Flyselskab ændrer mit fly så jeg skal vente 16 timer

#1| 0

Hej PNere,

 

Det ligger sådan at jeg skal besøge nogle kammerater i Marokko hvor jeg på hjemturen skal mellemlande i Milano.

 

Problemet er nu at min Kiwi app. siger at flyselskabet har skubbet første fly med 10 timer så jeg først lander kl. 23.10 og næste fly til KBH. er først klokken 14 dagen efter.

 

 

Jeg har en billet som ikke kan ændres da jeg ikke købte deres forsikring.

 

men jeg må da have nogle rettigheder om minimum hotel eller noget her ? 

 

på forhånd tak :)

 

Jegersqok

Redigeret af jegersqok d. 03-01-2024 01:19
03-01-2024 02:06 #2| 0

Det kommer an på om der er mere end 14 dage til afrejse. 

Kiwi er lidt specielle da deres billetter er booket “seperat”, og ikke på samme “booking nummer”.

Redigeret af OMWtoNsbld d. 03-01-2024 02:07
03-01-2024 02:08 #3| 0
OMWtoNsbld skrev:

Det kommer an på om der er mere end 14 dage til afrejse. 

Kiwi er lidt specielle da deres billetter er booket “seperat”, og ikke på samme “booking nummer”.

 

 rejser start februar

03-01-2024 06:33 #4| 1

igen kan det kun anbefales ikke at bruge 3 parts leverandører når du bestiller fly / hotel. Syntes man høre den ene skræk sag efter den anden og vil mene at den eventuelle besparelse er alt for lille for dette.

Bedste råd er at kontakte forbrugerstyrelsen og se hvad dine rettigheder er men Kiwi er sikkert pænt ligeglad med DK regler..... 

Du må nok også hellere nærlæse de ToS du har accepteret ved Kiwi......

Redigeret af Pumba d. 03-01-2024 06:34
03-01-2024 08:26 #5| 1
Pumba skrev:

igen kan det kun anbefales ikke at bruge 3 parts leverandører når du bestiller fly / hotel. Syntes man høre den ene skræk sag efter den anden og vil mene at den eventuelle besparelse er alt for lille for dette.

Bedste råd er at kontakte forbrugerstyrelsen og se hvad dine rettigheder er men Kiwi er sikkert pænt ligeglad med DK regler..... 

Du må nok også hellere nærlæse de ToS du har accepteret ved Kiwi......

 

 Det sker så også ved de store selskaber/kæder, at de til tider aflyser eller flytter fly... hvad grunden er aner jeg ikke, men har set det et par gange på firma rejser at tiderne er blevet ændret, men så klager vi bare til "booker" og så får vi en ny billet mod et gebyr på omkring 250 kr. hvor vi kan accepterer mellemlandingstiden.

 

Skal dog siges jeg selv kun benytter mig af KLM/flying blue selskaber i dag, for at kunne opretholde gold level i deres program som giver gratis kuffert, priority check ind, fast track nogle steder, priority boarding samt det vigtigste adgang til lounge :) hvis jeg kan få bare en nogenlunde billet.

 

Grunden var at jeg for en del år siden også havde benyttet mig af en tredje part, næsten sikker på det var Kiwi. havde tjekket billetten, den virkede fin, 1 layover i England cirka 1,5 time, samme flykæde troede jeg. For jeg havde ikke lige set det med småt hvor der stod operated by RYAN AIR på fly nummer 2............Så nu skulle jeg pludselig betale for kufferten hos 2 selskaber, men fandme også hente den i bagage claim og check in igen, som ikke er nemt hos Ryanair, så efter at have besøgt 3 forskellige skranker var jeg checked in igen. 7-9-13 var der ingen kø, men den tykke her kogte en del da jeg indfandt mig i flysædet...

 

Dertil har man læst om andre folks problemer, både her på pokernet, men også diverse nyhedssider. Ligeledes syntes jeg ikke der er nok at sparer ved at vælge discount, når det kun er mig selv der skal afsted.

03-01-2024 08:46 #6| 0

.

Redigeret af jegersqok d. 03-01-2024 09:48
03-01-2024 11:02 #7| 0

Kan ikke svare på OPs spørgsmål, men er også stor fortaler for at undgå 3. Parter ved køb af flybilletter.

 

Jeg finder den bedste rute med en søgemaskine (momondo/flybillet.dk eller lignende).

Og så går jeg til flyselskabets hjemmeside og køber billetterne i stedet for gennem et mystisk selskab som måske er 150 kr billigere - men så vil have 100 kr i gebyr for betalingskort, anbefaler at man tegner konkurs forsikring eller andet af den slags.

03-01-2024 12:52 #8| 0
jegersqok skrev:

 

 rejser start februar

 

Rimelig sikker på at du intet kan få. Det er 2 separate flybilletter og begge ændringer er givet med mere end 14 dages varsel. Det skader dog ikke at forhøre dig og Kiwi og flyerstatningssiderne. Men tror hotellet bliver på egen regning, da lige netop billetterne er 2 separate bestillinger(sådan plejer kiwi i hvert fald at gøre.)

03-01-2024 13:13 #9| 0
jegersqok skrev:

Hej PNere,

 

Det ligger sådan at jeg skal besøge nogle kammerater i Marokko hvor jeg på hjemturen skal mellemlande i Milano.

 

Problemet er nu at min Kiwi app. siger at flyselskabet har skubbet første fly med 10 timer så jeg først lander kl. 23.10 og næste fly til KBH. er først klokken 14 dagen efter.

 

 

Jeg har en billet som ikke kan ændres da jeg ikke købte deres forsikring.

 

men jeg må da have nogle rettigheder om minimum hotel eller noget her ? 

 

på forhånd tak :)

 

Jegersqok

 

Hvis de ændrer i flyvningerne mindst 14 dage før, har du egentlig kun ret til at få pengene retur, hvis du ikke kan acceptere ændringen. Men ofte kan du snakke med dem om en flyvning der vil passe dig bedre.

03-01-2024 18:02 #10| 0
Torstens skrev:

 


Hvis de ændrer i flyvningerne mindst 14 dage før, har du egentlig kun ret til at få pengene retur, hvis du ikke kan acceptere ændringen. Men ofte kan du snakke med dem om en flyvning der vil passe dig bedre.




Korrekt men hvis Kiwi har booket to separate enkeltbilletter og ændringen kun er på hjemturen, er det formentlig kun hjemturen han kan få refunderet. Og så står man tilbage og skal selv finde en enkeltbillet.

Enig i at det som regel er værd at booke direkte med flyselskaber.
03-01-2024 20:18 #11| 0
MikaelR90 skrev:

Korrekt men hvis Kiwi har booket to separate enkeltbilletter og ændringen kun er på hjemturen, er det formentlig kun hjemturen han kan få refunderet. Og så står man tilbage og skal selv finde en enkeltbillet.

Enig i at det som regel er værd at booke direkte med flyselskaber.

 

 Ja, men er deres system ikke bare indrettet, så bookningerne er lavet ved selskaber der arbejder sammen, og man derfor kan få det fulde beløb retur.

 

Men anyways, så er jeg da enig i, at man lige skal kigge sig for, hvis man booker igennem momondo eller lignende, så man ikke står med non refundable biletter, man ikke får refundering for, selv hvis de ændrer i flyvningerne. Og man skal selvfølgelig også kigge sig for, så man ikke havner med biletter hvor man skal til at tjekke ind i en transfer lufthavn mm.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar