** Always Suffering [Hold "em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money
MP3 sitting in seat 4 with $13.51
Villain sitting in seat 5 with $13.85
SB sitting in seat 7 with $10.84
Hero sitting in seat 8 with $100.50
SB posted the small blind - $0.50
Hero posted the big blind - $1.00
** Dealing card to Hero: 2 ♣ K ♣
UTG folded
UTG+1 folded
UTG+2 folded
MP1 folded
MP2 folded
MP3 called - $1.00
Villain called - $1.00
Button folded
SB called - $1.00
Hero checked
** Dealing the flop (4$): A♥ 10♣ 3 ♣
SB bet - $2.00
Hero called - $2.00
MP3 called - $2.00
Villain went all-in - $12.85
SB folded
Hero???
1. Er det et call uden reads? (22.85/10.85 = 2.106 mod 38/9 + 37/9, right?)
2. Havde det været også været et call, hvis begge havde haft samme stack som mig?
3. Samme spørgsmål som 2 men med informationen om at Villain og MP3 er mega fisk samt, at jeg var meget sikker på at MP3 ville kalde?
Håber det denne gang er okay spørgsmål... ;-)
Mvh. Jacob
Flushdraw grænsetilfælde NL100
Kalder i 3"eren, folder i resten af tilfældene...
Men meget underligt at de alle er så shortstacked!
Er det mig der tager fejl? Er det ikke 1 til 2.2 for at ramme flush"en, når det både er turn og river? Ved det er 4.2 til 1 for et kort, men er det så ikke cirka halvdelen for begge? Villain er jo all in.
Potodds har aldrig været min stærkeste side! :(
Odds for at ramme flushen er 34,97%, eller odds 1,86:1
Det vil sige at du har odds til at kalde villain, hvis ikke du trækker næsten dødt til A♣x♣.
Med MP3 også i hånden, har du odds til at kalde, igen medmindre han trækker til nut flushen.
Hvis du er oppe imod begge to, og ingen af dem trækker efter A-flushen, kan du meget vel være oppe imod et A og et lavere flush træk - dermed reduceres dine reele outs til max 7, og du skal have odds 2,57:1 for at kunne calle.
Det vil du dog også have, så hvis du mener præmisserne er i orden, har du odds til at kalde i begge tilfælde.
Det er selvfølgelig fordi begge er så smallstacked, at det kan være profitabelt, ellers ville du højst sandsynligt ikke have odds til det.
Tja den er svær synes jeg, på den ene side kan man jo sige de eneste hænder du kan sætte villain på som du skal folde til er 33 eller Acxc.
AA TT ville han vel have raised preflop fra late position, og alle andre hænder ville har du value til at call (2 pair er dog kun cirka even). Man kunne måske endda argumentere for at det er usandsynligt han sidder med Acxc, da det nærliggende ville være bare at lave et call til SB bet for ham med den hånd i late position.
Omvendt er der nok spillertyper som ikke ville gå all in med andre hænder end netop 33, Acxc eller 2 par i denne situation, AA TT eller A med big kicker ville være raised preflop fra late position.
Men uden reads på villain så ville jeg nok sige at der så mange spillere der ville gå All in med 2 mellem/små klør til et call kan betale sig.
Du får jo 1:2.1 på dit call, og det er omtrent hvad du skal bruge til dit træk (ca. 2:1), ergo et ret sikkert call. Selvfølgelig kan der være nogle tilfælde, hvor du trækker dødt, men det betragter jeg som sjældent. Et single A♣ kan det lige såvel være, hvilket ændrer dine sandsynligheder en smule. Med en ekstra mand i potten bliver det et helt sikkert call.
Jeg caller også uden reads.
Endelig: Hvis begge villains havde lige så stor stack som dig, er der flere ting du skal overveje. Vil de betale, hvis du rammer din flush? Reverse implied odds - dvs. du betaler, hvis du rammer din flush, og de rammer en højere. Jeg folder sjældent en flush-backdoor-straight draw som det her - men det er udelukkende fordi agressionen må floppet menes at sikre mig en del implied. Er modstanderen weak, drawer jeg dog ikke uden korrekte potodds.
- Asger
Tak for alle svarene! Mente også det var et easy call... Det var dog mere, om jeg kunne kalde 2 store stacks, hvis jeg forventer den sidste også kalder...
Som ventet gik MP3 også all in...
Villain went all-in - $12.85
SB folded
--------------
Hero called - $12.85
MP3 went all-in - $10.51
MP3 shows: A♣ Q♥
Villain shows: A♦ 4♦
** Dealing the turn: 9♥
** Dealing the river: Q♣
Hero wins $41.36 from the main pot
Hero wins $42.01 from side pot 1