Sagen er den at jeg for to måneder siden købte ny computer i Fona og i den forbindelse købte jeg deres forsikring på den. Dagen efter måtte jeg ned med den og fik straks en ny. Nu er sen gal igen (vil ikke starte, sælgers bud var at det var harddisken). Han sagde at han ville sende den til reparation og ikke kunne give mig en ny når der var gået så lang tid (2 mdr. For en computer???). Har fået en låne-computer.
Jeg vil egentlig bare gerne have en ny computer istedet for alt det bøvl.
Kan jeg gøre krav på at få en ny computer?
Fona forsikring. Hvordan står jeg?
Kender ikke FONA`s regler , men HP har den regel at de første 30 dage kan en PC erklæres DOA og ombyttes på stedet , over 30 dage skal den til reparation ( op til 3 gange ) efter 3 gange har kunden krav på en ombytning
Så mit bud er - du har ikke krav pt på en ny PC
Men igen kender ikke FONA`s forsikring ( evnt læs den igennem og se hvad der står )
tjae jeg nåede at eje min fona computer i 3 dage inden den måtte til rep så tror ikke du får noget held med at ombytte.. vær gad for låne computeren og håb din rep ikke tager 1½ måned.
Ja, jeg kunne selvfølgelig læse papirerne, men jeg er en doven hund:-) Og er bare træt af situationen. Og sælgeren..
1. Du har ikke ret til at få en ny, først når den samme skade er sket for 3. gang.
2. Du skal ikke være træt af sælgeren, han følger bare butikkens anvisninger.
@Joanna47
Lad nu være med at rådgive om noget som du åbenbart ikke har forstand på...
@Gokke27
De har stillet en låne PC til rådighed for dig, så du har desværre ikke de store muligheder for at gøre så meget i denne situation. De skal reparere din PC inden for rimelig tid, så det må du vente på.
Edit: Jeg kender ikke FONA's forsikring så skal ikke kunne sige om den giver dig mulighed for at få en ny pc i stedet, men i forhold til købeloven, så har FONA overholdt reglerne.
@Joanna47
Du kender ikke hele historien.
Tak for svar. Jeg må bare vente og håbe de kan redde den "gamle".
@dan0n
Du viser mig bare hvor i købeloven der står at en vare skal fejle det samme 3 gange før de skal bytte den. Det er en udbredt misforståelse som kun kommer butikkerne til gode. Butikken skal kunne udbedre fejlen inden for rimelig tid. Og nej det har intet med 3 gange at gøre.
Supplerer lige med denne:
taenk.dk/gode-r%C3%A5d/25-forkerte-p%C3%A5stande-om-k%C3%B8beloven