Pumba skrev:igen kan det kun anbefales ikke at bruge 3 parts leverandører når du bestiller fly / hotel. Syntes man høre den ene skræk sag efter den anden og vil mene at den eventuelle besparelse er alt for lille for dette.
Bedste råd er at kontakte forbrugerstyrelsen og se hvad dine rettigheder er men Kiwi er sikkert pænt ligeglad med DK regler.....
Du må nok også hellere nærlæse de ToS du har accepteret ved Kiwi......
Det sker så også ved de store selskaber/kæder, at de til tider aflyser eller flytter fly... hvad grunden er aner jeg ikke, men har set det et par gange på firma rejser at tiderne er blevet ændret, men så klager vi bare til "booker" og så får vi en ny billet mod et gebyr på omkring 250 kr. hvor vi kan accepterer mellemlandingstiden.
Skal dog siges jeg selv kun benytter mig af KLM/flying blue selskaber i dag, for at kunne opretholde gold level i deres program som giver gratis kuffert, priority check ind, fast track nogle steder, priority boarding samt det vigtigste adgang til lounge :) hvis jeg kan få bare en nogenlunde billet.
Grunden var at jeg for en del år siden også havde benyttet mig af en tredje part, næsten sikker på det var Kiwi. havde tjekket billetten, den virkede fin, 1 layover i England cirka 1,5 time, samme flykæde troede jeg. For jeg havde ikke lige set det med småt hvor der stod operated by RYAN AIR på fly nummer 2............Så nu skulle jeg pludselig betale for kufferten hos 2 selskaber, men fandme også hente den i bagage claim og check in igen, som ikke er nemt hos Ryanair, så efter at have besøgt 3 forskellige skranker var jeg checked in igen. 7-9-13 var der ingen kø, men den tykke her kogte en del da jeg indfandt mig i flysædet...
Dertil har man læst om andre folks problemer, både her på pokernet, men også diverse nyhedssider. Ligeledes syntes jeg ikke der er nok at sparer ved at vælge discount, når det kun er mig selv der skal afsted.