Villain spiller meget passivt.
Villian har 250 og hero dækker.
Hero får tildelt 9♣ 8♣
utg folder
xxx kalder
Hero kalder
Villian (B) kalder
SB folder
BB checker
Pot: 18
Flop: A♣ J♣ 6♣
xxx checker
Hero better pot
Villian kalder
BB og xxx folder
Pot: 54
Turn: A♠
Hero better 48
Villian kalder
Pot 150
River: 10♦
Hero b/c, b/f, c/c eller evt. c/f?
Kommentarer til resten af hånden er også meget velkomne, da jeg er ny på det limit :)
Flush på paired board (NL400)
På en god dag better jeg ud og brækker mig hvis jeg bliver renakket.
På en dårlig bliver jeg en tøs og c/c'er her.
Nau
Hvor meget better du?
Jeg regner med, at du folder, hvis der bliver raiset.
Tror jeg vælger c/c. Ville også brække mig hvis jeg bettede ud og fik et raise på nakken.
Ligner meget noget ala A♥x♣
"Villain er meget passiv"!!
Har jeg røget mere end 2 smøger openfolder jeg, ellers c/c!! ;-)
ville sku ikke være bange for a calle der. ja han kan have dig men seriøst du er nød til at tro din hånd holde op der. han kan have siddet med k i klør og måske et par. du sku nød til at calle.
Måske bet en 75$ eller deromkring? Om jeg så kalder et reraise (AI vel) er en svær beslutning. Må komme an på hvad dit read af modstanderen. Plejer han at renakke turn med monster holdings?
Synes han ligner et es eller en XK♣.
Ville nok b/c denne gang og note på ham hvis han slowspiller hus fra flop/turn.
Hvis han har A10 så er det jo bare sygt.
Jeg er meget interesseret i at få uddybet, hvorfor nogen vil c/c.
Jeg mener, at vi mister value fra Ax og måske en lavere flush, da villian har spillet meget passivt, og derfor ikke kan forventes at valuebette sådanne hænder. Eller er jeg helt ved siden af?
Jeg mener, at vi har to muligheder:
1) Bette 70-80 for value og folde til skub, da en passiv villian kun skubber, når vi er slået.
2) Som mickey: Villian har 180 tilbage på river, og derfor vil et bet på 110-120 give os et easy call, hvis villian raiser all in pga. pot odds.
"Villain spiller meget passivt."
Så er det da klart en b/f. Vi skal value bette og hvis villian raiser er vi slået og har et let (men nederen) fold.
Bet caller anyday
Villain er lowstacked
Villains range er langt bredere end hus
Ret easy AI.
Skubber bare mod lowstack, han skal nok calle med et A her, ellers får vi kun alle pengene til midten de gange vi er slået
Tak for alle komentarerne :)
Jeg bettede 110 og villian gik all in.
Jeg callede og han viste et hus med AJ.
@coolkjaer
Der skal aldrig checkcalles her, du mister SYYYGT meget værdi.
Jeg openpusher mod en villain af denne type. Ofte får det din hånd til at se svagere ud, og mange passive fisk leder netop efter denne undskyldning når de skal betale af med deres trips. At du så i dette tilfælde var bagud til huset er ærgerligt. Næste gang rammer han ikke sin J.
Hvis du kun better 100 f.eks. , så kalder han med sine trip aces, men raiser dig med huset uden du kan lægge dig. Dvs. du mister den sidste værdi når du er foran, men giver ham værdi når du er bagud.