NL 200$ Cash Pacific
Villian sidder med 220 og limper UTG - ingen reads - jeg dækker
UTG plus 1 limper med
CO siger 10
SB caller
Jeg sidder i BB med AKs og siger 45
UTG/Villian siger klikker nu til 80
Der bliver foldet til mig
Jeg folder
Std?
Fold AKs til klik pre med 110 BB?
Easy fold. Hader virkelig dem som limper UTG med AA/KK og så gay-reraiser.
Jeg nægter at folde til pot odds 1:4, med mindre jeg kan se villains kort
@Thyssen
Problemet er bare at puljen er ved at vokse sig så stor, at du ALDRIG slipper væk hvis du rammer.
Jeg mucker.
Kedeligt at du INTET ved om dine modspillere eller borddynamikken - har du ikke en stor forbedringsmulighed her ?
Mod ukendt (suk) villain må vi vel range ham til 90% for KK, AA og 10% for et bluff (jeg sværger til Harringtons law on bluffs: "The probability that your opponent is bluffing when he shoves a big bet in the pot is always at least 10 percent.").
Godtager vi det range har vi godt nok en equity på ca 27% (~= 0.45 * 0.12 + 0.45 * 0.34 + 0.10 * 0.67) og dermed i princippet nok til call.
Men problemet er - som Løpenthin antyder - at implied losses langt overstiger implied winnings - der er simpelt hen langt flere scenarier hvor du kan tabe yderligere end scenarier hvor du kan vinde yderligere.
Fint med fold.
Ved ukendt bord - temmeligt hypotetisk =) - flat-caller jeg for øvrigt pre-flop - er jeg alene om den ?
Jeg flatcaller aldrig her.
På de limits jeg spiller (NL600/NL1000) så vil CO's raise ofte være "limpers tax". Mod limpers raises der ofte fra CO/button med any playable hand: ofte tager man potten ned med det samme, og skulle limperen kalde, så sidder man i position mod en limper (ofte er det nemt at sætte limperen på en hånd (low pp, ace-rag suited, sc)).
Da jeg ved at CO/button ofte raiser med ret marginale hænder mod en limper, så 3-better jeg selvfølgelig fra blinds med marginale hænder. Med AKs er det selvfølgelig et easy reraise.
Bemærk at hvis du kun kalder med AKs her, så bliver det svært at vinde puljen uden improvement med mindre du rammer to til din farve.
Nu kender jeg ikke dynamikken på dit bord, men jeg vil under normale omstændigheder altid raise her. Jeg raiser også til 40-45 stykker. Jeg reraiser typisk 4 x original raise hvis jeg er OOP, mod 3 x original raise hvis jeg har position. Desuden har vi en limper, så 4,5 x original raise er fint IMHO.
Jørn
Jørn
@ChrisJ
Mener du virkelig at CO raiser her med et hand-range som er foran AKs?
Hvis det er tilfældet så kan vi lige så godt folde...
Jeg flatcaller aldrig her, heller ikke med AA/KK.
Jørn
Nej Thyssen det mener jeg ikke, det er nu mere det du nævner, som ikke gøres særlig meget brug af på NL200. De fleste NL200 spillere har ikke rigtig hjernen med sig. Desuden er de så freakin passive at de kun caller med kings pre!!! (WHINE)
@Thyssen
Tak for din beskrivelse af PF-gamet på din limit - super med den slags indlæg :o)
Jeg har et meget solidt og primitivt PF-game der signifikant crusher min table selection i NL100, men som jeg oplever kommer i problemer på NL200 - specielt mod PF LAG's - derfor sendte jeg også prøveballonen med flatcall ud - jeg fornemmede at den er tynd.
Jeg vil forsøge at adapte din 3-bet strategi mod folk der kører "limpers tax" raises.
Men jeg forstår ikke at hverken du eller Asger_b eller OP tilsyneladende interesserer sig for hvem villain er.
Gennemsnitlig(=ukendt!) villain i NL200 er IKKE PF LAG !!
@Asger_b
Dit push er positiv EV mod PF LAG (men max EV ?) - men negativ EV mod PF tør villain:
Sæt villains PFR = X%
Så er P(AA,KK) = 0.9%/X% (Bayes formel)
Antag for eksemplets skyld han folder alt andet end AA,KK til push
Antag for eksemplets skyld villain (CO!) har 200$ stack.
Antag UTG limper væk (for eksemplets skyld - åbenbart ikke tilfældet aktuelt)
Du er 77%/23% mod AA,KK jf. Pokerstove.
Så er
EV(push) = (1-P(AA,KK))*15$ - P(AA,KK)*(77%*200$-23%*200$)
= 15$ - P(AA,KK)*15$ - P(AA,KK)*108$
= 15$ - P(AA,KK)*123$
Så
EV(push) <> 0 <=>
P(AA,KK) <> 15/123 = 12.2% <=>
0.9%/X% <> 12.2% <=>
X <> 0.9%/12.2% <=>
X <> 7.4%
Reads tak - poker er svært nok med reads !!
:o)