...

Vil du ud med nick på everest? :)

12-01-2010 15:57 #7| 0

Som Pokerheh

Hvis han bluffer turn med hele hans range så check bag og kald any turn.

Hvis ikke så skyd og had livet hvis han skubber.

Din hånd er jo sådan set ikke meget andet end en bluff catcher. Men med PF action er ranges jo skruet sådan sammen at din range er langt foran hans på dette flop, hvilket på den anden side taler for en meget høj cbet frekvens.

En sidste overvejelse er om han indser at et flop check er lige med KKxx eller Axxx her og at du ikke folder = hans turn bluff frekvens går ned

12-01-2010 16:02 #8| 0
OP

Spørgejørgen

Det med at jeg kan repræsentere AAxx fordi jeg rr preflop duer ikke her. Jeg reraiser simpelthen for ofte pre, til at det er noget villain vil være bange for.

Pokerheh

Han er lidt lala. Men jeg vil dog tro at jeg med et check bag temmelig tit vil se et bet fra ham på turn, da han ikke er så passiv når han først er med i en pot.

Skipper

Jeg hedder ca Balthezar eller en variation af det navn overalt.

Holch

Det er også det jeg selv er kommet lidt frem til. Men kom endelig med flere tanker drenge.

12-01-2010 16:12 #9| 0

Hvis han c/r en ud af to gange i 3 bettede pots er det maaske ikke saa puke at blive raised paa floppet. Problemet med den tankegang er bare at vi aldrig er langt foran hvis skillingerne kommer til midten, men ofte kan vaere ret meget bagud.

Derfor haelder jeg meget til at udnytte vores position i hoejere grad og beskytte vores equity ved at checke flop bag og eventuelt bluffe diverse turns.

12-01-2010 17:52 #10| 0
OP

Hvis han CR floppet er det btw altid for at komme all in hvis jeg ik har fået gjort det klart..

Jeg er selv blevet overbevist om at check bag er den overlegne linie.

12-01-2010 18:34 #11| 0

Jeg ser problemet som værende at du ikke rigtig har mange improvements i din hånd. Villain kunne være foran med AKxx. Du har 1 out til der må være nuts nemlig - J og en bagdørs Q high farve.

Som pokerheh skriver så er vi meget ofte bagefter hvis han shipper, og da vi ikke har ret meget der gør vores hånd bedre, kan jeg godt cbet/folde i det spot - er det for weakt?

Jeg vil ikke kalde det at potkontrol på flop hvis du checker bag - netop af den ovenstående grund - no improvemenst.

Jeg tager min A blocker og cbet/fold!

Dion

12-01-2010 18:43 #12| 0
OP

noiD

Jeg ved ik om det er for weak at cbet-fold. Jeg synes bare det er en skam at rr pre, floppe toppar+god kicker, og så skulle bette for at folde. Jeg kna bedre og bedre lide ideen om at vi checker bag flop og så caller en masse turns.

Vi er selvf i problemer hvis han også skyder en evt river.

Aktuelt bet-foldede jeg også og følte mig sgu lidt åndssvag og er stadig ik glad for det. Har det lidt sådan at skal man bette sit gode toppar i en rr for 100bb, må det også være for at komme ind. Ik for at bet folde umiddelbart.

12-01-2010 19:26 #13| 0

Hvis jeg sidder i spottet som villain og ser Koller-maniac 3bet for at checke bagved, så skyder jeg ALTID 2 barrels - især hvis der ikke er noget videre der completer - at tage den linje, hvor du normalt er hyper agg, viser at du er virkelig weak.

Du kan ikke rigtig reppe noget - selv AAxx cbetter det flop - hvilken range sætter villain dig på når du checker IP? Jeg vil¨max sætte dig på DS KKxx mulig x789 rainbow - jeg mener kun du viser hvad du har - hvis du checker bagved!

Dion

12-01-2010 19:37 #14| 0

Eh.

Det er noedvendigt, mod lidt dygtigere spillere, at balancere din CB range ogsaa i 3b pots.

12-01-2010 19:39 #15| 0

@pokerheh

Vil jeg give dig ret i. I den range bruger jeg gerne handsker som villains ikke sætter mig på, men som skal bruge mere end 1 street for at blive outdrawn - samt selvføgelig complete trash.

