Køb ca. 4 måneder i forvejen, på en tirsdag.
Det var klart det bedste for mig da jeg bestilte min tur derover i 2012. Dette skyldes af de fleste planlægger / bestiller (betaler) rejser i weekenden. Derfor er prisvariationerne i weekenden, samt dagene vedsiden af ret store, hvorimod midt på ugen (startende med tirsdag) er de billigere. Desuden skal du sikre dig at rejse på dage hvor færrest rejser for at opnå den billigste pris. Dette kan blandt andet gøres ved at kigge på f.eks. momondo og se udviklingen i løbet af den periode hvor du ønsker at komme afsted.
At du skal bestille ca. 4 måneder i forvejen er fordi at søgemaskinernes egne analyser af deres prisudvikling fortæller os at priserne er billigst der generelt. Dette kan godt betyde at nogle rejser stadig bliver billigere 3 måneder før, og andre 5 måneder før, men som udgangspunkt er det der de rammer deres laveste niveau. Det er mest fordi man vil havne i den periode hvor flyselskaberne ikke VED man VIL afsted. Hvis du gør det 1 år i forvejen så er det planlagt ned til mindste detajle og hvis man gør det en uge i forvejen så SKAL man have den her billet for at komme afsted (medmindre det er afbudsrejser)
Lyager
Redigeret af Lyager d. 16-06-2015 11:36