Vil ikke mene det er et flop man checker bag for at balancere - men jeg er lydhør over hvorfor det er muligt på dette flop?

Dion

12-01-2010 19:48 #16| 0

Fordi det er et OK spot at bette Axxx.
Samtidig giver et check os mulighed for at bluff catche et bettende club draw samt bluffe en del completers.

Men som jeg tror/haaber jeg fik skrevet tidligere bliver det ret villainafhaengigt i de her spots. Specielt i 3bet pots. Der er en del villains (specielt europaeiske villains) som ikke kan lade vaere med at buldre hele deres range paa turn hvis vi checker bag.

12-01-2010 19:57 #17| 0

Det sidste afsnit må være myntet på os alle ;o)

Kan godt se merit i at turn call en frembrusende villain, da han muligvis shutter down på river - men ellers ikke.

når alt kommer til alt en træls hånd på et træls flop i 3bet pot.

Lige et andet spørgsmål - hvad vil i tro jeres cbet % er hvis vi 3bet i position o`g den bliver checket til os?

12-01-2010 20:02 #18| 0

Jeg vil tro jeg cbetter omkring 60-70% IP i rr HU pots. Men jeg ved ikke hvor jeg kan finde det tal, så det er et skøn

12-01-2010 20:08 #19| 0
OP

Jeg er ret sikker på jeg c bette 80%+.

12-01-2010 21:00 #20| 0

jeg tror også jeg er på kollers vogn - føler dog at folk spiller tilbage på mig hele tiden - for tiden!

12-01-2010 21:07 #21| 0
OP

Synes egentlig ik det er så galt igen. Folk har fundet ud af de kan komme ind med lidt lightere ranges end før, men synes stadig jeg får forbløffende lidt modstand.

12-01-2010 23:49 #22| 0

Jeg synes det er en ret uheldig hånd at 3bette mod hans utg åbning værende utg+1.. Og ovenstående flop illustrerer vist meget godt hvorfor.

Jeg tror i øvrigt bedst det kan svare sig at bet-folde i spottet. Hans cr frekvenser med marginale draws er nok temmeligt lille, hvorimod han vil calle en relativt bred range på det board. Havde det i øvrigt været suited til 6'eren på floppet, var det et ret sikkert check bag.

13-01-2010 00:09 #23| 0

Jeg checker flop bag her som standard og leger bluffcatcher.

Betaler næsten alle turn cards, måske dog ikke klamme kort som compelter begge draw.

RR obv alle jacks og queens på turn, men betaler blot esser, hjerter, 10'ere osv.

Kan virkelig ikke li' at bette dette flop, men skulle jeg bette det kommer jeg ind på flop. Jeg kommer ikke til at folde top par+masser af back door draws på et drawy flop.

13-01-2010 01:00 #24| 0
OP

Asger_b

Jeg tror han cc her meget sjældent...

Han CR 42% og cf 57% i rr pots. Så der er ikke mange cc tilbage.

Du synes det er grimt at rr pre pga vores A tit er domineret når han åbner sine 10% hænder??

13-01-2010 01:37 #25| 0

Ja, og JJ giver os ikke meget hjælp. Interessant mht hans fordeling.. Og det lyder meget mærkeligt (jeg har også spillet ham).. Er du sikker på det?

13-01-2010 01:51 #26| 0
OP

Altså det er i hvert fald hvad der står i min HEM her på den bærbare.. og de kører hver eneste gang jeg spiller. Så hvis den stat betyder det jeg tror, så ja. Jeg er sikker:)

Jeg kan godt se at hånden ser pænere ud end den faktisk er. Hvis vi begge sider en position senere på bordet, vil du så 3 bette?

14-01-2010 22:40 #27| 0

Well, den der stat betyder nok, hvad han gør til et flop 3bet - ikke hvad han gør på floppet i en 3bettet pot. Prøv at folde den der gule skærm ud i HEM og se, hvad der står under actions i 3bettede pots. De stats du har fundet giver nærmest ingen mening.

Mht senere pladser, så kommer det naturligvis an på hvad hvordan hans åbningsfrekvenser ser ud på senere pladser.

/AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar